2025-04-17, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Allt är redan förklart för dig tidigare i tråden, att du inte fattar kan jag inte hjälpa.

Jag "fattar" att fakta/sanningen/verkligheten inte är kompatibelt med din blinda tillbedjan av den psykotiske dvärgen i kreml och hens imperialistiska anfallskrig. Frågan om varför kvarstår dock. ÄR det din fäbless för den ondskefulla kommunistiska läran som ligger till grund för din fakta-resistens?

"Sju år i kommunistpartiet är en form av galenskap som jag själv har stor erfarenhet av. Man lever i en inbillningens värld, man förvanskar fakta för att de ska stämma med teorin, man använder en form av dialektik som är i det närmaste vansinnig. Jag vet vad jag talar om, för jag är före detta patient."
Arthur Koestler

Ursprungligen postat av MasterBait
Ja, det är USA och Nato som hetsar. Ryssland har inte ens en tanke på att invadera Ukraina och det finns inga som helst bevis för att dom skulle göra det. Allt är bara lögner. Som vanligt.
Citera
2025-04-17, 17:43
Medlem
Citat:
Russian–Ukrainian Friendship Treaty
https://en.wikipedia.org/wiki/Russian%E2%80%93Ukrainian_Friendship_Treaty

The Treaty on Friendship, Cooperation, and Partnership between Ukraine and the Russian Federation, also known as the "Big Treaty", was an agreement signed in 1997 between Ukraine and Russia, which fixed the principle of strategic partnership, the recognition of the inviolability of existing borders, and respect for territorial integrity and mutual commitment not to use its territory to harm the security of each other. The treaty prevents Ukraine and Russia from invading one another's country respectively, and declaring war

Resten orkar jag inte ta för den där listan har varit upp tidigare och behandlats. Ni är helt blinda av Kievpropaganda. Vad Ukraina utvecklades till levde inte upp till avtalet och NATO samt EU var inkompatibla.

Jag förstår att du inte "orkar" bemöta de fakta som presenteras då detsamma inte är kompatibelt med din blinda tillbedjan av den psykotiske dvärgen i kreml och hens imperialistiska anfallskrig.

OM du anser, och har belägg för, att något jag anfört INTE är med sanningen överensstämmande kan du gärna återkomma.

Vad gäller dina senaste fantasier har jag ytterligare frågor. Vad vill du mena med ditt citat från "the Russian–Ukrainian Friendship Treaty"??? Är du inte läskunnig?

Hur kan du undgå att förstå att ryssland bröt mot avtalet när den psykotiske dvärgen i kreml invaderade, ockuperade och annekterade del av Ukraina redan 2014? Vad i "the recognition of the inviolability of existing borders, and respect for territorial integrity" är det du inte förstår?

Har du "missat" att ryssland (i.e. den psykotiske dvärgen i kreml) sedan 2022 för ett imperialistiskt anfallskrig mot Ukraina? Hur är det kompatibelt med "The treaty prevents Ukraine and Russia from invading one another's country respectively, and declaring war"???
Citera
2025-04-17, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Jag förstår att du inte "orkar" bemöta de fakta som presenteras då detsamma inte är kompatibelt med din blinda tillbedjan av den psykotiske dvärgen i kreml och hens imperialistiska anfallskrig.

OM du anser, och har belägg för, att något jag anfört INTE är med sanningen överensstämmande kan du gärna återkomma.

Vad gäller dina senaste fantasier har jag ytterligare frågor. Vad vill du mena med ditt citat från "the Russian–Ukrainian Friendship Treaty"??? Är du inte läskunnig?

Hur kan du undgå att förstå att ryssland bröt mot avtalet när den psykotiske dvärgen i kreml invaderade, ockuperade och annekterade del av Ukraina redan 2014? Vad i "the recognition of the inviolability of existing borders, and respect for territorial integrity" är det du inte förstår?

