2025-04-24, 16:53
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filifjonken
Nån som nappat på den där annonsen där man ska få en surfplatta för 0 kr om man installerar appen?

Den dyker upp på telefonen för mig, i spel och så. Det framgår att man måste ladda ner appen genom att klicka på just den annonsen för att erbjudandet ska gälla. Har klickat en gång men på sidan jag kom till då tror jag inte det stod nåt om nån surfplatta.

Det är nog scam, säkert bara nån chans att man kan vinna vilket såklart man aldrig lär göra..
Citera
2025-04-24, 17:18
Medlem
floraflaps avatar
Bara skräp som de säljer. Otroligt att folk köper grejer av dem. Sett några exempel där några vänner köpte kläder som gick sönder efter nån vecka bara.
Citera
2025-04-24, 17:47
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av floraflap
Bara skräp som de säljer. Otroligt att folk köper grejer av dem. Sett några exempel där några vänner köpte kläder som gick sönder efter nån vecka bara.

Av allt jag beställt så är det bara ett par saker som varit riktigt dåligt, tex ett set med latteskedar som visade sig vara halvtaskigt stansad tunn plåt, men det mesta är helt okej, och till det priset, riktigt bra.
Citera
2025-04-24, 17:52
Medlem
2n00b4Us avatar
Vissa saker skulle jag aldrig köpa därifrån, som kläder, köksredskap, vissa elprylar som laddare osv.
Citera
2025-04-25, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Det är nog scam, säkert bara nån chans att man kan vinna vilket såklart man aldrig lär göra..

Inte så säker på det. Tror inte de är så dumma att de sänker sin trovärdighet på det sättet. Det skulle vara om någon annan låtsas vara Temu.
Citera
2025-04-25, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Av allt jag beställt så är det bara ett par saker som varit riktigt dåligt, tex ett set med latteskedar som visade sig vara halvtaskigt stansad tunn plåt, men det mesta är helt okej, och till det priset, riktigt bra.

Samma här. Man får ha lite urskiljing när man beställer också. Själv har jag börjat kolla på Temu när jag behöver enkla småprylar som kanske inte är det första man tänker på när man handlar där. Men man kan spara massor på sånt. Några exempel är vanliga vita etiketter som jag ska ha för att etikettera flaskor och burkar (mindre än 10:- för 100 st.), ståltråd, silikonband för att bunta ihop sladdar o.s.v. Skulle ha kostat många gånger mer på Classe.
Citera
2025-04-25, 02:56
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filifjonken
Samma här. Man får ha lite urskiljing när man beställer också. Själv har jag börjat kolla på Temu när jag behöver enkla småprylar som kanske inte är det första man tänker på när man handlar där. Men man kan spara massor på sånt. Några exempel är vanliga vita etiketter som jag ska ha för att etikettera flaskor och burkar (mindre än 10:- för 100 st.), ståltråd, silikonband för att bunta ihop sladdar o.s.v. Skulle ha kostat många gånger mer på Classe.

Och alltid alltid kolla måtten och vad som faktiskt ingår

Dom har tex rullar med dubbelhäftande tejp som ser ut att vara feta rullar typ 10cm breda och 5-10m på bilderna men om man läser måtten så är det små rullar på 2cm breda och 2m.

En annan är stift till lite grövre stiftpennor typ snickarpennor där bilder visas på 6 förpackningar med 6 stift i varje och annonsen säger "6pcs" så det är lätt att tro att det är totalt 36 stift, men det är en förpackning med 6 stift som säljs.
Senast redigerad av Sereena 2025-04-25 kl. 03:00.
Citera
2025-04-26, 02:08
Medlem
floraflaps avatar
Citat:
Sure, finns väl nåt undantag. Någon som fått ok varor. Men listan kan göras lång över folk som fått ren skit och skräp prylar kläder som gått sönder efter nån vecka. Pratade nyss med en kusin som beställde boxershorts och skjorta. Trådar, knappar lossnade efter 5 dagar.
Citera
2025-04-26, 03:14
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av floraflap
Sure, finns väl nåt undantag. Någon som fått ok varor. Men listan kan göras lång över folk som fått ren skit och skräp prylar kläder som gått sönder efter nån vecka. Pratade nyss med en kusin som beställde boxershorts och skjorta. Trådar, knappar lossnade efter 5 dagar.

2 "kassa" varor av 50 talet tycker iaf inte jag är dåligt med dom priser grejerna haft.

Att just kläder från Temu mfl ofta är lite si och så borde väl alla veta vid det här laget?
Citera
2025-04-26, 22:26
Medlem
Skiftar det med. Jag skulle aldrig beställa kläder därifrån (giftrisken), men jag har en kompis som gör det och hon är helnöjd med sina grejer. Det är väl mest myskläder hon köpt, i kraftigare tyger som fleece.
Citera
2025-04-27, 17:21
Medlem
OK, jag kunde inte låta bli att testa. Scam - av Temu själva, så jag hade fel. När jag klickade på annonsen hamnade jag på deras sida på Google Play, jag kunde logga in i appen o.s.v. Men ingen platta så klart.

Följande konversation utspann sig med deras chatbot. AI:n sitter väl där och babblar än, men jag stängde ner. Klantade mig med sista skärmdumpen (det är flera hopklistrade bilder) och orkade inte göra om, därför det ser konstigt ut på slutet, men det är inget som är bortklippt.

https://ibb.co/3YV4GDd5

Jag älskar "It seems there may have been some miscommunication about our promotions". Ja, det är ju ett sätt att uttrycka det. 😂

Trodde inte det skulle vara så jävla dumma faktiskt!
Annonsen man ser är en video där en asiatisk tjej skäller ut en Temu-chef - på svenska - för att hon inte har fått den utlovade surfplattan trots att hon installerat appen. Chefen förklarar - också på svenska - att man måste installera appen genom att klicka på just den här annonsen. Då ska man få den fina surfplattan som han rabblar upp prestandan för.
Citera
2025-04-30, 10:38
Medlem
floraflaps avatar
Citat:
2 "kassa" varor av 50 talet tycker iaf inte jag är dåligt med dom priser grejerna haft.

Att just kläder från Temu mfl ofta är lite si och så borde väl alla veta vid det här laget?
Billigt skräp är fortfarande skräp, oavsett om man förväntar sig det eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in