2025-04-24, 15:02
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Vad är det som är så förbluffande? Följer honom fortfarande inte på Instagram så har ingen aning om vad han postar. Det är du (eller nån av de identiska rösterna i tråden, ni svarar ju på varandras tilltal…) som stalkat Ciara på Instagram och hennes mamma..! på Instagram i 10 år fast du hatar dem.
Jag gillar inte Måns så jag har aldrig följt honom eller lyssnat på honom. Förstår att det är svårt att acceptera för dig som tar det så personligt .

Att han är sexmissbrukare vet man utan att följa honom, har liksom sett det i kassan på ICA via rubriker när man står i kö. Behövs inget stalkande varken för att vara medveten om det eller lägga 2 sek på att googla fram en artikel när du/ni påstår att nåt är lögn.
Jaha, hur trevligt... Så trevligt att du själv skriver här HUR VÄL DU verkligen känner honom, och vad det säger om kvaliteten på dina vilda uttalanden. Nämligen inte en jävla grej...

Och om jag hade följt honom i tio år (vilket jag inte har), så skulle det ändå vara mer än din ICA-rubrik-”research”.

Förlåt, nu höll jag på att sätta popcornen i halsen av skratt.
Citera
2025-04-24, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mannen009
Hela svenska folket vet att han missbrukar sex.
Hans egen tolkning av hans proplem med.

– Jag har ju varit sexmissbrukare med hela svenska folket i typ fjorton år nu”
https://www.sydsvenskan.se/2025-02-1...a-framfor-mig/
Förstå vad ni läser!
Det är en lösryckt mening som är tagen ur sin kontext.
Måns menar att han pga sitt skämt blivit sexmissbrukare med hela Svenska folket.
Folks medel IQ är inte så hög så det är säkert många som tolkat det fel.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-04-24 kl. 18:41.
Citera
2025-04-24, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Jag gjorde det, ”kopierade vad som stod”. Känns halvt olagligt att kopiera in hela artikeln som är för prenumeranter.
Du ska vara glad att du tvärtemot vad du påstår INTE är prenumerant på Sydsvenska dagbladet.
Jag tvingades att prenumerera på Sydsvenskan i 10 veckor för ett krimfall som jag följde här.
Jag läser nämligen inte bara rubriker och lösryckta meningar.

Man får publicera delar ur låst material men inte hela artikeln rakt av.
Det är brukligt att man gör det här, om man VERKLIGEN är prenumerant av en låst artikel.
Jag förstår nu att din research av Måns består av enbart lösryckta meningar från en skvallertråd samt rubriker du tjuvläst på ICA. Och det förklarar allt tycker jag. Du har aldrig varit intresserad av MZ men när ett illvilligt drev mot honom dyker upp då hoppar du på tåget. Tjo Hej!

EDIT: Sluta tolka bibeln som fan själv.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-04-24 kl. 18:59.
Citera
2025-04-24, 19:48
Medlem
Vem har rätt, Ciara eller Måns?

De har ju uppenbarligen två helt skilda uppfattningar hur deras relation i familjen har fungerat.
Citera
2025-04-24, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retina

De har ju uppenbarligen två helt skilda uppfattningar hur deras relation i familjen har fungerat.
Måns har erkänt att han har fel och brister.
Och att han tar ansvar för saker han gjort.
Däremot inte för saker som han inte gjort.

Motparten har inte erkänt några fel och brister alls.
Men självklart finns det fel och brister på båda sidor.

Jag har fått ett gott intryck av vad MZ uttalat.
Men inte ett så pålitligt intryck av motpartens uttalanden.
Jag har en teori som jag behåller för mig själv.

Huvudsaken att det blir tyst på illasinnat och förvrängt ryktesförtal.
Så att parterna kan komma överens i lugn och ro.
Och att båda barnen får fortsatt tillgång till båda sina föräldrar.

För alla barn älskar sin mamma och pappa mest av allt.
De har foton på föräldrarna som de släpar med till dagis och
visar upp för alla, som att fotona vore filmstjärnekort.
Barns kärlek för föräldrarna är oändlig och villkorslös.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-04-24 kl. 20:59.
Citera
2025-04-24, 20:39
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retina

Vet inte hur "helt skilda" uppfattningar de har. Det vi vet är att Ciara gått ut med att hon måste skydda sin familj mot fysiskt och psykiskt våld, oändlig otrohet och drogmissbruk. Och att Måns därefter dementerat fysiskt våld mot Ciara och hans barn. Mer vet vi inte men det spekuleras.
Citera
2025-04-24, 23:03
Medlem
Om vi lugnar ner oss lite och tittar på läget:

Uttalanden har gjorts av olika folk i både i branschen och andra som har sett Måns ”hålla på” ( brudar och festande med droger) så sannolikheten att det stämmer är ganska stor. Det är heller inget han har förnekat. Det har också varit ett problem i hans tidigare förhållanden och även i Ciaras uttalande togs detta upp.

