2025-04-20, 08:20
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Varför skulle de vara det? Skulle Alexander Skarsgård bli kompis med varje person som hade tyckt att det hade varit en häftig bekantskap så hade han bokstavligt haft hundra miljoner människor att hänga med. Eller handlar det bara om att folk inte stalkar honom tillräckligt under filmproduktionen.

Om du läser vad jag skriver så kanske du ser att jag inte avser att gå direkt på Skarsgård? Man börjar med halvkändisar och givetvis inte då heller dryga influencers å sånt skit. Man måste även se till att man befinner sig i samma sammanhang som dem av en genuin anledning. Då klickar man med olika människor och ibland klickar man med en som råkar vara mer eller mindre känd.

Om man har svårt att ta in detta konceptet så beror det nog på svag självkänsla och liten erfarenhet att agera som en utåt människa. Det behöver man givetvis också öva på då. Bara att sätta igång.

Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Och vad ska en snubbe med såna till då? Är väl en sak om man är uppvuxna tillsammans men att skaffa sig tjejkompisar som karl i vuxen ålder tror jag inte på, om man inte är som en kvinna själv då förstås.

Låter som en konstig trist inställning. Varför kan man inte skaffa vänner som en vuxen person? Det gör jag ofta och det fungerar bra och ger berikning i livet. Så jag rekommenderar det och du kan väl låta bli helt enkelt. Jag tror min lösning hjälper TS mer än din att inte lära känna nya bekantskaper som man kan umgås med.

Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Om du har något att erbjuda ja. Annars skulle jag vilja säga att de jag haft runt mig genom åren var tämligen trötta på alla pajaser/wannabes/rövslickare som ville spegla sig i deras glans.

Nej, om du är kort och ful så satsa på någon lika kort eller kortare invandrarbrud, tänk typ Kalle Chullmann och Anita.

Jo jag skriver ju att man ska befinna sig i sammanhanget. Då betyder det att man har något att erbjuda. Det räcker med att man börjar som statist. Då har man det att erbjuda. Sen beter man sig naturligt, upprepar och lär känna fler och fler människor. Man kanske lär känna någon fattig filmskapare som behöver hjälp med att bära saker, köra någonstans och så kommer man in i smeten. Det vara bara ett exempel på hur man börjar.

Det du talar om är något helt annat. Det är väl ingen normal som vill vara sån rövslickare som vill ta stjärnglans. Men kan du inte vara en genuin människa som har ett äkta beteende? Nä det låter ju inte så när du har någon konstig motivering till varför en vuxen person inte kan skaffa vänskap med en annan vuxen person av någon märklig anledning.
Citera
2025-04-20, 08:31
Medlem
Pannonias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ultrabubb
Jag är en man i övre 30-års åldern som gärna vill hitta mig en livspartner. Jag försökte med nätdejting i över ett decennium och då insåg jag att det var dags att ge upp när det aldrig ledde till något. Jag tillhör de 10% kortaste männen i Sverige och jag är inte snygg i övrigt heller. Jag är småblyg i början men inte när man väl lärt känna något så har svårt att bara börja prata med okända tjejer på stan t.ex. I yngre år försökte jag även på hemmafester och krogbesök och allt sånt man inte gör längre.

Tjejer har alltid känts totalt ointresserade utav mig tråkigt nog. Jag är trött på när alla verkligen träffar någon utom mig känns det som. Livet blir lite trist när man inte har någon att dela det med. Ha någon att mysa med. Få uppleva den första kärleken.

Så åter till frågan: Vart kan en man som jag träffa en flickvän? Jag bor i Stockholm.
har du något intresse? pröva att gå med i någon förening. naturlig mötesplats där ni redan har ett gemensamt intresse. sen så kanske du inte ska gå rakt ut att du söker flickvän i det rummet dag ett liksom
Citera
2025-04-20, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Du för helt enkelt jobba på att bli en man som kan få kvinnor. Skaffa några tjejkompisar och ta hjälp av dem. Var lite mer utåt och öppen. Se till att finnas där kvinnor finns, allra helst där singelkvinnor finns.

