2025-04-26, 21:49
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3

Varför tror ni att det inte går att övertyga fler än 21% svenskar att det mångkulturella experimentet måste få ett slut? Övriga 79% svenskar ser hellre Sverige gå under och förvandlas till en muslimsk bazaar. Är det inte märkligt att 79% av befolkningen kan vara så självdestruktiva? Jag tycker det är så märkligt att 79% av alla svenskar kan vara fortsatt positiva till dagens samhällsutveckling och fortsätta vilja ha mer av den.

Så - hjälp mig att förstå hur svensken tänker och resonerar!

Det är fler än 21%

Resten är begravt i tidöpartiernas offensiv . De ville bara inte förknippas med SD. 79% är INTE positiva till samhällsutvecklingen , tvärtom.
Men jag känner alla dom som säger sig vara emot SD men gladeligen ställer upp på borgarnas nya förslag till mycket tätare kontroll över vilka tomtar som ska släppas över gränsen
Citera
2025-04-26, 21:53
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
SD har ju visat sig odugliga när det gäller så det är över, kraftig nergång att vänta 2026.
De må vara odugliga. Men folk tror & ser fortfarande SD som en röst emot massinvandringen.

Att rösta på SD kräver typ 0,1% av en persons kapacitet för att uträtta förändring i samhället. Man skulle kunna göra myyyyyyycket mer. Men detta allra minsta - att rösta på något annat - är man inte ens villig att lägga sin kapacitet på.

Så 21% som röstar på SD säger att bara 21% av svenskarna är ens villiga att lägga 0,1% av sin kapacitet för att uträtta förändring i samhället.
Senast redigerad av Run3 2025-04-26 kl. 22:27.
Citera
2025-04-26, 21:55
Medlem
CyberIngmars avatar
En majoritet är kritisk till den nuvarande migrationspolitiken och vill se skärpta restriktioner. Det finns goda skäl till att stora beslut, som att i tysthet ändra grundlagen och dess formulering om Sverige som ett mångkulturellt samhälle, fattas bakom stängda dörrar. Samtidigt verkar många tro att alla som inte röstar på ett parti som SD automatiskt stödjer en helt öppen migrationspolitik, vilket är en grov förenkling av verkligheten.
Citera
2025-04-26, 21:56
Medlem
stilichos avatar
Det är inget specifikt svenskt. I hela Europa tycks det finnas en övre gräns för högerpopulistiska partier på 20-25%. Vissa länder, som Frankrike och Italien, har lyckats passera den gränsen, men bara genom att de högerpopulistiska partierna har svängt kraftigt mot mitten och blivit mer konventionella högerpartier. Att det är så svårt att spränga den här gränsen beror antagligen på väljarnas inneboende konservatism. De vill helt enkelt inte pröva alltför radikala nya partier.

Citat:
Ok, så folk är invandringskritiska, men trots det orkar de ändå inte lägga sin röst på ett annat parti vart 4e år? Det gör väl saken ännu värre. Man är emot invandringen, men vill medvetet inte göra något åt det. Inte ens genom att lägga sin röstsedel på ett annat parti vill man göra för att signalera att man vill ha förändring.

Du har missförstått hela det representativa demokratiska systemet. Eller så har du på någon vänster lyckats få för dig att invandring är den enda politiska frågan. I verkligheten finns det många politiska frågor. Och de flesta väljare tycker inte att invandringsfrågan är den viktigaste. De kan alltså vara emot invandring utan att för den skull lägga sin röst på det mest invandringskritiska partiet. Av den enkla anledningen att de tycker att andra frågor är viktigare.
Citera
2025-04-26, 22:02
Medlem
Citat:
När jag växte upp var det uppenbart för mig att Sverige kommer bli ett skithålsland om invandringen får fortsätta. Röstade SD länge när det ansågs vara rasistiskt. Hade man lite IQ så kunde man förutse dagens samhällsutveckling för 20 år sedan (säkerligen längre tillbaka om man är äldre än mig). Jag var ungdom och kunde räkna ut det själv. Trots det fanns det vuxna som inte såg det komma.

Idag har SD enligt https://val.digital/History/ 20,6% stöd. 2015 hade SD 21% stöd enligt samma sida. Så partiet har fullständigt stagnerat de senaste 10 åren. Sverige blir bara värre, men folk kan inte ens bemöda sig med att var 4:e år lägga en röst på mindre piss.

Folk får var 4:e år rösta på om de vill ha mer piss eller mindre piss. Det finns så mycket man skulle kunna göra för att förbättra samhället. Men det som kräver minst insats och energi - att bara lägga en röst på mindre piss - orkar folk inte ens göra. De är vana vid att rösta på folkförrädarna i Socialdemokraterna och Moderaterna. Sverige blir enligt alla uppenbart sämre dag för dag, men ändå orkar man inte ens rösta för skillnad. Det är det allra minsta man kan göra - och inte ens det gör folk.

