Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-04-16, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeadByDawn
Bra att skeppet kom till användning, det var ett tag sen sist.

Tråkigt med alla Sverigehatarna som avskyr vårt fina land, dess miljö, klimat och biologiska mångfald. De stoppar hellre huvudet i sanden tills någon går på en båt eller häller lite färg på en målning. Då skäller de som en ilsken liten mops. Patetiskt.
Ja verkligen patetiskt att så många hatar vårt vackra land och inte vill bevara det så.
Citera
2025-04-16, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Menar du att man ska ha höga staket kring historiska föremål på andra museer också?

Menar man att dom historiska föremålen är viktiga att bevara till framtida generationer, så kanske det är att tänka på, men det chansas förstås, går det så går det!
Ta t.ex. när talibanerna sprängde bort över tusenåriga Buddha-statyer i Afghanistan, ingen känsla för historiska föremål där inte, vissa har inte det!
Citera
2025-04-16, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Menar man att dom historiska föremålen är viktiga att bevara till framtida generationer, så kanske det är att tänka på, men det chansas förstås, går det så går det!
Ta t.ex. när talibanerna sprängde bort över tusenåriga Buddha-statyer i Afghanistan, ingen känsla för historiska föremål där inte, vissa har inte det!
Om aktivisterna hade sprängt Vasaskeppet hade jag varit med dig. Nu handlar det om att till fots beträda ett fartyg som klarat av att ligga på havsbotten i över tre hundra år.
Citera
2025-04-16, 16:41
Medlem
Jimmit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granddaddy.Purple
Dessa aktivister… man blir trött på dom.
Lika trött på dom som jag är på Vasaskeppet faktiskt. Ställa ut en svensk flopp, bort med både aktivister och skeppet.

Personligen tycker jag det är riktigt smart att kapitalisera på sina största misstag.

Snart hoppas jag man öppnar ett museum över Skolplattformens tid i rampljuset.
Citera
2025-04-16, 16:48
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Vad är det som är patetiskt med att återställa våtmarker? Har du något bättre förslag?
hur många våtmarker har du återställt?
Citera
2025-04-16, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmit2
Personligen tycker jag det är riktigt smart att kapitalisera på sina största misstag.

Snart hoppas jag man öppnar ett museum över Skolplattformens tid i rampljuset.
Ja gärna en utställning under vatten.😊
Citera
2025-04-16, 16:50
Medlem
Citat:
Om aktivisterna hade sprängt Vasaskeppet hade jag varit med dig. Nu handlar det om att till fots beträda ett fartyg som klarat av att ligga på havsbotten i över tre hundra år.

Det är inte demonstranternas fel att Vasaskeppet är så lätt att komma åt. Visserligen borde dom haft tofflor på sig förstås. Just Vasaskeppet var heller inte så lämpligt eftersom det är farligt att gå där inne, lätt att ramla genom luckor.

Apropå våtmarker m.m. så finns det många som inte fattar betydelsen av demonstrationerna idag, än så länge fattar dom inte det för dom märker inget, men om hundra år kanske deras släktingar gör det, men då är det för sent.
Citera
2025-04-16, 16:54
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Det är inte demonstranternas fel att Vasaskeppet är så lätt att komma åt. Visserligen borde dom haft tofflor på sig förstås. Just Vasaskeppet var heller inte så lämpligt eftersom det är farligt att gå där inne, lätt att ramla genom luckor.

Apropå våtmarker m.m. så finns det många som inte fattar betydelsen av demonstrationerna idag, än så länge fattar dom inte det för dom märker inget, men om hundra år kanske deras släktingar gör det, men då är det för sent.
Om jag eldar upp ditt hem (med dig i) så är det inte mitt fel? Det var ju inte mitt fel att det var så lätt att få tag på tändstickor och ta sig hela vägen till ditt hem
Citera
2025-04-16, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
hur många våtmarker har du återställt?
Tyvärr är jag inte markägare så inga. Och du?
Citera
2025-04-16, 16:55
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Tyvärr är jag inte markägare så inga. Och du?
En.
men jag antar att du demonstrerar och lever jävel för att andra ska göra det?
Citera
2025-04-16, 16:58
Medlem
Det är lite märkligt att dessa individer inte fattar att de bara irriterar vanligt folk och i förlängningen gör att man bryr sig ännu mindre om deras mål. De borde gå ut och göra någon nytta för samhället istället - men det skulle antagligen kräva ett visst arbete och något säger mig att de inte riktigt är vana vid jobb.
För mig faller de lite i samma kategori som de som postar YT videos där de mer eller mindre instigerar en konfrontation med polisen bara för att yrka sin rätt. De vill bara skapa problem från ingenting.
Senast redigerad av MDchlorian 2025-04-16 kl. 17:00.
Citera
2025-04-16, 17:08
Medlem
Vänsterextrema är terrorister.

De skall alltid attackera infrastruktur eller konst/skatter i samhället. För att få som de vill då Demokrati är det sista de bryr sig om.

Ren terrorism och de borde möta galjen för den skit de gör.

Dödsstraff för Vänsterextrema tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in