Citat:
I princip en upprepning av andra världskriget, fast i betydligt mindre skala.
Dvs att europa gör med Ukraina mot ryssland, vad USA gjorde med Storbritannien/Sovjet mot Tyskland.
Vi kommer att förse dem med mer och mer krigsmaterial, så länge de har manskap att försvara sitt hemland,
och det blir i längden lika omöjligt för ryssarna som det var för tyskarna i ww2, att hålla jämna steg.
(OBS! Jag menar inte att europa ska vara krigförande, på samma sätt som USA var i ww2)
Även om vi helt räknar bort USA, så har europa så mycket mer att komma med, än vad ryssarna ens är i närheten av.
Vi kan bortse från kärnvapnen, eftersom ryssarna ändå inte kan använda dem.
De ukrainska soldaterna får stöd från en halv miljard européer, med en sammanlagd BNP på ca 20,000 biljoner USD ($20.000 trillion)
De ryska soldaterna får stöd av mindre än 150 miljoner ryska medborgare, med en sammanlagd BNP på ca 2,000 biljoner USD ($2.000 trillion)
Ukraina har tre gånger fler människor, och 10 gånger mer pengar bakom sig, än vad ryssarna har. Utan USA.
Nej, jag har rätt och kan dessutom förklara varför, till skillnad från dig.
Mycket av det jag skrev var bara ren fakta så du har inte mycket innanför pannbenet om du anser att jag hade fel i allt jag skrev.
Bor det alltså inte en halv miljard människor i europa, utöver rysslands ynka 150 miljoner?
Är europas ekonomi BNP alltså inte 10 gånger större än rysslands BNP?
Varför besvarar du ens mig, när du bokstavligt talat har noll att komma med? Jävla spån.
Dvs att europa gör med Ukraina mot ryssland, vad USA gjorde med Storbritannien/Sovjet mot Tyskland.
Vi kommer att förse dem med mer och mer krigsmaterial, så länge de har manskap att försvara sitt hemland,
och det blir i längden lika omöjligt för ryssarna som det var för tyskarna i ww2, att hålla jämna steg.
(OBS! Jag menar inte att europa ska vara krigförande, på samma sätt som USA var i ww2)
Även om vi helt räknar bort USA, så har europa så mycket mer att komma med, än vad ryssarna ens är i närheten av.
Vi kan bortse från kärnvapnen, eftersom ryssarna ändå inte kan använda dem.
De ukrainska soldaterna får stöd från en halv miljard européer, med en sammanlagd BNP på ca 20,000 biljoner USD ($20.000 trillion)
De ryska soldaterna får stöd av mindre än 150 miljoner ryska medborgare, med en sammanlagd BNP på ca 2,000 biljoner USD ($2.000 trillion)
Ukraina har tre gånger fler människor, och 10 gånger mer pengar bakom sig, än vad ryssarna har. Utan USA.
Nej, jag har rätt och kan dessutom förklara varför, till skillnad från dig.
Mycket av det jag skrev var bara ren fakta så du har inte mycket innanför pannbenet om du anser att jag hade fel i allt jag skrev.
Bor det alltså inte en halv miljard människor i europa, utöver rysslands ynka 150 miljoner?
Är europas ekonomi BNP alltså inte 10 gånger större än rysslands BNP?
Varför besvarar du ens mig, när du bokstavligt talat har noll att komma med? Jävla spån.
Det ser ju bra ut på papperet och kanske i verkligheten.
Jag tror faktiskt Europa/EU håller ihop. Kanske tappar vi Ungern, Serbien och något annat men alltså… Är det verkligen rimligt att något EU-land, i valet och kvalet, väljer Ryssland framför Europa? Jag tror valet är ensidigt om de ställs mot ett ultimatum vilket jag tror är ”the end game” för många ambivalenta länder. Folket måste bestämma sig i varje land i Europa/EU vilken relation vi skall ha med Ryssland. Alla vill ha ett nytt kallt krig. Ingen vill ha ett hett krig och alla är mer än villiga i Europa (med andra världskriget i ganska färskt minne) att offra ukrainska män och kvinnor för att mota Olle i grind. Skall man vara cynisk, och jag tror alla ÖB:ar i Europa är det, så är ett fortlöpande aktivt krig i Ukraina fördelaktigt för den Europeiska upprustningen som tar lång tid.
”Freds”-förhandlingarna som sker nu känns ju väldigt avgörande. Vad sker om USA säger tack och adjö och republikanerna tillåter att Ukraina eventuellt går under genom att dra ned på vapenleveranser. Europa har väl inte resurserna att stötta Ukraina. Än. Vi har inte fabrikerna! Än. Jag tycker det verkar väldigt besvärligt på kort och tom mellanlång sikt!