Hans beteende runt ”icke-vinsten” i Mellon blottade aggressioner, arrogans och osportsligt beteende som rimmade dåligt med hans tidigare uttalanden om hur kul det skulle vara att skicka KAJ.

Inga i branschen har uttalat sig till hans försvar. Tvärtom.

Här och var kan man också läsa att folk som gått i skolan med honom osv inte tycker han är en juste person. Även i ”Arga Snickaren” kom lite sidor fram som inte var så mysiga.

Slutsats: Större sannolikhet än inte, att kokain, otrohet och lite dubbelnatur stämmer. Inte ens Måns dementerar utan endast fans i denna tråden.

Men Ciara talar också om fysiskt och psykologiskt våld. Vi vet att Måns lever ut inte obetydliga aggressioner mot döda ting ( telefon, dörr) vilket talar mot honom, men samtidigt dementerar Måns relationsvåld och ord står emot ord, än så länge. Kanske tycker han verkligen inte att detta stämmer, medan Ciara gör en annan tolkning av vad som är våld än vad han gör.

Slutsats: Oklart läge ännu.

Spacat tillägg: En bekant som arbetar som medium menade att våldet rör sexuella lekar som de nu i efterhand har olika uppfattningar om.
Senast redigerad av Fårfällen 2025-04-24 kl. 23:05. Anledning: Förtydligande
Citera
2025-04-24, 23:10
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagotradapplet
Kan du inte komma på några fler motargument till så att du nu också svarar förolämpande och nedsättande mot mig?

Angående de skämtsamma inläggen:
1) Inget skämtinlägg: Inlägget efter Mello var riktat till dem som, liknande som här, förolämpade honom på värsta möjliga sätt utan att känna till de exakta detaljerna eller bakgrunden. Och som även skrev de mest otroliga förolämpningarna före Mello, bara för att han överhuvudtaget ställde upp.

2) Åh ja, du hittade ju ett skämtinlägg där. Men du gör falska påståenden. Inlägget är inte raderat, det finns på TikTok: https://www.tiktok.com/@manszelmerlo...32295968017686 OCH det är inte skadekontroll, i motsats till ditt påstående, eftersom det spelades in och laddades upp FÖRE finalen.

3) Korvvagn? Det finns ingen korvvagn, men du kanske pratar om hästtrailern som han byggde om till en trädgårdslounge för sin vin- och kaffeförsäljning? Jag vet inte vad som ska vara ett skämt med det. Och att Ciara skulle ha avföljt honom på grund av det är nog bara ett rykte. Och för övrigt passar det inte alls in i tajmingen. Hon slutade följa honom i slutet av maj och det finns olika artiklar om det. Enligt detta inlägg köpte han hästtrailern med en vän två veckor innan detta inlägg: https://www.instagram.com/p/C9IbNTytHaL/ från 7 juli. Enligt min kalender passar det inte ihop.

I'm stating the obvious som sagt. Du är en tokkärring. Är bara såna som försvarar påstådda barn- och hustrumisshandlare, missbrukare och horbockar.

1. Skämtinlägg eller sarkasm, hans inlägg är lika pinsamt vilket som.
2. Jasså, finns skiten kvar? Är illa att korkskallen inte haft vett att radera det.
3. Bla, bla, bla... Hahahah, du är besatt av Måns förehavanden.

Citat:
Ursprungligen postat av Sagotradapplet
Åh, vänta lite... Även om det här inte är riktat till mig... Men vad var det du skrev i början nu igen?

Inget direkt citat, men tidigare var det bara jag och Lazydell som tog upp det. Nu börjar jag tappa tråden, vem är det som ljuger nu???

Ja, du har rätt, det är nog inte jag som gör Måns en tjänst, du avslöjar dig själv redan med dina grundlösa anklagelser och förolämpningar...

Vad är detta för obegripligt svammel? Är du full?

Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag bad dig väl citera mig var jag ljugit å Måns vägnar?
Jag känner bara igen det nedersta citatet.
Ja jag undrar varför du totalt ignorerar Måns kraftfulla dementi, när du suger i dig vartenda ord av motparten.
Ord som du tolkar efter eget huvud.
Eftersom motparten inte med ett pip kommenterat eller emotsagt MZ dementi så finns det starka skäl att tro att det är sanningen.
Det borde gett henne ångest och fått henne att fatta pennan för att berätta för alla sina följare och
hela allmänheten hur det ligger till enligt henne själv.
För vad Måns säger underförstått är att CJZ ljög när hon påstod att det förekommit fysiskt våld.
Eller åtminstone att hon starkt överdrivit.

