Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Vi har tagit allt detta tidigare så det är ingen mening att fylla tråden igen, du har ditt perspektiv och åsikt och jag har min. Du skriver som ett barn. Den civiliserade världen är inte enad mot Ryssland eller anser du att andra utanför väst inte är civilicerade? Länder med tusentals år av kultur och historia som Kina och Indien är vänner med Ryssland. Det är snarare vi i väst som blivit dekadenta och gett upp allt vad vår civilisation gav oss, vi är bekväma och historielösa. Du och dina likar ser ner på Ryssland och övriga utanför väst och då uppstår lätt konflikter.
Ja kamrat! "Länder" är "vänner med ryssland" och stödjer putains imperialistiska anfallskrig (förlåt, putains "defensiva fredsbevarande försvars invasion") mot Ukraina!
"Länderna" (i.e. vitryssland, nordkorea, eritrea, ryssland och syrien) visade detta genom att rösta emot FN resolutionen "
Demanding Russian Federation Immediately End Illegal Use of Force in Ukraine, Withdraw All Troops"
https://www.un.org/press/en/2022/ga12407.doc.htm
De 141 länder som röstade för resolutionen finns egentligen inte!
Ja, vi har "tagit" fakta/sanningen/verkligheten gång på gång... Vad jag anför har inget med "perspektiv" eller "åsikt" att göra. Det är kalla fakta, men fakta/sanningen/verkligheten ÄR som sagt inte är kompatibelt med din blinda tillbedjan av den psykotiske dvärgen i kreml och hens imperialistiska anfallskrig.
Är det din fäbless för den ondskefulla kommunistiska läran som ligger till grund för din fakta-resistens?
Du påminner oneklkigen om nedanstående citat:
"
Sju år i kommunistpartiet är en form av galenskap som jag själv har stor erfarenhet av. Man lever i en inbillningens värld, man förvanskar fakta för att de ska stämma med teorin, man använder en form av dialektik som är i det närmaste vansinnig. Jag vet vad jag talar om, för jag är före detta patient."
Arthur Koestler
Ursprungligen postat av*MasterBait
Ja, det är USA och Nato som hetsar. Ryssland har inte ens en tanke på att invadera Ukraina och det finns inga som helst bevis för att dom skulle göra det. Allt är bara lögner. Som vanligt.