Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-17, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Ja de endret sin tidslinje på tross av allerede kjennskap til disse opplysningene VG nå kunne bringe. Hun ble, ifølge dem, fraktet vekk i tidsrommet 10.07-11.12.

Og det passer veldig bra med observasjonene til de to Eriksene i Ås. Via ruten jeg tror de tok tar det 1t 20m å kjøre. Irene gjorde sin observasjon 12:30, med andre ord har de kjørt fra S4 ca 11:10
Citera
2025-04-17, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Og det passer veldig bra med observasjonene til de to Eriksene i Ås. Via ruten jeg tror de tok tar det 1t 20m å kjøre. Irene gjorde sin observasjon 12:30, med andre ord har de kjørt fra S4 ca 11:10

Det har du rett i. Ikke at jeg tror hun satt i baksetet på den bilen, men tidsmessig passer det at hun kunne ha gjort det dersom dette var en reell kidnapping.
Citera
2025-04-17, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Enn så lenge, vi har bare Tom Hagens ord for at Anne-Elisabeth var frisk og i live på morgenen 31. oktober.

MB og TEH snakket også med AE denne morgenen.
Citera
2025-04-17, 17:18
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Tidslinjen virker å ha flere hull og mangel på observasjoner etter kl 9 kan jo indikere flere ting.
Nå vet vi ikke med sikkerhet når AE forsvant. Vi har sett at saken inneholder mange villedninger.

Hvorfor skulle en person holde hodet lavt da han gikk tilbake, men ikke gjøre det tidligere?
På Futurum gjør Luemannen ingen forsøk på å kamuflere seg, tross overvåkingskameraene.

Kanskje vedkommende ønsket å blitt sett? På samme vis som luemannen demonstrativt snur?
Ønsket man kanskje på den måten å få politiet til å snevre inn sine søk til et tidligere tidspunkt
enn det som faktisk ble benyttet?

Jeg vet ikke. Men noen vet.
Citera
2025-04-17, 18:29
Medlem
Niffys avatar
Jeg syns Avhørt var på ballen ift. Jonas-saken, men sånn realistisk sett, hva kan de egentlig tilføre denne saken pr. nå?
Citera
2025-04-17, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg syns Avhørt var på ballen ift. Jonas-saken, men sånn realistisk sett, hva kan de egentlig tilføre denne saken pr. nå?

Kanskje vitner som ikke tør å forklare seg for politiet, tør å snakke med Avhørt.

Jeg tenker spesielt på vitnene som kunne ha sett Anne-Elisabeth på restauranten eller teateret kvelden før.

At absolutt ingen skal ha sett henne, synes jeg er vanskelig å tro.

Og så er det naboer og bekjente. Som sikkert vet mer enn det de har sagt til politiet.

Jeg husker ikke hvordan det var med denne foreningen der Anne-Elisabeth skal ha fått sammenbrudd på ett av møtene. Om en eller flere medlemmer sto frem den gangen dette ble nevnt i mediene.

Jeg husker ikke. Det er sikkert noen her som husker hvordan det var.
Citera
2025-04-17, 19:28
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Kanskje vitner som ikke tør å forklare seg for politiet, tør å snakke med Avhørt.

Jeg tenker spesielt på vitnene som kunne ha sett Anne-Elisabeth på restauranten eller teateret kvelden før.

At absolutt ingen skal ha sett henne, synes jeg er vanskelig å tro.

Og så er det naboer og bekjente. Som sikkert vet mer enn det de har sagt til politiet.

Jeg husker ikke hvordan det var med denne foreningen der Anne-Elisabeth skal ha fått sammenbrudd på ett av møtene. Om en eller flere medlemmer sto frem den gangen dette ble nevnt i mediene.

Jeg husker ikke. Det er sikkert noen her som husker hvordan det var.

Ut i fra hvordan jeg er kjent med at de jobber så håper jeg på et slags narrativ som ikke er diktert av politiet. I det minste.
Citera
2025-04-17, 19:41
Medlem
Citat:
Ut i fra hvordan jeg er kjent med at de jobber så håper jeg på et slags narrativ som ikke er diktert av politiet. I det minste.

