2025-04-21, 16:22
Medlem
Niffys avatar
Hvorfor ellers tror vi at SM befant seg på adressen han ble pågrepet, uten at han skal ha hatt noen relasjon til de som bor der?

Jeg ser det sies at jenten har en annen far, men er det noen eventuelle andre grunner til at han skulle befinne seg akkurat der?
Citera
2025-04-21, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellen60
Han som heter OlaNordmann her kjenner jo SM, kanskje han vet noe om hva slags relasjoner han og psykoterapeuten har

Hvem bryr seg? Motivet er mer intressant. Her er det noen som har byttet side i en konflikt. Rent attentat, som venn av MB sa i intervju med tv2. Hvem ville ha MB død? Mitt stalltips er Youngbloods. SM må ha vært alliert med MB, så byttet side.
Citera
2025-04-21, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Hvorfor ellers tror vi at SM befant seg på adressen han ble pågrepet, uten at han skal ha hatt noen relasjon til de som bor der?

Jeg ser det sies at jenten har en annen far, men er det noen eventuelle andre grunner til at han skulle befinne seg akkurat der?

Han er vel sikkert der hver gang han er på perm. Ganske spesielt at han setter de han sannsynligvis er glad i i en slik situasjon.
Citera
2025-04-21, 16:38
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annonnnym
Han er vel sikkert der hver gang han er på perm. Ganske spesielt at han setter de han sannsynligvis er glad i i en slik situasjon.

Konsekvenstenkning står vel ikke akkurat høyest hos en person som ved flere forskjellige anledninger har kommet i skade for å drepe noen...
Citera
2025-04-21, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Konsekvenstenkning står vel ikke akkurat høyest hos en person som ved flere forskjellige anledninger har kommet i skade for å drepe noen...

Han er vel ikke akkurat dum, så det tror jeg er feil.
Citera
2025-04-21, 16:51
Medlem
Bletchley-Parks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

VG gjør et poeng av at naboene til pågripelsesadressen i Horten er redde.

----

Gratulerer til mediene, som gjennom mer enn 30 år har skapt myten om Norges farligste mann. Den samme myten brukes nå som begrunnelse for å navngi Millehaugen så snart han ble pågrepet.

Medienes demonisering av Millehaugen skal nå skremme nye generasjoner nordmenn. Man skremmer foreldrene så til og med småbarn blir påvirket.

Men det gir jo klikk. Masse inntekter.

Hva som også virkelig stikker litt ut med den "Stay behind" opprettede dypstatsblekka VG's dekning av drapet på MB, er at de var først ute (bortsett fra en bruker her på forumet da), med hvem som var pågrepet og det til tross for at politiet ikke har villet si hvem den pågrepne er, bortsett fra at de har sagt såpass mange hint at det fremstår litt underlig det også.

Hele denne saken stinker, for det er faktisk litt påfallende at den samme MB fikk veldig mye medieoppmerksomhet i forkant av at han ble tatt av dage. SM slår meg ikke som så naiv at han ikke ville skjønne at han, når han var ute på perm ville bli mistenkt. Så akkurat nå er det litt vanskelig å se hans motivasjon.

Jeg vil ihvertfall ikke trekke noen konklusjoner nå, men det er veldig mye som ikke henger på greip i denne saken, veldig mye og som du er inne på i innlegget jeg siterer deler av; Hvor har pressen, spesielt VG gjemt sine såkalte presseetiske regler? De har ihvertfall ikke fulgt dem i denne saken, for makan til skremsler og forhåndsdømming av en person de har navngitt, som politiet enda ikke har navngitt!
Citera
2025-04-21, 17:02
Medlem
Citat:

VG skriver at Millehaugen har en nær relasjon til en person som bor på adressen i Horten.

Med nær relasjon menes; nåværende eller tidligere ektefelle eller samboer, nåværende eller tidligere ektefelles eller samboers slektning i rett nedstigende linje, slektning i rett oppstigende linje, noen i sin husstand eller noen i sin omsorg.
Ref § 282 i Straffeloven.

https://www.vg.no/nyheter/i/4BAz2E/o...a-metkel-betew
Senast redigerad av Aqualevel 2025-04-21 kl. 17:04.
Citera
2025-04-21, 17:03
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Han er vel ikke akkurat dum, så det tror jeg er feil.

Du forveksler manglende konsekvenstenkning med å være dum.
Citera
2025-04-21, 17:09
Medlem
Citat:
https://www.nrk.no/norge/opplysninge...olt-1.17386690

Hva skjedde mellom fredag og søndag som endret alt?
Om de har noen hemmelig/skjult mistenkte så går de neppe ut med det. Regner med det er derfor.
Citera
2025-04-21, 17:23
Medlem
Citat:
https://www.nrk.no/norge/opplysninge...olt-1.17386690

Hva skjedde mellom fredag og søndag som endret alt?

Noen har snakka. Kom tidlig her i tråden også. Nye siktelser kommer vel snart.
Citera
2025-04-21, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotepusen
Om de har noen hemmelig/skjult mistenkte så går de neppe ut med det. Regner med det er derfor.

Han ble avhørt på fredag. Da tok de telefonen hans.

Metkel sin telefon ble avskrudd mellom 20-21. Regner med SM ikke hadde med sin telefon opp der så teledata ikke knytter han til åstedet.
Citera
2025-04-21, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Hvem bryr seg? Motivet er mer intressant. Her er det noen som har byttet side i en konflikt. Rent attentat, som venn av MB sa i intervju med tv2. Hvem ville ha MB død? Mitt stalltips er Youngbloods. SM må ha vært alliert med MB, så byttet side.
Kvinnen er jo absolutt interessant. Har jobbet som terapeut i fengselet og kjenner nok både SM, MB, deres fiender og hemmeligheter. etc. Hva er er henne rolle i dette? Hva har hun visst. Hvor mange andre tungkriminelle menn har hun vært sammen med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in