2025-04-17, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tatueraren
han syns precis som du säger allt mer sällan var e han ?

Citat:
Ursprungligen postat av Protonic75
Det är en väldigt bra fråga han kanske är utbränd

Nattklubbskungen Slöberg är kanske utbränd men det är inte hela sanningen till varför han inte syns. Det har att göra med att propagandamaskinen är på Dumpen som hökar och Sara är ordentligt skitnödig över att denne avdankade man skall göra dumma uttalanden som kan skada hennes bebis Dumpen. Sara är liksom den smarte i gänget så hon får styra upp och skälla där det behövs. Vilken jävla stress att leva med det där så dumpen borde bomma butiken nån månad och skicka Sara på solsemester för att vila upp sig lite, om det går.

Den här fasaden som Dumplingarna med Sara i spetsen försöker måla upp tar på krafterna. Inget illa menat mot riktiga offer men Dumpens överkåta nymfoman-fjortisar börjar bli en aning tjatigt. Självklart är det bara efterblivna som går på det Dumplingarna skriver i chattarna. Jag trodde faktiskt att Dumpenfolket skulle skitit ut nya idéer på toppmötet häromveckan men det verkar vara samma skit som vanligt och som inte har ett dugg med verkligheten att göra även om man gillar Sara.
Citera
2025-04-17, 19:41
Medlem
EnZachriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
Nu har jag läst din text tre gånger. Den är väldigt utsvävande må jag säga. Fixering, metoo, radikala världskådningar, teorier, tidsandan, livskris, perceptionändring av omgivning och samhällsmoralen. Allt detta i en och samma text som sedan är publicerad i en tråd som framförallt behandlar Dumpen Media Group AB och dess styrelse.

Då du inte lyckats specificera någon konkret motfråga eller påstående/åsikt. Går det varken svara eller bemöta ditt inlägg.

Rent kraskt känns det som sådant här hör hemma i något filosofiforum. För det är inte direkt "raka rör" du lägger fram här.

Citat:
Ursprungligen postat av EnZachris
Det är ett komplext ämne men det hör absolut hemma i den här tråden.

Om jag fick igenom en önskning vore det att ni som frekventerar denna tråd inte hörde hemma här. Det hjälper ingen att bli bekräftad i sina laster och perversioner. Ni är som den där dåliga kompisen som "bara ska dra en sista lina".

Diskussionen här inne är riktigt unken.

Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
Mm det kan bli riktigt unket här inne till och från. Fast det har nog snarare att göra med huvudtopic som diskuteras här inne. Det är svårt att få fram någon konstruktivt och livsbejakande när DaddyPutte's aktikebolag kommer upp till tals.

Du föredrog att vara och skriva av dig i sadisttråden framför denna tråd. Kände du att det var mer "rumsrent" och matchade dig bättre där inne i sadisttråden menar du alltså?

Nej, att det är unket har inte att göra med "huvudtopic" utan med själva rationaliteten, eller målsättningen, med de texter som produceras i denna tråd.

Jag köper att det finns två olika perspektiv i denna debatt, å ena sidan gäddans perspektiv, och å andra sidan barnens och det övriga samhällets perspektiv.

Jag har tidigare skrivit att jag anser att båda trådarna om Dumpen är problematiska. Du begriper inte, och säger att jag inte kommer med "raka rör". Kanske kan tre citat från världslitteraturen hjälpa till att klarlägga "mitt perspektiv".

1: Gäddan som offer för ett dekadent konsumtionssamhälle (Utväxling mellan O´Brian och Winston i 1984, efter tortyren):

2: Reformation som en möjlig utväg för en gädda, snarare än akutpsyk och livslångt intag av giftiga sprutor och mediciner (Från Brott och Straff: Den prostituerade Sonjas uppmaning till Raskolnikov efter att hans bekännelse inför henne):

3: Konsekvenserna av gäddans brott (Från Brott och Straff: En av Svidrigailovs mardrömmar natten innan hans självmord. Svidrigailov hade våldfört sig på den fjortonåriga flickan i kistan):

Det perspektiv ni framför håller verkligen inte. Det gäller även Fredrik.Forsmark och hans långa och tillsynes gedigna textmassor.
Senast redigerad av EnZachris 2025-04-17 kl. 20:07.
Citera
2025-04-18, 12:05
Medlem
Fan vad det händer grejer i Saras liv. Snart är hennes rättegång där historia kommer skrivas, får hon fortsätta hänga ut gubbar eller inte? Vi vet alla att hon inte kommer betala skadeståndet vid en eventuell förlust och smurfsidan lägger hon på en utländsk server, Sara är här för att stanna vilket är helt ok och trevligt.

Som grädde på moset är ärkefienden ETC nominerade till Guldspaden för sitt gräv om Dumpen. Väntar på ett officiellt uttalande ifrån Dumpen kring detta då det enda vi fått höra hittills är att den där spaden borde stoppas upp nånstans (Dumpen live Iprenmannen). Jag tycker det är så jäkla coolt att Dumpenfolket bara skakar av sig sånt här skit och kör på. Jag tror att det är många som är lite smygkära i Sara faktiskt.
Citera
2025-04-18, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnZachris
Möjligt. Gör revolt då. Agera!