Men detta faktum blundar du för helt.

Det övriga jag skulle vilja säga dig är, att ni är väldigt många i Team Chiara och
vi kallar inte er för något nedsättande alls utan ni får försvara CJZ med näbbar och klor.
Om vi då på andra sidan är några "tokkärringar" som vill försvara Måns mot orättvisa påhopp,
våldsinsinuationer (trots dementi) samt rent lögnaktigt förtal bl.a obekräftade rykten som upprepas utan minsta bevis.
Det är ju så, att droppen urholkar stenen.
Fråga Trump, Putin och andra diktatorer hur man driver propaganda tills folk tror på lögnerna.

Hur som helst är vi några "tokkärringar" som känner att vi vill detta.
Har inte vi lika stor rätt till att försvara Måns som ni har att försvara Chiara?
Var finns vår yttrandefrihet? Utan att vi dagligen ska förminskas som "ointelligenta", "sinnessjuka" , "vansinniga",
"kackel", "maniskt svammel", "bla,bla,bla" mm, mm.?
Jag uppfattar det som brist på motargument i en oärlig debatt förstås.

Fråga: Har Måns rätt till försvarsadvokat enligt dig?
Eller tycker ni feminister att en summarisk rättegång med enbart en domare och inga försvarsadvokater vore att föredra här?

Mer oändligt kackel.

Ciara vet vad hon har för bevis, och provoceras inte av Måns dementi.

Hahaha, tror du att du är Måns försvarsadvokat nu? Du är tokig på riktigt. Han har en försvarsadvokat. Hanna heter hon, och det är inte du. Eller ja, fan vet. I så fall är han jävligt illa ute.

Som sagt, skrattretande att ni inte fattar att era inlägg gör folk ännu mer negativt inställda till Måns. 99 procent läser dem inte ens utan scrollar snabbt förbi. Ni lägger alltså enorm energi på detta helt i onödan, med det enda resultatet att folk ogillar Måns ännu mer.
Citera
2025-04-24, 23:10
Medlem
FairyGirls avatar
Är intressant att jämföra KAJs och Måns spelningar i sommar. KAJ har mer än dubbelt så många inbokade spelningar som Måns, och de spelar till skillnad från Måns på en massa stora ställen – Gröna Lund, Liseberg, Dalhalla, Solliden, Furuvik etc. (Skulle inte förvåna mig om de slår publikrekord både här och där.)

Om Måns vunnit Mello hade det varit tvärtom. Kan inte vara kul för honom att kuska runt på småställen med det i tankarna. Är han tillräckligt motiverad att fullfölja turnén undrar jag? Och om han faktiskt fullföljer, kommer han bete sig drygt mot fansen? Om han har några kvar, och de dyker upp alltså.

Sen finns det risk att han tar till droger och sex för att "hantera" eländet. Är nog bäst att han anställer nån slags dadda som ser till att han håller sig i skinnet. Helst en stor, fet, brysk tant som tar han i örat så fort han tänker tanken att spåra ur. Eller så kan morsan följa med och göra lite nytta i hans liv för en gångs skull.
Citera
2025-04-24, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FairyGirl
I'm stating the obvious som sagt. Du är en tokkärring. Är bara såna som försvarar påstådda barn- och hustrumisshandlare, missbrukare och horbockar.

1. Skämtinlägg eller sarkasm, hans inlägg är lika pinsamt vilket som.
2. Jasså, finns skiten kvar? Är illa att korkskallen inte haft vett att radera det.
3. Bla, bla, bla... Hahahah, du är besatt av Måns förehavanden.

Vad är detta för obegripligt svammel? Är du full?

Mer oändligt kackel.

Ciara vet vad hon har för bevis, och provoceras inte av Måns dementi.

Hahaha, tror du att du är Måns försvarsadvokat nu? Du är tokig på riktigt. Han har en försvarsadvokat. Hanna heter hon, och det är inte du. Eller ja, fan vet. I så fall är han jävligt illa ute.

Som sagt, skrattretande att ni inte fattar att era inlägg gör folk ännu mer negativt inställda till Måns. 99 procent läser dem inte ens utan scrollar snabbt förbi. Ni lägger alltså enorm energi på detta helt i onödan, med det enda resultatet att folk ogillar Måns ännu mer.
Kan du inte sjunka lägre?
När är botten nådd för dina totalt osakliga och oärliga inlägg?
Svara inte alls om du inte är intresserad av saklig diskussion.
Du skämmer bara ut dig.

