2025-04-25, 17:31
Medlem
Dr.Judensteins avatar
Doktorn menar att i och med bröderna Bogdanoffs oundvikliga frånfälle har Sminem fritt blås upp till månen tills dess att en ny motståndare av tillräcklig kalliber vågar visa sig.

Samtliga i tråden ordineras ett par roppar bara för nöjes skull.
Citera
2025-04-25, 17:50
Medlem
Tror ni att dippen har varit för i år? Bull ett tag framöver nu?
Citera
2025-04-25, 18:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av oskii
Tror ni att dippen har varit för i år? Bull ett tag framöver nu?
Ja. Allt dåligt är inprisat och alla marknader går nu upp. Krypto har varit starkare än allt annat så om börsen fortsätter uppåt så lär krypto göra det också.
Citera
2025-04-25, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MekaniskaUrban
Ja. Allt dåligt är inprisat och alla marknader går nu upp. Krypto har varit starkare än allt annat så om börsen fortsätter uppåt så lär krypto göra det också.

Fint, har lite i Strategy, lite i Sol Strategies och i Gamestop (hoppas ju Gamestop köper Bitcoin snart).
Någon som har tips på någon annan kryptoaktie på amerikanska marknaden som kan vara bra att ha i portföljen?

Vet inte hur långt bort den svenska motsvarigheten till Strategy som det pratades om är?
Citera
2025-04-25, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Vad tror Stopp.Belagg om den kommande månadstängningen?

Blir bara en helt okvalificerad gissning så kort tid framåt som ett par dagar. Men jag tycker det ser ut som vi ska högre. Över 100k skulle inte förvåna mig.
Citera
2025-04-25, 20:38
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Blir bara en helt okvalificerad gissning så kort tid framåt som ett par dagar. Men jag tycker det ser ut som vi ska högre. Över 100k skulle inte förvåna mig.

Okej, har du något bear-case också?
Citera
2025-04-25, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Okej, har du något bear-case också?

Nej

Jo, under 85k så skulle jag bli förvånad.
Citera
2025-04-25, 20:53
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Nej

Jo, under 85k så skulle jag bli förvånad.

Under 85k skulle förvåna mig med. Tror dock att över 100k är lite väl optimistiskt i sann Stopp.Belagg-stil

Personligen är jag mest nyfiken på om ljuset lyckas stänga över a) 93k eller b) 96k
Senast redigerad av hazenectar 2025-04-25 kl. 20:57.
Citera
2025-04-25, 20:58
Medlem
Leastons avatar
Ser inte ut som att priset bryter ut från 95k nivån innan börsstängning om en timme. Helgen bör vara lugn om inget speciellt sker och "som vanligt" så lär måndagen öppna kring stängningsnivåerna.

Jag håller med om att 85k förmodligen inte lär brytas.
Är 50/50 om priset forsätter upp mot 100k direkt i början på nästa vecka, eller om det blir en vända ner mot typ 88k för att nollställa RSI:erna. Det är trots allt tydlig bear div och nära överköpta nivåer på 4h, som skulle må bra av en liten vända ner.
Senast redigerad av Leaston 2025-04-25 kl. 21:01.
Citera
2025-04-25, 21:06
Medlem
Citat:
Vid vilket pris avser du stänga bitcointrejdet?

Bitcoin förefaller vara i en upptrend, så antar att du inte kan räkna med att kamma in någon jättevinst.

Well spotted!

Sålde för några minuter sedan av till förlust på BTC, men fint nog kortade jag ju Doge och fick lite tillbaka där.

Kortade all in (10x leverage) på Eth nu då jag tycker det är helt orimligt att den gått bättre än Bitcoin senaste veckan och 24h (samt att jag misstänker att fler vill sälja ETH för att köpa aktier/Guld än som vill sälja BTC av liknande skäl).

Eth är ju dock utanför topic i tråden, men kortade när de låg på 1795.
Citera
2025-04-25, 21:13
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskii
Någon som har tips på någon annan kryptoaktie på amerikanska marknaden som kan vara bra att ha i portföljen?
Twenty one (ticker CEP som sedan skall bli XXI) har ju varit i ropet och är ju högintressant med tanke på att en av USA:s äldsta banker ligger bakom den.

Cantor teams up with Tether, Softbank for $3.6 billion crypto venture: https://www.reuters.com/technology/softbank-backed-consortium-partners-with-spac-36-billion-crypto-venture-2025-04-23/

Cantor, Tether, SoftBank Back New Bitcoin Firm: https://youtu.be/F_qqMQpaCAc?si=h452Teq60_HFDcaI

Dock något att akta sig för nu vid launch, då det är många VC firmor som pumpat upp värdet på aktien långt över vad tillgångarna är värda, och dom lär dumpa på retail i bästa ICO/Memecoin/Shitcoin stil. Men vi går inte på den, eller hur.

Men på sikt kan dom bli en större maktfaktor än MicroStrategy när det gäller Bitcoin.
Senast redigerad av Leaston 2025-04-25 kl. 21:27.
Citera
2025-04-25, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Twenty one (ticker CEP som sedan skall bli XXI) har ju varit i ropet och är ju högintressant med tanke på att en av USA:s äldsta banker ligger bakom den.

Cantor teams up with Tether, Softbank for $3.6 billion crypto venture: https://www.reuters.com/technology/softbank-backed-consortium-partners-with-spac-36-billion-crypto-venture-2025-04-23/

Cantor, Tether, SoftBank Back New Bitcoin Firm: https://youtu.be/F_qqMQpaCAc?si=h452Teq60_HFDcaI

Dock något att akta sig för nu vid launch, då det är många VC firmor som pumpat upp värdet på aktien långt över vad tillgångarna är värda, och dom lär dumpa på retail i bästa ICO/Memecoin/Shitcoin stil. Men vi går inte på den, eller hur.

Men på sikt kan dom bli en större maktfaktor än MicroStrategy när det gäller Bitcoin.

Ska kolla, tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in