Har du "missat" att ryssland (i.e. den psykotiske dvärgen i kreml) sedan 2022 för ett imperialistiskt anfallskrig mot Ukraina? Hur är det kompatibelt med "The treaty prevents Ukraine and Russia from invading one another's country respectively, and declaring war"???
Förstod du inte vad jag menade med det fetad i texten? Orsakerna har vi redan i detalj avverkat och nej jag orkar inte skiva det igen sida efter sida. Du måste inse att människor har olika perspektiv, kunskap och åsikter baserat på det. Det är som med politik i övrigt, vänster eller höger, upp eller ner. Olika åsikter och en levande demokrati, något man inte längre har i Ukraina sedan 2014 och vi håller på att förlora i Europa till din glädje kan jag tänka mig för alla ska enligt dig tänka och tycka lika.

Förstår du: mutual commitment not to use its territory to harm the security of each other. Och en statskupp för att närma sig NATO och EU hade ingen tänkt på utan det var: Friendship, Cooperation, and Partnership between Ukraine and the Russian Federation. ?
Citera
2025-04-18, 09:12
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Det jag skriver är sant, ta del av andra nyheter än från Kiev. Det är mest troligt över en miljon döda i Ukraina och därför mobiliserar man nu 18-24 år samt kvinnor. Du vill inte känna till detta för din agenda att Ukraina vinner faller ihop. Ryssland nöter ner den ukrainska armén.

Det är du som för fram falsk propaganda från Kiev. Det är inte för dig jag skriver. Visste du att chefen för Sumys militära region blev sparkad av Zelensky? många ukrainare blev förbannade över hans dumhet då många civila dog.

Jag saknade bara avslutningen med "trust me bro..."

Har du en källa som pekar på 1 miljon? TASS rent av?

Mobiliseringen i Ukraina sänktes till 24 år. För män. Men du har en källa på något annat? Vem eller vad
som helst duger....

Följer du någon ekonomisk tråd?
Hur går den ryska ekonomin tror du?
Citera
2025-04-18, 10:51
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Area55

Mobiliseringen i Ukraina sänktes till 24 år. För män. Men du har en källa på något annat? Vem eller vad
som helst duger....

Det är meningslöst att försöka föra en seriös diskussion med moron-text
hen är komplett knäpp .
Dårarna på RTs " debattprogram" är mer sabdade än moron-text
Citera
2025-04-18, 12:47
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Det är meningslöst att försöka föra en seriös diskussion med moron-text
hen är komplett knäpp .
Dårarna på RTs " debattprogram" är mer sabdade än moron-text

Någon form av störning har hen.

Återkommande anklaga andra för att vara faktaresistent och andra invektiv för att "inte se sanningen".
För att i nästa stund texta väggar av propaganda?
När man tar upp del för del och bemöter, så heter det att allt har redan diskuterats/bemöts eller liknande.

Få källor dessutom. Eller inga. Så det är mest egna fantasier.

Hen kunde dra ut någon del och ifrågasätta? men nej, ingenting. ingen debatt. inget resonemang.
Bara egna ord och propaganda.
Citera
2025-04-18, 16:23
Medlem
Citat:

som helst duger....

Det är ryska MOD som är källan men själv tar jag BBC och Mediazonas siffra på 100 000 döda ryssar och multiplicerar med 10. Högt men ryssarna har vapen för det som missiler, eldkastarraketer, drönare och granater som bearbetar skyttevärn varje dag. sen får du tro vad du vill för det finns inga siffror som är officiella från någon sida av deras förluster, nåja Zelensky sa 100 000 här i veckan och vi vet alla att det är betydligt fler eftersom man sänkt åldern till 18-24 år, vill nu ha kvinnor och jagar män på gatan varje dag. Ta sen en titt på på ukrainska kyrkogårdar och flykten av män till väst.

Contract 18-24, men det är svårt att få frivilliga att ansluta så snart komer väl lagen.

