2025-04-18, 16:04
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordlasten
Okej, missförstå mig inte fel men varför har så många tjejer idag meningslösa tatueringar? Jag snackar typ om de som tatuerar en ros/blomma eller nåt annat random på armen. Vad betyder ens det, vad fyller den för syfte? Är det 20-talets tramp stamp? Känns som nästan varje brud man ser ute har nåt sånt eller nåt random kladd på armen.
Vad skulle vara en meningsfull tatuering, tycker du?
Citera
2025-04-18, 16:26
Det är väl som med allt annat som unga vill testa olika piercingar, stilar och utsmyckningar. Det är en normal del i utvecklingen. Man vill prova och experimentera sig framåt och söker sin ”identitet”. Så det har ingenting med tatueringens betydelse att göra egentligen.
Citera
2025-04-18, 16:32
Medlem
heliotrops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Jag påminner om den här tråden som jag startade för 2,5 år sen då jag noterade fenomenet tatuerade människor på äventyrsbad: (FB) Tatuerade vita människor på äventyrsbad

Ja och? Om man vill ha den stilen så är det väl ens eget val
Citera
2025-04-18, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
För mig är det sk*tkonstigt att först bestämma sig för att man vill ha en tatuering, men inte veta vad man vill ha, och sedan ta något vanligt/simpelt bara för att man ska ha en tatuering. "Huvudsaken är att det blir en tatuering", typ.

Det borde ju börja i andra ändan, att en symbol är så viktig för en att man vill ha den med sig överallt, och även signalera innebörden till andra. Om jag hade gjort en tatuering som ung (vilket jag inte gjorde), så hade det blivit något fornnordiskt. Typ en strof ur den poetiska Eddan, skriven med runor. För att signalera till andra att jag är Sverigevän och nationalist och värnar om vår historia, vårt ursprung och vår särart.

Håller 1000% med om det! Först ska man veta VAD man vill ha på sig och sen var och hur osv. Helt rätt.

Citera
2025-04-18, 16:57
Medlem
Citat:
Okej, missförstå mig inte fel men varför har så många tjejer idag meningslösa tatueringar? Jag snackar typ om de som tatuerar en ros/blomma eller nåt annat random på armen. Vad betyder ens det, vad fyller den för syfte? Är det 20-talets tramp stamp? Känns som nästan varje brud man ser ute har nåt sånt eller nåt random kladd på armen.

Är unga mäns tatueringar mer meningsfulla? Jag tvivlar.
Citera
2025-04-18, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heliotrop
Ja och? Om man vill ha den stilen så är det väl ens eget val

Ja. Fritt fram att se ut som trash.
Citera
2025-04-18, 18:12
Medlem
Citat:
Millenial-grej.

Den unga generationen (Gen Z) tatuerar sig inte alls. Senaste tonåringarna (Gen Aplfa) har väl inte börjat än.
Citera
2025-04-18, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
De börjar med något smått som är lätt att ta bort ifall de skulle ångra sig.

det va så för, nu är det inte ovanligt att en tjej kör en sleve som första tattoo..
Citera
2025-04-18, 19:35
Medlem
Grangerillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alma1
Det är väl som med allt annat som unga vill testa olika piercingar, stilar och utsmyckningar. Det är en normal del i utvecklingen. Man vill prova och experimentera sig framåt och söker sin ”identitet”. Så det har ingenting med tatueringens betydelse att göra egentligen.
Varför är det fler unga kvinnor än unga män som gör det?
Nu har jag ingen statistik eller kollat upp det men när jag kollar runt på jobbet eller stan så verkar det främst vara ett fåtal män i åldern 30-40 men ganska många kvinnor i åldern 18-30.
Citera
2025-04-18, 19:49
Medlem
Tatueringar är personligt
Som all konst
Citera
2025-04-18, 19:50
Medlem
Är man mellan 40 och 50 och är en av få i min bekantskapskrets som inte har tatuering. Tycker det ser smutsigt ut, haft massa flickvänner som haft och alltid tyckt det sett ut som skit. Stjärnor, tribals sleeves med mera allt för att visa att de är individuella och kreativa, killar som är smala spinkiga mesar skaffar tuffa döskallar och monstersleeves för att verka farliga och coola. Värst är de som skaffar tex AIK eller djurgården loggorna. Man vill bara gråta när man ser eländet men igen är det något de verkligen vill ha så är det helt upp till dem.
Citera
2025-04-18, 20:05
Medlem
Ibland ser det Ok ut, men oftast är det bara klotter. Vet till exempel en tjej som tatuerande en ros, sedan en uggla, sedan ett citat, sedan ett födelsedatum, sedan en delfin osv. Alla tatueringar är nu osammanhängande, så helheten blir helt obegriplig. Dessutom har ugglan mörknat och ser nu ut som ett stort födelsemärke om man står 10 meter bort.

Men sedan betyder det inte att jag bryr mig särskilt mycket om man folk gör med sina kroppar. Man kan ha en åsikt, men låt folk tatuera sig om de vill. Det är ju deras ”förlust” om man själv inte tycker om det.

Jag föredrar ELEGANTA damer. Javisst. Titta till exempel på bröllopsfoton, där kvinnan har synliga tatueringar, det kan se riktigt jävla illa ut. Världens finaste klänning, samtidigt som de har massa tatueringar. Då sänks hela bilden av bruden. Men återigen, det är ingen jag hade gift mig med. Men lika barn leka bäst, hade jag varit tatuerad hade jag säkert föredragit tatuerade tjejer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in