2025-04-02, 08:54
Medlem
Jag använder PayPal. Vill inte att de ska ha mitt kortnummer.
Citera
2025-04-04, 18:55
Medlem
Liten fråga: någon som har tvättat en klädpåse?

En sån där svart i något meshaktigt material som man förvarar kläder i. Har en rock som luktar skumt som legat i en sån, och den behöver nog tvättas. Kan tillägga att den sorten har utgått ur sortimentet, och nu tycks det bara finnas en annan lite plastigare variant.
Citera
2025-04-04, 22:53
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freebop
Hur gör man om man vill handla för mindre? Tekniken med att avbeställa har funkat ett par veckor för mig ibland vill jag beställa en sådan sak som 30-40kr

ibland går det att avbeställa och ibland inte
men förut gick det varje gång
100:- är inte mycket
Citera
2025-04-07, 02:39
Medlem
Bara jag som har slutat att få gratisprylar av Temu nu? Får bara sketna rabatter och krediter som jag aldrig nyttjar. Förr fick jag mellan 3-6 gratisprylar vid beställning av ett visst värde.
Citera
2025-04-07, 22:17
Medlem
Med appen då? Jag får aldrig nånting extra, men jag handlar på webben. Från datorn alltså.
Citera
2025-04-08, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Bara jag som har slutat att få gratisprylar av Temu nu? Får bara sketna rabatter och krediter som jag aldrig nyttjar. Förr fick jag mellan 3-6 gratisprylar vid beställning av ett visst värde.

Var länge sedan jag fått något gratis, har visserligen aldrig fått så många som du skriver men 1 sak då och då förut.
Rabatterna får jag och använder när det passar mig men aldrig krediterna.
Sen tycker jag prisjusteringen blir sämre och sämre och att det rent generellt sakerna blivit dyrare på Temu.
Citera
2025-04-09, 03:11
Medlem
Zaedrewss avatar
Nu har man börjat haft sina första saker från Temu i nära ett år. Erfarenheter är att det mesta funkar fortsatt.

Smyckena var ju nära skit det mesta. Men det visste man. De flagnande snabbt. Men det är ju ingen skillnad mot billiga smycken köpt via en Fyndiq-säljare.

Av det elektroniska så fungerande Smart watch bra. Men man ska inte lita alltför mycket på dess värden om puls osv. Tiden stämmer dock.

Kläder, bälten etc har det inte varit något fel på. Klarat tvättningar och inte gått sönder.

Det enda helt värdelösa man köpt är en billig övervakningskamera. Gav upp att få den att funka ganska snabbt. Men då var det ju en gratis man fick med.

Annars verkar inte varningarna gett något större resultat efter vad man från de som jobbar med paketutlämning. Fortsatt minst lika många Kina-påsar.
Citera
2025-04-11, 15:28
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan

Jag nappar på det där ibland, du får 100% rabatt på två saker, men man ska vara medveten om att man bara kan välja i ett begränsat utbud när man köper på såna
Ofta finns det sånt jag vill ha ändå så ibland gör jag det
Citera
2025-04-11, 15:30
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nu har man börjat haft sina första saker från Temu i nära ett år. Erfarenheter är att det mesta funkar fortsatt.

Smyckena var ju nära skit det mesta. Men det visste man. De flagnande snabbt. Men det är ju ingen skillnad mot billiga smycken köpt via en Fyndiq-säljare.

Av det elektroniska så fungerande Smart watch bra. Men man ska inte lita alltför mycket på dess värden om puls osv. Tiden stämmer dock.

Kläder, bälten etc har det inte varit något fel på. Klarat tvättningar och inte gått sönder.

Det enda helt värdelösa man köpt är en billig övervakningskamera. Gav upp att få den att funka ganska snabbt. Men då var det ju en gratis man fick med.

Annars verkar inte varningarna gett något större resultat efter vad man från de som jobbar med paketutlämning. Fortsatt minst lika många Kina-påsar.

Jag tycker kvaliten på temu kan vara bra, men det beror på vad man köper. Jag skulle aldrig köpa elektroniska prylar därifrån

Däremot specialbeslag, vissa udda skruvar, vissa typer av handverktyg eller småpryttlar för hobby och hantverk kan man hitta
Citera
2025-04-11, 17:23
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews

Jag köpt diverse småkrafs från TEMU och allt har funkat helt okej till mycket bra. Det enda jag reklamerat är en "noppborttagare" som inte funkade som den skulle. Så jag reklamerade den, men fick behålla den. Har misshandlat den lite och nu funkar den helt plötsligt helt okej.

Köpt lite ficklampor därifrån och alla har varit kanon. Grymt ljus och laddningen håller länge. Laddar dem dock i ett säkerhetsskåp på jobbet men än har de inte exploderat.

Verktygen, typ lite små skruvmejslar, krympstrumpor för diverse saker och lite annat. Allt har varit helt okej, typ Biltema, Jula, Byggmax fast myyyyycket billigare. Deras grejer kommer ju från samma ställen.
Citera
2025-04-14, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Jag tycker kvaliten på temu kan vara bra, men det beror på vad man köper. Jag skulle aldrig köpa elektroniska prylar därifrån

Vissa svagstömsgrejer har jag köpt. USB-drivna eller -laddade. Man behöver ju inte lämna dem obevakade. Varit mest fotobelysning, sånt. Men även lite annat. En kul grej som visade sig vara användbar är den här påsförslutaren.
https://www.temu.com/se-en/portable-snack-sealer-manual-plastic-bag-sealing-machine-with-usb-charging-and-150mah-rechargeable-b attery-small-kitchen-food-service-equipment-for-home-use--kitchens-dormitories-etc-suitable-for-7--g -601100177040627.html

Finns många säljare, tog bara första som dök upp. Obs att den funkar bara till påsar i "prasselplast", sån plast t.ex. chips och kryddor kommer i. Inte mjuka påsar som fryspåsar. Det kan gå med fryspåsar om man viker plasten ett par gånger så materialet blir tjockare där man tänker svetsa, men ändå lätt att smälta igenom.

Funkar faktiskt super. Slut på läckande påsar i kryddlådan. Klipper av en bit varje gång burken ska fyllas på och svetsar ihop igen. Den enda nackdelen är att den verkar bli varmare ju längre den är påslagen. Så ska man göra flera påsar kan det vara smart att slå av den istället för att låta den ligga påslagen mer än en kort stund. Då minskar risken för att man smälter igenom. Men när man övet lite funkar det i stort sett varje gång.
Citera
2025-04-24, 13:42
Medlem
Nån som nappat på den där annonsen där man ska få en surfplatta för 0 kr om man installerar appen?

Den dyker upp på telefonen för mig, i spel och så. Det framgår att man måste ladda ner appen genom att klicka på just den annonsen för att erbjudandet ska gälla. Har klickat en gång men på sidan jag kom till då tror jag inte det stod nåt om nån surfplatta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in