Citat:
Ursprungligen postat av
Run3
När jag växte upp var det uppenbart för mig att Sverige kommer bli ett skithålsland om invandringen får fortsätta. Röstade SD länge när det ansågs vara rasistiskt. Hade man lite IQ så kunde man förutse dagens samhällsutveckling för 20 år sedan (säkerligen längre tillbaka om man är äldre än mig). Jag var ungdom och kunde räkna ut det själv. Trots det fanns det vuxna som inte såg det komma.
Idag har SD enligt
https://val.digital/History/ 20,6% stöd. 2015 hade SD 21% stöd enligt samma sida. Så partiet har fullständigt stagnerat de senaste 10 åren. Sverige blir bara värre, men folk kan inte ens bemöda sig med att var 4:e år lägga en röst på mindre piss.
Folk får var 4:e år rösta på om de vill ha mer piss eller mindre piss. Det finns så mycket man skulle kunna göra för att förbättra samhället. Men det som kräver minst insats och energi - att bara lägga en röst på mindre piss - orkar folk inte ens göra. De är vana vid att rösta på folkförrädarna i Socialdemokraterna och Moderaterna. Sverige blir enligt alla uppenbart sämre dag för dag, men ändå orkar man inte ens rösta för skillnad. Det är det allra minsta man kan göra - och inte ens det gör folk.
Så oavsett vad som händer i samhället, så är det uppenbarligen omöjligt att få fler än 21% av svenskar att vilja ha förändring. På 10 år så har Sverige gått från dåligt till ett skithål. Och trots det så har inte en enda ytterligare svensk vaknat upp. Så om de senaste 10 årens utveckling inte kan väcka svensken till att ens lägga en lapp i lådan för förändring - så finns det inget som kan göra det.
Jag vill dock vara tydlig med att SD inte är ett perfekt parti. Jag tycker att de är en stor besvikelse och jag har de senaste 2 valen röstat på AFS istället. SD lovade ett paradigmskifte, men har inte gjort ett skit. Invandringen fortsätter i exakt samma takt. Men en röst på SD är trots det en röst på att man vill ha förändring gällande invandringen. Men som sagt, det finns inte fler än 21% svenskar som vill ha förändring.
Nu har jag skrivit mycket om SD. Men jag vill vara tydlig om att denna tråden
inte handlar om partipolitik. Men opinionsundersökningar & valresultat är en bra och mätbar indikator på vad gemene svensk tycker. Därför använder jag det som en barometer.
Varför tror ni att det inte går att övertyga fler än 21% svenskar att det mångkulturella experimentet måste få ett slut? Övriga 79% svenskar ser hellre Sverige gå under och förvandlas till en muslimsk bazaar. Är det inte märkligt att 79% av befolkningen kan vara så självdestruktiva? Jag tycker det är så märkligt att 79% av alla svenskar kan vara fortsatt positiva till dagens samhällsutveckling och fortsätta vilja ha mer av den.
Så - hjälp mig att förstå hur svensken tänker och resonerar!
Jadu, kanske ett enfrågeparti inte är så intressant. Jobbar man dessutom med en mängd duktiga utlandsfödda så kanske man tänker annorlunda än om man sitter i en byhåla där det inte ens finns invandrare. Det är inget hittepå, det är i småbyarna utanför städerna som de högsta stödet för SD:arna finns. Kolla val.se för faktan.
Sen är det tveklöst så att att SD har rötter i nazismen. Företrädare för partiet avslöjas i parti och minut med mer eller mindre rasistiska inlägg. Skulle vara intressant om de släppte "vitboken" någon gång, men de vågar de inte.
Att idag, på 2000-talet, lägga en röst på en sånt parti tyder på underintelligens. Obildat.
Så istället för att lägga skulden på de idag 81% som inte skulle rösta på SD, kanske du skulle se dig själv i spegeln?
Gör så här: Gå ut och möt en främling, en ny människa, helst en invandrad person. Du kommer faktiskt förstå att det är otroligt fina människor.
BTW, jag är lika upprörd som alla andra att det sprängs och skjuts. Men det som driver gängkriminaliteten är droger. Och där lovar jag dig, där är det den "fine svensken" som köper i högsta ledet.
Ha en fin kväll. Förresten, prata inte med hat i munnen.