Beter du dig rätt, är klädd rätt och framme och talar med kvinnor på ett attraherande vis så kommer du få pippa lite här och lite där. Så är det alltid.
Jag har haft en del tjejkompisar igenom livet. En av dom gillade jag som mer än kompis men det var tyvärr inte ömsesidigt, som hela tiden i mitt liv. Det är JUST DET som är det svårt. VART finns singelkvinnor idag? Och som vill hitta någon? Och som inte är kräsen med längd?

Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Bullshit bror, du kan 100% träffa en tjej med nätdetjing, utan motstånd det lättaste, du kan vara kort, tjock, ful, etc (säger inte att du är det) men jag har sett riktiga 1/10 snubbar få tjejer. Problemet är 100% att du har för höga krav.
Jag tror absolut inte att jag kan få en tjej via nätdejting. Jag har varit aktiv på typ alla svenska sidor som finns och det har inte lett till något.

Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Försök vara ute bland folk mycket. Följ med jobbarkompisar på after work och på krogen.
Börja träna på gym, börja jogga, gå till simhallen, skaffa en hund, gå till biblioteket - alla möjliga ställen där du får tillfälle att prata med folk.
Det är där det måste börja - med samtal.
Det finns kvinnor i din ålder som är i samma situation som du, men du måste maximera möjligheterna att träffa dem.
Det kommer att ta tid, men trägen vinner som det heter.
M v h
RFT (f d parterapeut och familjerådgivare)
Jag har aldrig tackat nej till aktiviteter som AW och sånt, problemet är att jag alltid jobbat på mansdominerade arbetsplatser. Gym gick jag på en tid men det är ju bara enstöringar med hörlurar där, det absolut sämsta stället. Sedan ser jag förjävlig ut i träningskläder, jag måste verkligen tänka på hur jag klär mig för att ha en chans. Det är SJUKT svårt att träffa singeltjejer.

Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare
1. Slösa inte bort din tid med en massa appar och skit.

2. Gör en massa aktiviteter där man lär träffa andra människor. Åk på en resa med rosa bussarna, skriv in dig på en kurs av något slag, gör gruppaktiviteter på helgerna etc.
1. Det har jag slutat med för några år sedan.
2. Det är just här jag måste hitta något lämpligt, vissa saker har jag gjort några gånger men kanske lite för sällan.
Citera
2025-04-20, 08:41
Medlem
Finns det inte nåt slags paralympics datingcenter för udda fåglar? Känns som det vore hemmabana för merparten av Flashbacks användare...
Citera
2025-04-20, 08:55
Medlem
Danskurs säger jag. Bugg tex.
Citera
2025-04-20, 09:02
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ultrabubb
1. Det har jag slutat med för några år sedan.
2. Det är just här jag måste hitta något lämpligt, vissa saker har jag gjort några gånger men kanske lite för sällan.

Gör aktiviteter för det finns mycket kvinnor utan att höra direkt kvinnliga aktiviteter. Te x, går du en språkkurs så är troligtvis 4/5 deltagare kvinnor utan att du för den delen framstår som suspekt som är där.
Citera
2025-04-20, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tosstenpoposten
Finns det inte nåt slags paralympics datingcenter för udda fåglar? Känns som det vore hemmabana för merparten av Flashbacks användare...

Kanske någon form av samarbete mellan Familjeliv och Flashback vore något? Man bjuder alla på en finlandsbåt som gjort sitt under parollen "Sista resan för hopplösa singlar" och halvvägs ut på Östersjön sänker man båten.

Den stora frågan är vad sajternas annonsörer skulle säga?
Citera
2025-04-20, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Danskurs säger jag. Bugg tex.

Så män skall tvingas göra kvinnliga aktiviteter men kvinnor slipper göra manliga? Det känns ju jämställt och modernt...
Citera
2025-04-20, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Så män skall tvingas göra kvinnliga aktiviteter men kvinnor slipper göra manliga? Det känns ju jämställt och modernt...
Dans är väl manligt med, vi gjorde det för länge sedan, fullt av tjejer där. i alla åldrar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare
Gör aktiviteter för det finns mycket kvinnor utan att höra direkt kvinnliga aktiviteter. Te x, går du en språkkurs så är troligtvis 4/5 deltagare kvinnor utan att du för den delen framstår som suspekt som är där.

Du tänker en språkkurs i Thailändska så man kan konversera sin importfru?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Dans är väl manligt med,

Om man gillar andra män...
Citera
2025-04-20, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau