2025-04-17, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Kanskje vedkommende nsket blitt sett? P samme vis som luemannen demonstrativt snur?
nsket man kanskje p den mten f politiet til snevre inn sine sk til et tidligere tidspunkt
enn det som faktisk ble benyttet?

Jeg vet ikke. Men noen vet.

Jeg tror det er svaret dersom noen av disse gende personene har noe med saken gjre. 08.56 bilen en VW amarok single cab og freren er jeg imidlertid rimelig sikker p at har en rolle i denne saken.
Senast redigerad av Kokadu 2025-04-17 kl. 21:11. Anledning: Tillegg
Citera
2025-04-17, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olivieroccean
Veldig spesielt. Skal man fingere en kidnapping, kan det umulig vre smart forlate stedet fr kidnappingen har skjedd (!) Srlig ikke hvis man brer p noe fra omrdet rundt stedet. Skal man kidnappe noen tror jeg man slr til mye mer mlrettet uten "henge og slenge" i nromrdet frst.

Litt det samme med Futurum-mennene. For det frste var de der p tidspunkter som ikke passer helt inn, fr TH normalt kom p jobb. Ingen grunn til henge og slenge der eller g frem og tilbake ved 7.30-tiden nr TH pleide komme en stund senere. Og hvis de skulle overvke hvorfor ble de ikke observert en eneste gang etter kl 8... Ingen observasjoner p Futurum den neste timen, hverken fra den ene eller andre.
Citera
2025-04-17, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg syns Avhrt var p ballen ift. Jonas-saken, men snn realistisk sett, hva kan de egentlig tilfre denne saken pr. n?

Det tror jeg vil avhenge av hva de vger tilfre.
Citera
2025-04-17, 21:20
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Det tror jeg vil avhenge av hva de vger tilfre.

Ooh, du mener det ligger en slags journalistisk integritet her, som forhindrer de fra fortelle hele sannheten?
Citera
2025-04-17, 21:27
Medlem
Citat:
Ooh, du mener det ligger en slags journalistisk integritet her, som forhindrer de fra fortelle hele sannheten?

Jeg mener de kan bli tilfrt informasjon i saken som de m gjre seg opp noen tanker om hvordan de skal forvalte. Om de skal gjre som VG, stikke hodet i sanden eller vge ta selvstendige valg bringe faktaopplysninger opp og frem selv om det vil kunne bety en pris betale.
Citera
2025-04-17, 21:34
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Jeg mener de kan bli tilfrt informasjon i saken som de m gjre seg opp noen tanker om hvordan de skal forvalte. Om de skal gjre som VG, stikke hodet i sanden eller vge ta selvstendige valg bringe faktaopplysninger opp og frem selv om det vil kunne bety en pris betale.

Det er jo det som er spennende med, litt mindre, redaktrstyrte medier da, hvilket narrativ de gr for...
Citera
2025-04-17, 21:45
Medlem
Citat:
Det er jo det som er spennende med, litt mindre, redaktrstyrte medier da, hvilket narrativ de gr for...

Sant det. Hper de besitter evnen til tenke og handle selv. Da kan det fort bli fart i sakene.
Citera
2025-04-17, 22:24
Medlem
Jeg stusser en ting.. Politi var p sporet av Italia pc`n nesten umiddelbart. Det er 7r siden. I en s omfattende sak, hvor nrmest hele politi Europa har vrt koblet p.. Hvordan kan det ha seg at PD sier de n sju r senere fremdeles ikke har ftt svar p retts anmodningen om innsyn p pc / avhr av merkelig eier, fra Italiensk domstol / politi eller hva det er.. Dette str rett slett ikke til troende. Det er politisamarbeid i EU. Ting tar tid, men ikke sju r i en sdan sak.
Citera
2025-04-17, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Jeg stusser en ting.. Politi var p sporet av Italia pc`n nesten umiddelbart. Det er 7r siden. I en s omfattende sak, hvor nrmest hele politi Europa har vrt koblet p.. Hvordan kan det ha seg at PD sier de n sju r senere fremdeles ikke har ftt svar p retts anmodningen om innsyn p pc / avhr av merkelig eier, fra Italiensk domstol / politi eller hva det er.. Dette str rett slett ikke til troende. Det er politisamarbeid i EU. Ting tar tid, men ikke sju r i en sdan sak.

Det er veldig merkelig - som s mye annet i saken. Det er politisamarbeid i Europa og myndighetene snakker sammen i strre saker. Eksempelvis krevde Italia Krekar utlevert og Norge etterkom dette i 2020 etter avtale. Hva fikk Norge igjen? Hva mer ble avtalt? Selvsagt er dette en helt annen sak, men samarbeidet gr begge veier. En gyllen anledning til lande flere pgende saker som har overgtt alle frister. Men akkurat i Lrenskog-saken mter visst politiet veggen i ett og alt, enten det er snakk om Italia, Irland (Google) eller andre instanser.
Citera
2025-04-17, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det er veldig merkelig - som s mye annet i saken. Det er politisamarbeid i Europa og myndighetene snakker sammen i strre saker. Eksempelvis krevde Italia Krekar utlevert og Norge etterkom dette i 2020 etter avtale. Hva fikk Norge igjen? Hva mer ble avtalt? Selvsagt er dette en helt annen sak, men samarbeidet gr begge veier. En gyllen anledning til lande flere pgende saker som har overgtt alle frister. Men akkurat i Lrenskog-saken mter visst politiet veggen i ett og alt, enten det er snakk om Italia, Irland (Google) eller andre instanser.

Ja for en gangs skyld er jeg enig med deg. Det er nesten s en m tro at media har fremsatt dette feil. Det tar ikke sju r f svar p dette. I sfall har ikke PD gjort noe som helst for ettersprre hvor svaret ble av.
Citera
2025-04-18, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Litt det samme med Futurum-mennene. For det frste var de der p tidspunkter som ikke passer helt inn, fr TH normalt kom p jobb. Ingen grunn til henge og slenge der eller g frem og tilbake ved 7.30-tiden nr TH pleide komme en stund senere. Og hvis de skulle overvke hvorfor ble de ikke observert en eneste gang etter kl 8... Ingen observasjoner p Futurum den neste timen, hverken fra den ene eller andre.

Futurummennene har kanskje hatt et hp om at TH mtte tidlig p jobb, slik at ugjerningen kunne iverksettes. Da dette ikke skjedde, flyttet de fokuset over til S4. P grunn av at TH reiste senere til jobb enn vanlig, har kanskje gjerningspersonene mtte holde seg i omrdet i lang tid.
Citera
2025-04-18, 09:38
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Riksmedia som f.eks. VG har kanskje bindinger som begrenser hva de har anledning til publisere.
Kilder i politiet er kanskje en slik binding. Hensyn til tredjepersoner og VVP er en annen.

N er riktignok Avhrt ogs et medium, med en redaksjonell profil. Men de er spass spisset p
det de driver med, at de risikerer vel ikke like mye ved grave dypere i enkeltsaker.

At de er mer fristilt gjr kanskje at folk har lavere terskel for snakke med dem heller enn strre medier.
Tenker det at Jonas Henriksen oppskte dem spesifikt fordi han flte han ble oversett av politiet, har gitt
dem en stjerne i boka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in