2025-04-14, 09:35
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Efter att ha reflekterat lite har jag kommit fram till att jag primärt kommer att posta uppdateringar på veckografen här på forumet fortsättningsvis för tydlighetens skull.

BTCUSD - 1W
Det vore önskvärt att den här veckans ljuskropp stänger ovanför grön stigande diagonal.
Röd fallande diagonal är en betydande motståndsnivå.
Jag är neutral så länge priset handlas inom det blåa området.
Kan vi ta ut röd fallande diagonal öppnar det upp för en prisrörelse upp till 93,2k. Börjar vi däremot att stänga ljus under det blåa området där golvet utgörs av 80,5k så kommer vi gissningsvis att ta sikte på 72k i ett första skede.

Graf 1W: https://ibb.co/Qjvrrd7v

BTC.D -1W
Priset har rört sig inom två trendlinjer som tillsammans utgör en stigande triangel sedan oktobet förra året och nu börjar det bli ont om utrymme.
Lyckas maximalisterna återigen att pressa upp dominansen eller är något helt annat på väg att hända? Noterar en bearish divergens vad gäller RSI på 1W.

Graf 1W: https://ibb.co/9H9qCScx

SPX - 1W
Horisontella motståndsnivåer ovanför priset är markerade i röda toner, potentiella stödnivåer under priset i gråa. Röd fallande diagonal behöver övervinnas innan någon typ av kontratrend kan initieras.

Graf 1W: https://ibb.co/Kc24PCNx

Citat:
Getingens veckouppdatering v.15 2025

BTCUSD
Grön stigande diagonal (numera gråmarkerad och nedtonad) gick förlorad i och med veckostängningen. Även det blåa området gick förlorat så jag valde att plocka bort det helt. Priset befinner sig nu i det röda området som har fått en ny utformning och en annan ton.

Såhär ser jag på den nuvarande situationen:
Så länge priset befinner sig på den här sidan av röd fallande diagonal måste det här behandlas som en nedåtgående trend. Det innebär att jag är Neutral/bearish i det röda området där priset befinner sig just nu. Jag är neutral om priset tar sig tillbaka upp till det blåa området. Jag är beredd att flippa bullish så fort röd fallande diagonal korsas, men jag är mer skeptisk och på tårna om röd diagonal korsas under grön horisontell i det nedtonade gröna området. Går svart stigande diagonal förlorad skulle jag omedelbart se mig om efter nödutgången, även om det finns tilltalande horisontella stödnivåer direkt nedanför

Graf 1W: https://ibb.co/6JmBkcgT

BTC.D
Maximalisterna lyckades ta ut röd stigande diagonal i och med veckostängningen och grön stigande diagonal visade sig hålla som stöd. Nu befinner sig dominansen uppe vid den övre svarta trendlinjen som tillsammans med den nedre utgör en kanal som har lyckats inkappsla dominansen sedan 2022. Nu är den givna frågan om även den övre svarta trendlinjen kan utmanas och övervinnas eller om den tvärt om kommer att lyckas mota bort dominansen i likhet med hur det har sett ut dom senaste åren. Spikes över linjen räknas inte.
Under grafen har vi RSI-läsningen på veckan. Notera särskilt hur en påtaglig divergens har manifesterat sig mellan dominansen och indexet där dominansen uppvisar högre toppar medans indexet istället visar på lägre toppar.
Grattis till Stopp.Belagg som har fått åtnjuta att vara herre på täppan under ytterligare en tid!

Graf 1W: https://ibb.co/dJrj0t6t

SPX
Priset har sålt av såpass aggressivt att dom potentiella horisontella stödnivåerna jag hade med på förra veckans graf inte räckte till! Röd fallande diagonal är barriären som måste korsas för att den nedåtgående trenden ska kunna brytas. Direkt under oss har vi lila stigande diagonal som har agerat stöd ända sedan Covid-botten. Vill inte ens tänka på vad som händer om den går förlorad. Det är mycket horisontella nivåer på grafen, jag återkommer till dom nästa vecka om priset väljer att interagera med någon av dessa.
Vi har även översålt rsi på veckan, något man inte ser jätteofta direkt.

Graf 1W: https://ibb.co/VcL3FvSR

Getingens veckouppdatering V.16 2025

BTCUSD
Förra veckan var minst sagt konstruktiv för tjur-sidan. Både röd horisontell och grön horisontell korsades och priset handlas nu i det blåa området. Kan även röd diagonal tas ut härifrån ser jag inget som hindrar priset ifrån att testa moståndet runt 93-94k i form av rosa horisontell på andra sidan det gröna området.
På indikatorssidan har vi ett begynnande bullish stoch-kryss. Även den nedåtgående trendlinjen på RSI-sidan ser ut att vara hotad, vilket också är bullish om trendlinjen korsas. Vill inte se något ljus som stänger under röd horisontell på den här sidan röd diagonal.

