2025-04-20, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Lyssna inte på tokstollarna ovan här. Du ska aldrig nöja dig med någon som du inte attraheras av.

Du för helt enkelt jobba på att bli en man som kan få kvinnor. Skaffa några tjejkompisar och ta hjälp av dem. Var lite mer utåt och öppen. Se till att finnas där kvinnor finns, allra helst där singelkvinnor finns.

Beter du dig rätt, är klädd rätt och framme och talar med kvinnor på ett attraherande vis så kommer du få pippa lite här och lite där. Så är det alltid.

Det finns fula jäklar som ser ut som små råttor som slinker omkring och pippar kvinnor både till höger å vänster. Allt för att de beter sig rätt och är framme och norpar kvinnorna.

Alltså no offense men hur/var i helvete träffar en man i 30 års ålder plötsligt massa tjejkompisar... funkar inte så
Citera
2025-04-20, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ultrabubb
Jag är en man i övre 30-års åldern som gärna vill hitta mig en livspartner. Jag försökte med nätdejting i över ett decennium och då insåg jag att det var dags att ge upp när det aldrig ledde till något. Jag tillhör de 10% kortaste männen i Sverige och jag är inte snygg i övrigt heller. Jag är småblyg i början men inte när man väl lärt känna något så har svårt att bara börja prata med okända tjejer på stan t.ex. I yngre år försökte jag även på hemmafester och krogbesök och allt sånt man inte gör längre.

Tjejer har alltid känts totalt ointresserade utav mig tråkigt nog. Jag är trött på när alla verkligen träffar någon utom mig känns det som. Livet blir lite trist när man inte har någon att dela det med. Ha någon att mysa med. Få uppleva den första kärleken.

Så åter till frågan: Vart kan en man som jag träffa en flickvän? Jag bor i Stockholm.

Bullshit bror, du kan 100% träffa en tjej med nätdetjing, utan motstånd det lättaste, du kan vara kort, tjock, ful, etc (säger inte att du är det) men jag har sett riktiga 1/10 snubbar få tjejer. Problemet är 100% att du har för höga krav.
Citera
2025-04-20, 06:20
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Lyssna inte på tokstollarna ovan här. Du ska aldrig nöja dig med någon som du inte attraheras av.

Du för helt enkelt jobba på att bli en man som kan få kvinnor. Skaffa några tjejkompisar och ta hjälp av dem. Var lite mer utåt och öppen. Se till att finnas där kvinnor finns, allra helst där singelkvinnor finns.

Beter du dig rätt, är klädd rätt och framme och talar med kvinnor på ett attraherande vis så kommer du få pippa lite här och lite där. Så är det alltid.

Det finns fula jäklar som ser ut som små råttor som slinker omkring och pippar kvinnor både till höger å vänster. Allt för att de beter sig rätt och är framme och norpar kvinnorna.
Inte ens average män i 25 års åldern har tjekompisar. Det är bara de populäraste som har det och TS är inte en av dem. Något mer han ska skaffa för att underlätta? Polare som är kändisar kanske?
Citera
2025-04-20, 06:25
Medlem
sebastian66s avatar
Idag har du väldigt svårt att träffa kvinnor med tanke på dina defekter om man kan säga så.
Många kvinnor i Sverige dömer väldigt mycket. Man säger att det finns en för alla Men det stämmer inte riktigt
Du säger att du är ful och kort och väldigt blyg. Det innebär att man kan säga att du sitter längst ner på listan.
Har du inte funderat på att dra utomlands och Leva loppan bara för att få tillbaka självförtroende.
Det brukar vara en bra start för att kunna komma vidare på något sätt.
Citera
2025-04-20, 06:38
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Inte ens average män i 25 års åldern har tjekompisar. Det är bara de populäraste som har det och TS är inte en av dem.

Tjejkompisar är hur lätt som helst att skaffa. Det gäller givetvis att man jobbar för det på rätt sätt. Men det handlar om vanlig mänsklig interaktion.

Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Något mer han ska skaffa för att underlätta? Polare som är kändisar kanske?

Att känna kändisar är en toppenidé. Det är inte heller svårt att lära känna. De är lika pigga som alla andra på nya bekantskaper. Det gäller att man finns i de sammanhangen som kändisar finns. Man kan så klart inte gå fram till någon kändis när han sitter och äter en glass med sin fru vid kajen och börja jiddra trams.

Att börja som statist är en smart lösning. En annan är att engagera sig i föreningar där någon halvkändis är engagerad. Halvkändisar leder till såna som är "mer" kändisar etc.