Så oavsett vad som händer i samhället, så är det uppenbarligen omöjligt att få fler än 21% av svenskar att vilja ha förändring. På 10 år så har Sverige gått från dåligt till ett skithål. Och trots det så har inte en enda ytterligare svensk vaknat upp. Så om de senaste 10 årens utveckling inte kan väcka svensken till att ens lägga en lapp i lådan för förändring - så finns det inget som kan göra det.

Jag vill dock vara tydlig med att SD inte är ett perfekt parti. Jag tycker att de är en stor besvikelse och jag har de senaste 2 valen röstat på AFS istället. SD lovade ett paradigmskifte, men har inte gjort ett skit. Invandringen fortsätter i exakt samma takt. Men en röst på SD är trots det en röst på att man vill ha förändring gällande invandringen. Men som sagt, det finns inte fler än 21% svenskar som vill ha förändring.

Nu har jag skrivit mycket om SD. Men jag vill vara tydlig om att denna tråden inte handlar om partipolitik. Men opinionsundersökningar & valresultat är en bra och mätbar indikator på vad gemene svensk tycker. Därför använder jag det som en barometer.

Varför tror ni att det inte går att övertyga fler än 21% svenskar att det mångkulturella experimentet måste få ett slut? Övriga 79% svenskar ser hellre Sverige gå under och förvandlas till en muslimsk bazaar. Är det inte märkligt att 79% av befolkningen kan vara så självdestruktiva? Jag tycker det är så märkligt att 79% av alla svenskar kan vara fortsatt positiva till dagens samhällsutveckling och fortsätta vilja ha mer av den.

Så - hjälp mig att förstå hur svensken tänker och resonerar!

Jadu, kanske ett enfrågeparti inte är så intressant. Jobbar man dessutom med en mängd duktiga utlandsfödda så kanske man tänker annorlunda än om man sitter i en byhåla där det inte ens finns invandrare. Det är inget hittepå, det är i småbyarna utanför städerna som de högsta stödet för SD:arna finns. Kolla val.se för faktan.

Sen är det tveklöst så att att SD har rötter i nazismen. Företrädare för partiet avslöjas i parti och minut med mer eller mindre rasistiska inlägg. Skulle vara intressant om de släppte "vitboken" någon gång, men de vågar de inte.

Att idag, på 2000-talet, lägga en röst på en sånt parti tyder på underintelligens. Obildat.

Så istället för att lägga skulden på de idag 81% som inte skulle rösta på SD, kanske du skulle se dig själv i spegeln?

Gör så här: Gå ut och möt en främling, en ny människa, helst en invandrad person. Du kommer faktiskt förstå att det är otroligt fina människor.

BTW, jag är lika upprörd som alla andra att det sprängs och skjuts. Men det som driver gängkriminaliteten är droger. Och där lovar jag dig, där är det den "fine svensken" som köper i högsta ledet.

Ha en fin kväll. Förresten, prata inte med hat i munnen.
Citera
2025-04-26, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKonstig
Maxtaket för invandring ska vara 1%, Allt annat är landsförräderi.

Hade vi betraktat nuläget i Sverige som ett 100% etniskt och kulturellt Sverige hade svenskar varit i minoritet inom 2-3 generationer om vi "bara" tog in nästan 100k raketforskare per år. Och vår situation är inte i närheten så förmånlig där i yngre årskullar är svenskar i minoritet i flera stora städer redan (!) Vi har de facto förlorat.

I det läget vi befinner oss i så är det landsförräderi att inte förorda repatriering av en stor mängd icke svenskar. "vi vill också ersätta Sverige, bara lite lite saktare" tycks vara good enough' sålänge man får skandera "SD 2010+(4n)!!!", se jompa i spetsen för "israeldemokraterna" spotta ur sig ett par axiomer och sen fylla ut dumsvenskens mentala bukfylla med marginellt mindre erövringståg för att hylla detta som "paradigmskifte."

Sverige är förlorat, SD är en tryckventil för dissidenter och inte lösningen.
Att svenskarna inte ens vågar ta steget till AfS är ett tydligt tecken på hur jävla förlorade vi är.
Citera
2025-04-26, 22:25
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Du har missförstått hela det representativa demokratiska systemet. Eller så har du på någon vänster lyckats få för dig att invandring är den enda politiska frågan. I verkligheten finns det många politiska frågor. Och de flesta väljare tycker inte att invandringsfrågan är den viktigaste. De kan alltså vara emot invandring utan att för den skull lägga sin röst på det mest invandringskritiska partiet. Av den enkla anledningen att de tycker att andra frågor är viktigare.
Exakt vad jag säger men med andra ord. Folk orkar inte göra något åt invandringen. Något annat är viktigare - om det så är bensinpriset eller Melodifestivalen. Sverige kan förvandlas till ett muslimskt kalifat, men ändå är det inte viktigt nog för att folk ska orka lägga en röst emot det.
Citera
2025-04-26, 22:29
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Det där taket på 20% vekar finnas i många länder. Det handlar nog inte om i sig om att vara invandringskritisk, utan om de personlighetsdrag som krävs för att rösta på ett sätt som medför ett social stigma, och att helt osentimentalt se till hur tillvaron är inrättad, utan hänsyn till sociala konsekvenser. De flesta människor är trots allt beredda att se mellan fingrarna på en hel del saker, för att få knulla och för att slippa bråk på släktmiddagen.
Citera
2025-04-26, 22:30
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T02
Jadu, kanske ett enfrågeparti inte är så intressant. Jobbar man dessutom med en mängd duktiga utlandsfödda så kanske man tänker annorlunda än om man sitter i en byhåla där det inte ens finns invandrare. Det är inget hittepå, det är i småbyarna utanför städerna som de högsta stödet för SD:arna finns. Kolla val.se för faktan.

Sen är det tveklöst så att att SD har rötter i nazismen. Företrädare för partiet avslöjas i parti och minut med mer eller mindre rasistiska inlägg. Skulle vara intressant om de släppte "vitboken" någon gång, men de vågar de inte.

Att idag, på 2000-talet, lägga en röst på en sånt parti tyder på underintelligens. Obildat.

Så istället för att lägga skulden på de idag 81% som inte skulle rösta på SD, kanske du skulle se dig själv i spegeln?

Gör så här: Gå ut och möt en främling, en ny människa, helst en invandrad person. Du kommer faktiskt förstå att det är otroligt fina människor.

BTW, jag är lika upprörd som alla andra att det sprängs och skjuts. Men det som driver gängkriminaliteten är droger. Och där lovar jag dig, där är det den "fine svensken" som köper i högsta ledet.

Ha en fin kväll. Förresten, prata inte med hat i munnen.
Så din förklaring till att folk är fortsatt positiva till massinvandring, kulturberikning, islamisering och folkutbyte är att de inte kan skilja på invandrare och invandring?

Man kan vara för invandrare samtidigt som man är emot invandring. Jag känner också fina invandrare. Men man kan ändå rösta för förändring.
Citera
2025-04-26, 22:31
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Ingen av dessa partier förespråkar fri invandring som du tycks tro. SDs kompisar med bögen Uffe i spetsen gör det för att dumpa löner.
Jodå, det kommer bli massiv invandringsökning när de rödgröna tar över. Helt självklart om du tänker efter.

Svaret på TS fråga är ganska enkel. Det handlar om 80/20-regeln, dvs. 80% idioter och 20% smarta i samhället. Det är detta som är demokratins svaghet och som kommer bli vårt fall.
Citera
2025-04-26, 22:32
Medlem
Citat:
Exakt vad jag säger men med andra ord. Folk orkar inte göra något åt invandringen. Något annat är viktigare - om det så är bensinpriset eller Melodifestivalen. Sverige kan förvandlas till ett muslimskt kalifat, men ändå är det inte viktigt nog för att folk ska orka lägga en röst emot det.

Jag tror du behöver tänka två varv till. Det handlar inte om att Mello eller bensin är det viktigaste. Det viktigaste är att vi har samhällsfunktioner som fungerar.

Det SD nu visar, de som i praktiken styr regeringen, är motsatsen till hur ett samhälle ska fungera ihop.

Häromdagen pratade jag med en 19-årig kille som sak utvisas från Sverige. Han får inte utvisas till det land han kommer ifrån, för det är för farligt. Han får välja valfritt europeiskt land att utvisas till.

Vad fan liknar detta?

https://anarchyisorder.wordpress.com...r-ett-axplock/

Där har du något att läsa, förresten.
Citera
2025-04-26, 22:34
Medlem
Citat:
Så din förklaring till att folk är fortsatt positiva till massinvandring, kulturberikning, islamisering och folkutbyte är att de inte kan skilja på invandrare och invandring?

Man kan vara för invandrare samtidigt som man är emot invandring. Jag känner också fina invandrare. Men man kan ändå rösta för förändring.

Vad är det för förändring du vill ha?

(säg inte att skjutningar/sprängningar ska bort, för det kommer fortsätta med vår drogproblematik, dessutom vill ALLA att dessa skjutningar ska upphöra)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in