Citat:
Ursprungligen postat av
kornblomst
VG gjør et poeng av at naboene til pågripelsesadressen i Horten er redde.
----
Gratulerer til mediene, som gjennom mer enn 30 år har skapt myten om Norges farligste mann. Den samme myten brukes nå som begrunnelse for å navngi Millehaugen så snart han ble pågrepet.
Medienes demonisering av Millehaugen skal nå skremme nye generasjoner nordmenn. Man skremmer foreldrene så til og med småbarn blir påvirket.
Men det gir jo klikk. Masse inntekter.
Hva som også virkelig stikker litt ut med den "Stay behind" opprettede dypstatsblekka VG's dekning av drapet på MB, er at de var først ute (bortsett fra en bruker her på forumet da), med hvem som var pågrepet og det til tross for at politiet ikke har villet si hvem den pågrepne er, bortsett fra at de har sagt såpass mange hint at det fremstår litt underlig det også.
Hele denne saken stinker, for det er faktisk litt påfallende at den samme MB fikk veldig mye medieoppmerksomhet i forkant av at han ble tatt av dage. SM slår meg ikke som så naiv at han ikke ville skjønne at han, når han var ute på perm ville bli mistenkt. Så akkurat nå er det litt vanskelig å se hans motivasjon.
Jeg vil ihvertfall ikke trekke noen konklusjoner nå, men det er veldig mye som ikke henger på greip i denne saken, veldig mye og som du er inne på i innlegget jeg siterer deler av; Hvor har pressen, spesielt VG gjemt sine såkalte presseetiske regler? De har ihvertfall ikke fulgt dem i denne saken, for makan til skremsler og forhåndsdømming av en person de har navngitt, som politiet enda ikke har navngitt!