Citat:
Ursprungligen postat av
SecretGarden352
Ssom det varit s har Europa varit lite upptagna nu med att frbereda sig fr en framtid utan USAs garanterade std, dvs man insg att man behvde fokusera p att bygga upp sin egen krigsindustri.
Sedan har man ocks valt att ligga lite lgt med att ytterligare pressa moskvastaten och lta Trump misslyckas med sina fredsfrhandlingar. Trump kan ju inte lyckas d han exkluderar bde Ukraina och Europa frn att vara med och diskutera, diskussionerna och planerna om Ukraina fr Trump med moskvastaten.
Trump verkar ha glmt bort att ven Europa och Ukraina finns dr och gr motstnd mot att moskvastaten ska f sin vilja igenom.
S Trump kan inte lyckas, han kan bara misslyckas och det r en tidsfrga och det blir nog uppenbart att Trump drmed mste vlja sida. Jag tror att nr han stlls infr att varken Ukraina eller Moskvastaten vill ge upp vad de kmpar fr, s vljer Trump att st p moskvastatens sida. Det r vad vi mste rkna med eftersom han r s ytterst ovillig att hjlpa Europa/Ukraina.
Jag tror inte att Trump gr in i kriget. Det "slutar" allts med att Europa/Ukraina fr klara sig sjlva mot moskvastaten. Den stora frgan r d givetvis vad Europa/Ukraina gr nr fredsfrhandlingarna kraschat.
Jag tror att det Europa gr r att skala upp sin krigsindustri och frse Ukraina med mer vapen. Med tiden s skalas krigsindustrin upp spass att moskvastaten r hopplst utmanvrerad och inte har en chans att hnga med. Sedan fr kriget helt enkelt mala p till moskvastaten kollapsar.
I praktiken, Trump stllde till det fr Europa/Ukraina med att inte lngre vilja hjlpa till. Trots allt var det USA som har de stora militra frrden. USA har verhuvudtaget varit lite vl ohjlpsamma. Det har gjort att kriget tagit lngre tid. Nr USA vljer att vara passiva s tar kriget ytterligare lite lngre tid. Men det r den enda skillnaden. Utgngen av kriget har alltid varit frutsgbar, dvs att moskvastaten kollapsar och det enda sttet som moskvastaten kan undvika det r genom att dra sig ur kriget och att deras arm lmnar Ukraina. Men jag tror att moskvastaten knner att de verlever inte ens det.
Bra dr. Att Ryssland r rkt r nog rtt klart nu. De kommer frlora tillgngen till att handla p den europeiska marknaden. 500 miljoner mnniskor.
Trump r ingen hk hr. Han tror inte p USA militra makt och hur det funkat och funkar och hans beteende kommer skynda p USA:s frntrde. Hur man tycker detta r en bra grej r svrt att frst. Kina har ppet ml. Kanske EU ocks? Om vi verlever.
Det r redan s att Europa kommer rustas till tnderna. Frgan r vad som sker med NATO och om Europa behver erstta det. De stora mste trda fram och ta ansvar. Frankrike, Storbritannien, TysklandSverige, Finland, Norge. 🙃