"Designed for unicellular?": the advertisement "Go to the APU for cheeseburgers" blew up Ukraine
https://eadaily.com/en/news/2025/03/26/designed-for-unicellular-the-advertisement-go-to-the-apu-for-cheeseburgers-blew-up-ukraine

I Ryssland ansluter omkring 1000 varje dag friviligt till armén och växer.

Vad står den ryska rubeln i? Rysk ekonomi går bra och har tillväxt.
Citera
2025-04-19, 11:29
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Det är ryska MOD som är källan men själv tar jag BBC och Mediazonas siffra på 100 000 döda ryssar och multiplicerar med 10. Högt men ryssarna har vapen för det som missiler, eldkastarraketer, drönare och granater som bearbetar skyttevärn varje dag. sen får du tro vad du vill för det finns inga siffror som är officiella från någon sida av deras förluster, nåja Zelensky sa 100 000 här i veckan och vi vet alla att det är betydligt fler eftersom man sänkt åldern till 18-24 år, vill nu ha kvinnor och jagar män på gatan varje dag. Ta sen en titt på på ukrainska kyrkogårdar och flykten av män till väst.

Contract 18-24, men det är svårt att få frivilliga att ansluta så snart komer väl lagen.

"Designed for unicellular?": the advertisement "Go to the APU for cheeseburgers" blew up Ukraine
https://eadaily.com/en/news/2025/03/26/designed-for-unicellular-the-advertisement-go-to-the-apu-for-cheeseburgers-blew-up-ukraine

Varför inte 15 eller 20.....

"trust me bro, im right"
Citera
2025-04-19, 13:53
Medlem
Citat:

Varför inte 15 eller 20.....

"trust me bro, im right"
Vad menar du? Multiplikatorn? en funktion av att Ryssland är större, har fler vapen, mer ammunition, stor egen militärintrustri, egna pengar osv. Som Trump säger 20 gånger kraffullare än Ukraina som fortfarande vill slåss med andras vapen och pengar. Nu får själv gissa förlorade soldater för båda sidor hur du vill. Zelensky säger att 100 000 soldater dött för Ukraina, tror du honom, tror du att ukrainska soldater kan dö överhuvudtaget? Ryska försvarsdepartementet säger 1 miljon i förluster för Ukraina och jag är beredd att hålla med. Sen får du tycka och tro vad du vill. Oh ja, jag har ofta rätt i det mesta, en mystisk magkänsla du vet... Vi får se efter kriget vem som hade mest rätt och fel om du då är intresserad av sanningen.
Citera
2025-04-19, 15:05
Medlem
Citat:

Det finns motsvarande Mediazona för Ukraina KIA, ualosses.
Nu drygt 72k bekräftade ukrainska KIA.
Så samma typ av metod anger färre ukrainska KIA än ryska.
Citera
2025-04-19, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Det finns motsvarande Mediazona för Ukraina KIA, ualosses.
Nu drygt 72k bekräftade ukrainska KIA.
Så samma typ av metod anger färre ukrainska KIA än ryska.
En pro-ukrainsk publikation ger dessa siffror mot Kievregimens vilja eller stödjer man Zelenskys egna siffror? Jag har sökt hos Mediazonas och kan inte finna vad du påstår.
Citera
2025-04-19, 15:57
Avstängd
För att återknyta till Maidan är det väl ställt utom allt tvivel numera att CIA och vissa ledande amerikanska politiker låg bakom statskuppen.
Detta har inte varit enbart ett proxykrig utan rentav ett (förtäckt?)krig mellan USA/Nato och Ryssland.
Ukraina var bara betet, gnistan, kanonmaten och slagfältet.
Som Lindsay Graham m.fl.uttalat var det perfekt eftersom USA inte behövde strida med egna soldater.
Men det har varit kostsamt för USAs skattebetalare
Ca 3000 miljarder kronor sedan 2014 (ungefär som Sveriges BNP).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in