Dessa saker är hur lätta som helst. Om man gör jobbet. Gör man inte jobbet så är det omöjligt.
Citera
2025-04-20, 06:44
Avstängd
TS inte för att vara elak, men hur många trådar ska du skapa i samma ämne? Fick du inte nog med svar i de tidigare?
Citera
2025-04-20, 07:02
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Jag är en man i övre 30-års åldern som gärna vill hitta mig en livspartner. Jag försökte med nätdejting i över ett decennium och då insåg jag att det var dags att ge upp när det aldrig ledde till något. Jag tillhör de 10% kortaste männen i Sverige och jag är inte snygg i övrigt heller. Jag är småblyg i början men inte när man väl lärt känna något så har svårt att bara börja prata med okända tjejer på stan t.ex. I yngre år försökte jag även på hemmafester och krogbesök och allt sånt man inte gör längre.

Tjejer har alltid känts totalt ointresserade utav mig tråkigt nog. Jag är trött på när alla verkligen träffar någon utom mig känns det som. Livet blir lite trist när man inte har någon att dela det med. Ha någon att mysa med. Få uppleva den första kärleken.

Så åter till frågan: Vart kan en man som jag träffa en flickvän? Jag bor i Stockholm.

Försök vara ute bland folk mycket. Följ med jobbarkompisar på after work och på krogen.
Börja träna på gym, börja jogga, gå till simhallen, skaffa en hund, gå till biblioteket - alla möjliga ställen där du får tillfälle att prata med folk.
Det är där det måste börja - med samtal.
Det finns kvinnor i din ålder som är i samma situation som du, men du måste maximera möjligheterna att träffa dem.
Det kommer att ta tid, men trägen vinner som det heter.
M v h
RFT (f d parterapeut och familjerådgivare)
Citera
2025-04-20, 07:08
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Tjejkompisar är hur lätt som helst att skaffa. Det gäller givetvis att man jobbar för det på rätt sätt. Men det handlar om vanlig mänsklig interaktion.

Att känna kändisar är en toppenidé. Det är inte heller svårt att lära känna. De är lika pigga som alla andra på nya bekantskaper. Det gäller att man finns i de sammanhangen som kändisar finns. Man kan så klart inte gå fram till någon kändis när han sitter och äter en glass med sin fru vid kajen och börja jiddra trams.

Att börja som statist är en smart lösning. En annan är att engagera sig i föreningar där någon halvkändis är engagerad. Halvkändisar leder till såna som är "mer" kändisar etc.

Dessa saker är hur lätta som helst. Om man gör jobbet. Gör man inte jobbet så är det omöjligt.
Varför skulle de vara det? Skulle Alexander Skarsgård bli kompis med varje person som hade tyckt att det hade varit en häftig bekantskap så hade han bokstavligt haft hundra miljoner människor att hänga med. Eller handlar det bara om att folk inte stalkar honom tillräckligt under filmproduktionen.
Citera
2025-04-20, 07:13
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:

Och vad ska en snubbe med såna till då? Är väl en sak om man är uppvuxna tillsammans men att skaffa sig tjejkompisar som karl i vuxen ålder tror jag inte på, om man inte är som en kvinna själv då förstås.

Citat:
Att känna kändisar är en. toppenidé. Det är inte heller svårt att lära känna. De är lika pigga som alla andra på nya bekantskaper. Det gäller att man finns i de sammanhangen som kändisar finns. Man kan så klart inte gå fram till någon kändis när han sitter och äter en glass med sin fru vid kajen och börja jiddra trams.

Om du har något att erbjuda ja. Annars skulle jag vilja säga att de jag haft runt mig genom åren var tämligen trötta på alla pajaser/wannabes/rövslickare som ville spegla sig i deras glans.

Nej, om du är kort och ful så satsa på någon lika kort eller kortare invandrarbrud, tänk typ Kalle Chullmann och Anita.
Citera
2025-04-20, 07:23
Medlem
Har du pengar så kan du väl skaffa importfru från Thailand.
Citera
2025-04-20, 07:58
Medlem
Män som vill träffa en kvinna tvingas gå danskurs, ta ridlektioner, sjunga i kör och andra "kvinnliga" aktiviteter.

Vilka manliga aktiviteter tvingas kvinnor som vill träffa en man gå på? Nä just de, de sitter hellre solokvist, sörplar te och klappar katten.
Citera
2025-04-20, 07:59
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Citat:

1. Slösa inte bort din tid med en massa appar och skit.

2. Gör en massa aktiviteter där man lär träffa andra människor. Åk på en resa med rosa bussarna, skriv in dig på en kurs av något slag, gör gruppaktiviteter på helgerna etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in