Men ingen pedofil agerar, vilket i och för sig motbevisar bilden kring seriemördare och andra avvikare som framträder i amerikanska dokumentärer.

Tror som sagt att reformation är nödvändig innan agens kan förväntas. Agens kan inte baseras på "sökande av barn i sexuellt syfte" utan måste baseras en mer stabil grund (arbetet, den moraliska identiteten, framtiden osv.).
https://www.etc.se/inrikes/daerfoer-kan-pedofiljaegarna-haenga-ut-folk-utan-att-aatalas

Citat:
Det rasar in polisanmälningar mot pedofil*jägarna Dumpen.

Citat:
På de senaste fyra månaderna har myndigheten fått in 26 anmälningar mot Patrik Sjöbergs pedofiljägarsajt. Det ska ses som rekordartat många, särskilt om man jämför med till exempel Expressen, Aftonbladet och Dagens Nyheter som under hela 2021 bara rackade upp tolv, nio och två förtalsanmälningar.

"Ingen agerar" skriver du, men otaliga anmälningar har gjorts och myndigheterna har ignorerat det, de är för fega för att utmana yttrandefriheten.
Dumpen agerar i ett laglöst land.

De hade kunnat agera på ett bättre sätt män väljer den skit de gör, Dumpen är samhällsdestruktivt. Det finns ingen data som tyder på att de hjälper barn, där emot skadar DE barn som är anhöriga...

Det finns barn som blivit av med sin förälder och lämnats i sorg, tydligt tecken på att Dumpen skadar långt många fler barn än de hjälper...
Citera
2025-04-18, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Fan vad det händer grejer i Saras liv. Snart är hennes rättegång där historia kommer skrivas, får hon fortsätta hänga ut gubbar eller inte? Vi vet alla att hon inte kommer betala skadeståndet vid en eventuell förlust och smurfsidan lägger hon på en utländsk server, Sara är här för att stanna vilket är helt ok och trevligt.

Som grädde på moset är ärkefienden ETC nominerade till Guldspaden för sitt gräv om Dumpen. Väntar på ett officiellt uttalande ifrån Dumpen kring detta då det enda vi fått höra hittills är att den där spaden borde stoppas upp nånstans (Dumpen live Iprenmannen). Jag tycker det är så jäkla coolt att Dumpenfolket bara skakar av sig sånt här skit och kör på. Jag tror att det är många som är lite smygkära i Sara faktiskt.
Klart hon kommer betala, skadestånd har sällan varit över 20 000 i de här fallen, snabbt fixat.
Citera
2025-04-18, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
De kunde lika gärna gått på bögar, horor, judar, narkomaner eller neurosedynskadade barn.

Riktigt patetiskt.
Alla de du nämner (var tvungen att googla sista, herregud hur gammal är du?) har inte själva valt och agerat för att begå brott mot vad de tror är andra, narkomaner med viss förbehållning, så det är en riktigt haltande jämförelse. Gäddorna går på vad de tror är barn på nätet, bara det är brottsligt som handling och borde vara det vare sig barnet är en polis eller en fiskare eller ett riktigt barn.
Citera
2025-04-18, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Klart hon kommer betala, skadestånd har sällan varit över 20 000 i de här fallen, snabbt fixat.

Ponera att Sara torskar i rätten och åker på att betala 150.000 kr i skadestånd till gäddan vilket det lutar åt. Fler snuskgubbar som är uthängda på bloggen kommer få dollartecken i ögonen vilket kommer ge Sara huvudvärk, Kronofogden är redan mer än trötta på den här madamen. Jag lovar dig att Dogge smiter ut bakvägen när Sara börjar vifta med fakturorna.

Du kan själv kolla med din miniräknare vad 150.000 gånger 600 blir och där har du Saras nya skuld till staten

Jag tycker faktiskt lite synd om den här fina människan men det finns en lösning bara hon tar sitt förnuft till fånga. Jag hjälper henne så gärna men inte genom att bli upprunkare på Dumpen eller betala hennes skulder.
Citera
2025-04-18, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Normalt utgår under allmänt åtal skadeståndet till emellan 5 000 och 10 000.
Dock är det unika förhållanden, dels så hävdar de själva att 2 miljoner människor ser på deras publiceringar.
Dels så rör det sig om grovt förtal och tryckfrihetsbrott.

Den utpekade har krävt 150 000 samt ränta sedan publiceringen, samt även kompensation för arbetsförlust. Många som har blivit utpekade har vittnat om att de nu inte kan få jobb, eller iaf jobb med samma höga kompensation. Säg att han som stämmer har haft ett jobb på 30 000/mån och nu endast kan få jobb som betalar 25 000/mån. Det är alltså en extra kompensation på 5 000/mån eller 60 000/år fram till pension tror jag det är. Mannen är i 30årsåldern om jag inte minns fel. Det är 35-40års arbete till. Alltså en summa på 2 100 000 + eventuella löneökningar beräknat in.