Graf 1W: https://ibb.co/27T4rr3d

BTC.D
Maximalisterna lyckades åstadkomma en spike över den övre svarta trendlinjen under den gågna veckan men mer blev det inte. Dominansen sitter fast i en uppåtgående kilformation (som jag har valt att gulmarkera för tydlighetens skull) och kommer inom kort att tvingas att välja mellan att antingen bryta igenom den övre svarta trendlinjen eller att förlora den stigande gröna trendlinjen som har stöttat priset sedan December förra året. Om den gröna trendlinjen gör förlorad är det rimligt att förvänta sig att dominansen därefter tar sikte på den nedre svarta trendlinjen.

RSI-divergensen jag pekade på förra veckan är fortfarande intakt och man kan även börja att skönja konturerna av ett bearish stoch-kryss på indikatorsidan.

Personligen är jag ganska neutral här, dominansen får visa vägen ut ur det gula området.

Graf 1W: https://ibb.co/1JL8NPMJ

SPX

Lila stigande diagonal blev spike:ad av priset varpå det vände upp aggressivt. Har aktiverat och korrigerat två horisontella nivåer i form av grön och röd. Priset behöver ta ut röd fallande diagonal för att bryta nedåt-trenden.

På indikatorsidan finns ett begynnande bullish stoch-kryss.

Graf 1W: https://ibb.co/Z07bbWB
Citera
2025-04-14, 10:11
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Att folk i hela världen inte börjar misstänka att han har någon form av diagnos eller ålderssjukdom. Det är uppenbarligen något fel på honom. Sorgligt

Jag råkar veta att EgoistN här på forumet är luspank och i trängande behov av stålar, vi kanske kan övertyga honom att ta på sig hitman-updraget du förespråkade nyligen istället för att rekrytera någon kriminell gängblatte ifrån förorten? Jag har lite $Boden, $Trump och $Whoren han skulle kunna få som betalning om han överlever uppdraget.

När var det du tänkte sälja dina BTC förresten? 86k?
Senast redigerad av hazenectar 2025-04-14 kl. 10:23.
Citera
2025-04-14, 10:57
Medlem
hazenectars avatar
SPX terminerna är upp 1,5% idag. Lyfter majsen 15.30?
Citera
2025-04-14, 13:22
Medlem
Leastons avatar
Citat:
I det ena inlägget fanns det fundamentalt inte mycket nytt, och samtidigt har Bitcoin priset aldrig varit så mycket i händerna på det fundamentala?
Jag når inte fram till dig. Låt oss vara eniga om att vara oeniga kring TA vs makro.
Citera
2025-04-14, 14:00
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Jag når inte fram till dig. Låt oss vara eniga om att vara oeniga kring TA vs makro.

Kan du inte ta och förklara ovanstående istället om jag nu inte förstår?
Citera
2025-04-14, 15:56
Avslutad
Citat:
Kan du inte ta och förklara ovanstående istället om jag nu inte förstår?

Du kan börja med att redogöra för din egen plan framåt.
Citera
2025-04-14, 16:21
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Du kan börja med att redogöra för din egen plan framåt.

Den redogjorde jag för igår.
Citera
2025-04-14, 16:28
Avslutad
Citat:
Den redogjorde jag för igår.

"Att reagera på marknaden" är inte att redogöra för en plan.
Citera
2025-04-14, 16:48
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
"Att reagera på marknaden" är inte att redogöra för en plan.

Okej, jag planerar att spekulera i den fortsatta prisutvecklingen oavsett trendriktningen tills jag har tillskansat mig så många Bitcoin jag vill ha. Duger det som svar?
Citera
2025-04-14, 16:53
Avslutad
Citat:
Okej, jag planerar att spekulera i den fortsatta prisutvecklingen oavsett trendriktningen tills jag har tillskansat mig så många Bitcoin jag vill ha. Duger det som svar?

Det är en ambition som delas av många i tråden, frågan är hur det ska gå till.

Ämnar du t ex sälja innan björnmarknad? Har du tänkt något kring det så är det en plan / delar av en plan.
Citera
2025-04-14, 17:10
Medlem
Monerokungens avatar
Citat:
Jag råkar veta att EgoistN här på forumet är luspank och i trängande behov av stålar, vi kanske kan övertyga honom att ta på sig hitman-updraget du förespråkade nyligen istället för att rekrytera någon kriminell gängblatte ifrån förorten? Jag har lite $Boden, $Trump och $Whoren han skulle kunna få som betalning om han överlever uppdraget.

När var det du tänkte sälja dina BTC förresten? 86k?

Låter som en bra Ide! Ja 86k Men bara hälften. Och går det ner i pris så köper jag på mig igen! Resten kommer ligga till 2030
Citera
2025-04-14, 17:19
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Det är en ambition som delas av många i tråden, frågan är hur det ska gå till.

Ämnar du t ex sälja innan björnmarknad? Har du tänkt något kring det så är det en plan / delar av en plan.

Inget av det du nämnde i din egen plan ingår i min.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in