2025-04-18, 20:15
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallesKulor
Ibland ser det Ok ut, men oftast är det bara klotter. Vet till exempel en tjej som tatuerande en ros, sedan en uggla, sedan ett citat, sedan ett födelsedatum, sedan en delfin osv. Alla tatueringar är nu osammanhängande, så helheten blir helt obegriplig. Dessutom har ugglan mörknat och ser nu ut som ett stort födelsemärke om man står 10 meter bort.

Jo, och ibland blir det som en "vurm". De kan inte sluta när de en gång har börjat, och sedan blir kroppen full av osammanhängande motiv i olika skalor.
Citera
2025-04-18, 20:15
Medlem
Pungpuckels avatar
Värst tycker jag är alla namn på barn en del ska envisas med..
I övrigt har jag inget emot tatuerade tjejer, det kan vara ganska snyggt faktiskt, jag upplever dom som lite mer avslappnade.
Citera
2025-04-18, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nordlasten
Okej, missförstå mig inte fel men varför har så många tjejer idag meningslösa tatueringar? Jag snackar typ om de som tatuerar en ros/blomma eller nåt annat random på armen. Vad betyder ens det, vad fyller den för syfte? Är det 20-talets tramp stamp? Känns som nästan varje brud man ser ute har nåt sånt eller nåt random kladd på armen.

Det är lite gubbvarning på "Jag fattar inte så därför är det onödigt." Är du inte över 75 år så skulle jag rekommendera dig att försöka ändra förhållningssätt till din omgivning.
Citera
2025-04-18, 22:23
Medlem
Landsbygdens avatar
Är väl någon slags identitetssökande grej, tror jag, och trend, med tatueringar. Ingen big deal egentligen. Har själv aldrig funderat på att skaffa. Som Ozzy Osbourne sa:
Citat:
"If you want to be fucking individual, don’t get a tattoo. Every fucker’s got one these days."
https://en.wikiquote.org/wiki/Ozzy_Osbourne
Citera
2025-04-18, 22:45
För att de tycker tatueringar ser snyggt ut på bild och de vill se snyggare ut på Instagram osv.
Citera
2025-04-18, 22:56
Medlem
Matadhamsters avatar
Vad är ens "meningsfullt" att tatuera. Massa bläck majoriteten omvärlden struntar fullständigt i. Jag har funderat på att skaffa en innebördstatuering vilket väcker fasa/förskräckelse hos min omgivning. Nämligen Medusa. [IBVill du verkligenbli påmind om sådant?[/i] (att jag utsatts för sexualbrott). Nä jag tänkte påminna omgivningen om att denna rakryggade individ inte tar skitsnack om att jag inte skulle ha utsatts och så vill jag påminna förövare som möter mig, att somliga av oss inte bär skammen av sådant de gjort. Också det med att det finns offer som lever i tystnad gör att jag känner för en tatuering.

Folk tittar rätt skevt när man har tröjor på sig med Medusa. Med avsky eller hån. Sedan vet inte alla vad det står för heller. De får väl "psykos" när de ser huvudet med alla ormar omkring sig men det står bara för kvinnligt raseri av att ha överlevt något. Iallafall något nan kan norpa av de yngre generationerna men faktiskt så bar jag Medusa redan som barn och då innan jag utsatts. Jag gillade "tuff still" även om jag inte var något tufft barn. Så hade ett halsband i tenn, genom mellanstadiet med Medusa som motiv, lri g halsen.

Men ändå. Tatueringar behöver inte betyda något för folk bryr sig sällan över andras symboler och majoriteten oss lägger inte mycket känslor i symbolik ens när det gäller oss själva.

Hade kunnat tagit Flashbacks logga men Medusa känns mer lämpligt.

En tröja med Medusa och texten: Om du är dum mot mig sätter jag ditt ansikte till bild nästa gång istället.

Det vore något. Tatuera in sina våldtäktsmäns ansikten eller printa t-shirts med dem på. För vem bryr sig om andras åsikter? Jag gör det mindre än vad de tror iallafall

Vore något. Tatuera in männens namn och årtalet då de begått något slags sexuellt "övertramp" på sin arm. Hahaha
Senast redigerad av Matadhamster 2025-04-18 kl. 22:58.
Citera
2025-04-18, 23:29
Medlem
GoranPongs avatar
Vet inte men tycker tatueringar ser fult ut på tjejer.
Citera
2025-04-18, 23:42
Medlem
freXers avatar
Det gör väl mindre ont med thin line tatuering och ser mer minimalistisk ut för någon som inte vill sticka ut.
Citera
2025-04-18, 23:53
Medlem
judejappares avatar
Dom vill signalera dom är lätta sIampor. Tänk du målat i ditt hus sen du ritar en blomma eller en fjärill mit i den vita vägen. Om folk ser det dom kommer tänka du mår inte bra. Samma sak gäller du målar din kropp. Alla vi män när vi ser vi tänker ni är slampor. Om män har det då dom är bögar och gillae få in i dom.
Citera
2025-04-18, 23:55
Medlem
Jag nobbar tjejen om hon har en tatuering. Ytterst trashigt och avtändande.
Citera
2025-04-19, 00:36
Medlem
Började det typ 2007-isch?

Sjukt skabbigt, kan se vilka som är WT.
Citera
2025-04-19, 00:49
Medlem
exoticspices avatar
För att tjejer blir övertalade av sin nya pojkvän att tatuera sig eftersom han har tatueringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in