Han har alltså ett krav på 2 300 000 runda slängar och om de inte tar ner artikeln efter han vunnit fortsätter alltså räntan att ticka. + Advokat kostnader som säkerligen kan hinna bli rätt maffiga.

Om han skall få ut denna summa kommer ju att bestämmas ifrån de individuella fallet, möjligen som du antyder praxis ifrån liknande fall. MEN är dessa fall verkligen liknande?

Det är många omständigheter som kan leda till dom och skadestånd, men han har yrkat på MINST 150 000 + ränta + advokat. Samt även om han skulle få ut 20 000 i skadestånd kommer advokaten som kommer ta ut emellan 1 500 och 6 000 i timmen, advokaten kommer ha lagt ner flera timmar i förberedelser inför rättegång, för att vara snäll, säg att advokaten spenderat en dag. En rättegång tar ca 2-3 timmar under normala förhållanden, nu tillkommer dessutom jury och alla steg i processen.

Säg 4 timmar, Sara kommer att överklaga och det landar inför domare som hon kommer att överklaga ända tills det landar hos Högsta domstolen. Tingsrätt - jury, Tingsrätt, Hovrätt, Högsta domstol.
Om vi är snälla, 13 timmar + de 8, 21timmar och 1 500/tim. 31 500, minsta hon kommer bli skyldig är 51 500 om skadeståndet bara faller till 20 som du säger. Sedan kommer nästa steg, kommer fler ta till åtal eller kommer JK visa att nu är ni dömda så vi kommer att öppna utredningar och väcka åtal.

50 000 * 600 = 30 000 000. Men om alla som stämmer belönas med 2 miljoner eller 150 000 då de inte kunnat få jobb eller liknande. Du tror alltså att Sara och hennes lojala följare kommer att samla ihop till 30 miljoner? eller 90 miljoner? Eller den absolut finaste 1,2 miljarder om alla skall belönas med 2miljoner.

Jag tvivlar om att beloppet kommer uppgå till bara 20 000.

https://www.nj.se/nyheter/aven-hovratten-foller-wallin-for-fortal-av-virtanen
Cissi som förtalade Fredrik för våldtäkt, dömdes till 100 dagsböter + 80 000 i skadestånd. Skulle vilja säga att bli utpekad som pedofil är något grövre än våldtäkt så de 150 000 är nog inte så orimligt.
Citera
2025-04-18, 19:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Ponera att Sara torskar i rätten och åker på att betala 150.000 kr i skadestånd till gäddan vilket det lutar åt. Fler snuskgubbar som är uthängda på bloggen kommer få dollartecken i ögonen vilket kommer ge Sara huvudvärk, Kronofogden är redan mer än trötta på den här madamen. Jag lovar dig att Dogge smiter ut bakvägen när Sara börjar vifta med fakturorna.

Du kan själv kolla med din miniräknare vad 150.000 gånger 600 blir och där har du Saras nya skuld till staten

Jag tycker faktiskt lite synd om den här fina människan men det finns en lösning bara hon tar sitt förnuft till fånga. Jag hjälper henne så gärna men inte genom att bli upprunkare på Dumpen eller betala hennes skulder.

Hon åker på att betala motpartens rättegångskostnader och sina egna med. 100 tkr minst.
Citera
2025-04-18, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9.0
Hon åker på att betala motpartens rättegångskostnader och sina egna med. 100 tkr minst.

Låter som ett dyrt kalas för lilla fina Sara men vilken skön stil hon har dvs skiter i det. Ok det är sätt att tackla problemet på, det bekommer henne inte det minsta.

Det vore så tråkigt om Dumpens verksamhet gick i graven efter rättegången som närmar sig med stormsteg 9/5 Göteborgs tingsrätt. Vad fan man är ju nu van vid att en snuskgubbe hängs ut varannan dag och så ska det förbli, kosta vad det vill. I värsta fall så får vi vill väl skramla till Saras räkningar men freakshowen skall fortsätta. Dumpen är civil olydnad på steroider läste jag nånstans vilket är en klockren beskrivning av Dumpes framfart.

Att journalisterna på Dumpens redaktion missbrukar och är på god väg att fucka up hela mediefriheten är bara att skita i.
Citera
2025-04-18, 20:00
Medlem
Lmao varför låter senaste konfrontatören som en kastrerad musse pigg? Man kan ju inte ta dom seriöst (inte för jag skulle göra det ändå), musse pigg röst och brytning på svenskan.
Citera
2025-04-18, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomplexVandring
Lmao varför låter senaste konfrontatören som en kastrerad musse pigg? Man kan ju inte ta dom seriöst (inte för jag skulle göra det ändå), musse pigg röst och brytning på svenskan.

Låter som om det vore an amerikans brytning, tony irving fast en aning mer gay kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in