Och du vill att vi ska tro att du "umgås i kretsarna runt Måns" !?
Skulle närmast tro att du inte blir insläppt på några "klubbar" alls.
Inte ens om du maskerar dig till din ljuva Avatar bild kan du förtrolla dörrvakten.
De lär sig att bli människokännare.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-04-25 kl. 00:17.
Citera
2025-04-25, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FairyGirl
Är intressant att jämföra KAJs och Måns spelningar i sommar. KAJ har mer än dubbelt så många inbokade spelningar som Måns, och de spelar till skillnad från Måns på en massa stora ställen – Gröna Lund, Liseberg, Dalhalla, Solliden, Furuvik etc. (Skulle inte förvåna mig om de slår publikrekord både här och där.)

Om Måns vunnit Mello hade det varit tvärtom. Kan inte vara kul för honom att kuska runt på småställen med det i tankarna. Är han tillräckligt motiverad att fullfölja turnén undrar jag? Och om han faktiskt fullföljer, kommer han bete sig drygt mot fansen? Om han har några kvar, och de dyker upp alltså.

Sen finns det risk att han tar till droger och sex för att "hantera" eländet. Är nog bäst att han anställer nån slags dadda som ser till att han håller sig i skinnet. Helst en stor, fet, brysk tant som tar han i örat så fort han tänker tanken att spåra ur. Eller så kan morsan följa med och göra lite nytta i hans liv för en gångs skull.
Skvallerskribenten Hedda Hopper var Hollywoods skräck på sin tid. ”Ingen är intresserad av det söta och ljusa”, som hon sade.
Så därför skrev hon fult och elakt om kändisar.

Du tar ett dygn på dig att skriva ditt "manus" som du lämpar ned på FB samma tid varje dag.
Du svarar aldrig spontant nästan. Så där sitter du i din ekokammare och suger på pennan och fantiserar fult om folk och fä.
Trots att du tar tid på dig är det sällan välskrivet men man kan lita på att det är fult.
Och nu har du i brist på skvaller suttit och fantiserat ihop hur MZ sommar ska bli.
Ja det blir ju fult så klart.

Om du nu läst i tråden så är sexmissbruks trådsanningen krossad av fakta.
Men det blundar du för helt.
Drogmissbruk finns det inga belägg för, mer än att vin och sprit också är en drog såklart.
Tom hans mamma får en släng av sleven.

Och allt fult kommer från din högst egna inbillning.
Med tanke på att du inte vet ett skit om hur det förhåller sig i verkligheten just nu ,så inbillar du dig ändå att du kan förutspå framtiden.
Så du skriver fult om en karikatyr som du döpt till MZ.

Var det här din våta godnattsaga?
Senast redigerad av ottoplommon 2025-04-25 kl. 03:50.
Citera
2025-04-25, 06:53
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Skvallerskribenten Hedda Hopper var Hollywoods skräck på sin tid. ”Ingen är intresserad av det söta och ljusa”, som hon sade.
Så därför skrev hon fult och elakt om kändisar.

Du tar ett dygn på dig att skriva ditt "manus" som du lämpar ned på FB samma tid varje dag.
Du svarar aldrig spontant nästan. Så där sitter du i din ekokammare och suger på pennan och fantiserar fult om folk och fä.
Trots att du tar tid på dig är det sällan välskrivet men man kan lita på att det är fult.
Och nu har du i brist på skvaller suttit och fantiserat ihop hur MZ sommar ska bli.
Ja det blir ju fult så klart.

Om du nu läst i tråden så är sexmissbruks trådsanningen krossad av fakta.
Men det blundar du för helt.
Drogmissbruk finns det inga belägg för, mer än att vin och sprit också är en drog såklart.
Tom hans mamma får en släng av sleven.

Och allt fult kommer från din högst egna inbillning.
Med tanke på att du inte vet ett skit om hur det förhåller sig i verkligheten just nu ,så inbillar du dig ändå att du kan förutspå framtiden.
Så du skriver fult om en karikatyr som du döpt till MZ.

Var det här din våta godnattsaga?

Att hans mamma tagits upp är inte konstigt alls vilket framgår av tidigare inlägg (filtrera på FairyGirl och KvitterSplitter bla). Det som framkommer är ju en dysfunktionell dynamik samtidigt som han kallats både av sig själv och journalister ”sexmissbrukare” mm.
Bortsett från själva valet av ord, ”sexmissbrukare”, så är sättet han själv beskriver sitt beteende i bla Så mycket bättre en beskrivning av sex/kärleksmissbruk. Och beroende bottnar ofta i relationen med föräldrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in