Vad är ens "meningsfullt" att tatuera. Massa bläck majoriteten omvärlden struntar fullständigt i. Jag har funderat på att skaffa en innebördstatuering vilket väcker fasa/förskräckelse hos min omgivning. Nämligen Medusa.
[IBVill du verkligenbli påmind om sådant?[/i] (att jag utsatts för sexualbrott). Nä jag tänkte påminna omgivningen om att denna rakryggade individ inte tar skitsnack om att jag inte skulle ha utsatts och så vill jag
påminna förövare som möter mig, att somliga av oss inte bär skammen av sådant de gjort. Också det med att det finns offer som lever i tystnad gör att jag känner för en tatuering.
Folk tittar rätt skevt när man har tröjor på sig med Medusa. Med avsky eller hån. Sedan vet inte alla vad det står för heller. De får väl "psykos" när de ser huvudet med alla ormar omkring sig

men det står bara för kvinnligt raseri av att ha överlevt något. Iallafall något nan kan norpa av de yngre generationerna men faktiskt så bar jag Medusa redan som barn och då
innan jag utsatts. Jag gillade "tuff still" även om jag inte var något tufft barn. Så hade ett halsband i tenn, genom mellanstadiet med Medusa som motiv, lri g halsen.
Men ändå. Tatueringar behöver inte betyda något för folk bryr sig sällan över andras symboler och majoriteten oss lägger inte mycket känslor i symbolik ens när det gäller oss själva.
Hade kunnat tagit Flashbacks logga men Medusa känns mer lämpligt.
En tröja med Medusa och texten: Om du är dum mot mig sätter jag ditt ansikte till bild nästa gång istället.
Det vore något. Tatuera in sina våldtäktsmäns ansikten eller printa t-shirts med dem på. För vem bryr sig om andras åsikter? Jag gör det mindre än vad de tror iallafall
Vore något. Tatuera in männens namn och årtalet då de begått något slags sexuellt "övertramp" på sin arm. Hahaha