2025-04-25, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeaceLove23
Svårt att tro att Comanches i tex Danmark låter det gå förbi helt obemärkt. Golare är inte ok oavsett vilken klubb man tillhör.
Tror nog att de redan vet att J o ska eller inte ska vittna
Citera
2025-04-25, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeaceLove23
Svårt att tro att Comanches i tex Danmark låter det gå förbi helt obemärkt. Golare är inte ok oavsett vilken klubb man tillhör.

Comanches verkar vara undantaget, Jocke har ju till och med varit med i tidningsintervjuer där han står och säger att han förstår att han ses som en golare, men att han inte bryr sig

Citat:
Ursprungligen postat av Penispenis27
Hur vet du något om att det är Jimmy, finns ingenstans det står att det är en fd medlem. Sedan är det ju ett gäng andra som åkt ur HA sedan Linus blev avrättad. Så enligt mej finns det inget som säger att det är Jimmy.

men ingen annan som åkt ur HA och gått med i comanches va? iaf inte medans detta hände, så det finns liksom inget annat alternativ

sen så är det inte bara i polis förhör Jimmy har svårt att vara tyst, han har även en ovana att prata om alldeles för mycket saker med tjejer, som i sin tur inte kan hålla tyst. det är kanske inte så smart om man nu skall vara ett anonymt vittne..

och för det tredje, att du, som uppenbarligen står nära comanches och alltid är här inne och fightas för deras sak, direkt försöker styra bort det från Jimmy och säger att det absolut inte är han som golar, bevisar det ju egentligen bara ännu mer
Citera
2025-04-25, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thetruesaida
Comanches verkar vara undantaget, Jocke har ju till och med varit med i tidningsintervjuer där han står och säger att han förstår att han ses som en golare, men att han inte bryr sig

men ingen annan som åkt ur HA och gått med i comanches va? iaf inte medans detta hände, så det finns liksom inget annat alternativ

sen så är det inte bara i polis förhör Jimmy har svårt att vara tyst, han har även en ovana att prata om alldeles för mycket saker med tjejer, som i sin tur inte kan hålla tyst. det är kanske inte så smart om man nu skall vara ett anonymt vittne..

och för det tredje, att du, som uppenbarligen står nära comanches och alltid är här inne och fightas för deras sak, direkt försöker styra bort det från Jimmy och säger att det absolut inte är han som golar, bevisar det ju egentligen bara ännu mer

Och hur vet du allt detta om Jimmy om du inte suttit med och skvallrat om honom?
Tänk så mycket skit, rykten och drama som minskar om människor kunde prata ”till” och inte ”om” människor jämt! Och ja, jag har skrivit saker om människor här men aldrig skrivit något jag inte kan stå för och dem vet att jag vet och jag vet att dem vet exakt vem jag är!
Citera
2025-04-25, 23:23
Medlem
är det bara jag som tycker det var lite konstigt att Jocke duckade mordförsöket genom att "bli lite sen"?
Citera
2025-04-25, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
är det bara jag som tycker det var lite konstigt att Jocke duckade mordförsöket genom att "bli lite sen"?

Nej det är du inte ensam om att tycka och jag tycker det är konstigt att L tar med sig sin unga flickvän på ett möte som han var nojig inför. När brukar flickvänner vara med på möten?
Citera
2025-04-25, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvad25
Nej det är du inte ensam om att tycka och jag tycker det är konstigt att L tar med sig sin unga flickvän på ett möte som han var nojig inför. När brukar flickvänner vara med på möten?

Har också funderat på varför flickvännen va där, det är väldigt konstigt... Var Linus redan out då?
Citera
2025-04-26, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Har också funderat på varför flickvännen va där, det är väldigt konstigt... Var Linus redan out då?

Ja, från HA
Citera
2025-04-26, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thetruesaida
Före detta Medlem i Hells Angels

Jimmy med andra ord

så då är det minst 2 medlemmar från commanches som skall vittna i rättegången, Jocke och Jimmy

och bägge kommer få vara kvar i klubben

måste ju vara helt unikt
Är det NN254
Citera
2025-04-26, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snakkeyes
Är det NN254
ÄR JIMMY vitne NN254??
Trodde först att det var en infiltratör men en avhoppqad HA medlem stämmer nog bättre, President BBR sitter och kokar på häket nu 9m det är sant!!!!!!
Citera
2025-04-26, 08:36
Medlem
Hur ska organisationer som HA o kriminella nätverk kunna sova gott om nätterna framöver nu när vittnen kan vara anonyma?
Lojaliteter ändras över tid.

En game changer detta?

Det är väl väldigt nyligen man fått igenom anonyma vittnen? Man får ändå använda det mot brott innan anonyma vittnen blev godkänt?
Senast redigerad av ErikHae86 2025-04-26 kl. 09:07.
Citera
2025-04-26, 09:44
Medlem
Är det någon som sitter på FUP?
Citera
2025-04-26, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wadensjo
Vittnet lovas anonymitet och får namnet "Åke" i förhöret.

Var samtalet med honom hålls är hemligt. Och under den kommande rättegången kommer förhöret med honom spelas upp med förvrängd röst och bakom stängda dörrar.

Han är själv medlem i Hells Angels och tycker att "rätt ska vara rätt", därför har han bestämt sig för att berätta vad han vet om dödsskjutningen av den forne Hells Angels-medlemmen i Lidköping i mars 2022.

Blir detta första gången som ett anonymt vittne används sedan lagen med anonyma vittnen började gälla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in