Avhørt kan tilby vitnene anonymitet. Det kan ikke politiet.

Så jeg regner egentlig med at Avhørt vil kunne presentere mange interessante vitneutsagn. Hvis folk tør å snakke med de. Og hvis Avhørt tør å videreformidle informasjonen.

Norske medier har vært veldig tilbakeholdne. Det er mange som har skrevet her og fortalt at mediene vet veldig mye mer enn det de har publisert.

Jeg vet ikke hva denne tilbakeholdenheten skyldes. Om det er frykt for injuriesøksmål. Eller frykt for andre typer represalier.
Citera
2025-04-17, 19:50
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Avhørt kan tilby vitnene anonymitet. Det kan ikke politiet.

Så jeg regner egentlig med at Avhørt vil kunne presentere mange interessante vitneutsagn. Hvis folk tør å snakke med de. Og hvis Avhørt tør å videreformidle informasjonen.

Norske medier har vært veldig tilbakeholdne. Det er mange som har skrevet her og fortalt at mediene vet veldig mye mer enn det de har publisert.

Jeg vet ikke hva denne tilbakeholdenheten skyldes. Om det er frykt for injuriesøksmål. Eller frykt for andre typer represalier.

Mitt stalltips er frykt for den åpenbare forhåndsdømmingen av Hagen som arkitekten bak sin kones forsvinning.

Fordi det er så åpenbart. Hvordan skal egentlig mediene dekke en sak som dette, uten å bli beskyldt for å prosedere for den ene eller andre siden?
Senast redigerad av Niffy 2025-04-17 kl. 19:52.
Citera
2025-04-17, 20:18
Medlem
Citat:
Mitt stalltips er frykt for den åpenbare forhåndsdømmingen av Hagen som arkitekten bak sin kones forsvinning.

Fordi det er så åpenbart. Hvordan skal egentlig mediene dekke en sak som dette, uten å bli beskyldt for å prosedere for den ene eller andre siden?

Nei, jeg vet ikke.

Men det hadde jo ikke bidratt til forhåndsdømming om mediene greide å lete frem noen vitner fra kvelden før. Enten restauranten, teateret eller den gamle kompisen til TH fra oppi dalom ett sted.

Jeg forstår det egentlig ikke. At det ikke har stått frem ett eneste vitne fra kvelden før. Og heller ikke ett eneste overvåkningbilde fra Oslo-turen.
Citera
2025-04-17, 20:20
Medlem
Citat:
Tidslinjen virker å ha flere hull og mangel på observasjoner etter kl 9 kan jo indikere flere ting.
Nå vet vi ikke med sikkerhet når AE forsvant. Vi har sett at saken inneholder mange villedninger.

Hvorfor skulle en person holde hodet lavt da han gikk tilbake, men ikke gjøre det tidligere?
På Futurum gjør Luemannen ingen forsøk på å kamuflere seg, tross overvåkingskameraene.

Tipper det er noen som har gått og glanet på mobilen sin.
Citera
2025-04-17, 20:29
Medlem
Citat:
Det har vært spekulert litt rundt de nye opplysningene som VG kom med denne uken, bl.a. vedrørende personen som går fra åstedet kl. 09.05 og ned mot andeplassen. I opptaket kan det se ut som personen bøyer overkroppen fremover. En årsak til dette kan være at personen bærer på noe tungt, feks på ryggen. En illustrasjon her kan være når en person bærer på en flere kilo tung sekk. Da går man fremoverbøyd. Eller hvis man feks bærer en større søppelsekk på ryggen. Med kun 6 min. mellomrom går noen i retning til og fra S4, omtrent samtidig med THs avreise.
Veldig spesielt. Skal man fingere en kidnapping, kan det umulig være smart å forlate åstedet før kidnappingen har skjedd (!) Særlig ikke hvis man bærer på noe fra området rundt åstedet. Skal man kidnappe noen tror jeg man slår til mye mer målrettet uten å "henge og slenge" i nærområdet først.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in