Citat:
Ursprungligen postat av
Stopp.Belagg
Hur långt tillbaka sträcker sig den svarta diagonalen?
Tror egentligen det bästa vore om dominansen kunde fortsätta uppåt inom den bredare kanalen sisådär 5-10 procentenheter till och låta altcoinen sakta förblöda till oansenlighet. Om den bryter ut ur kanalen uppåt och accelererar finns större risk för ett snabbt fall/en altsäsong senare, tänker jag.
Men det är bara att gilla läget som det artar sig.
Edit. Dominansen (coinmarketcaps mätmetod) ligger på anständiga 63,2 procent i skrivande stund.
Jag tror vi kommer ligga kvar här, eller strax över, en längre period. Vid 90k+ så hade jag av händelse ett samtal med APMEX som berättade om att deras transaktioner var större än någonsin - kunder köpte sannolikt för kryptovalutor i och med Bitcoins framfart. Och guldet har ju rusat sedan dess. Det finns också att plocka på börsen. Iamgold är ett sånt oupptäckt bolag som jag köpte på 3,46 något. 138 ägare på Avanza... zzz. Alla letar på fel ställen.
Hur som helst kommer det nog tuffa på rätt ordentligt. Hela ekonomin är egentligen fake, och jag tror snarare att vi ser en rusning i tillgångar som inte värderats särskilt högt tidigare. Bitcoin har en position som blir mer och mer relevant av flera skäl.
Jag vet inte vad dominansen egentligen spelar för roll heller, altcoins verkar helt out-of-the-loop och allting har väl i praktiken stendött, förutom mysko shitcoins där man blir marketmaker om man handlar med 10k usd.