Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-04-16, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
En.
men jag antar att du demonstrerar och lever jävel för att andra ska göra det?
Så du har återställt en våtmark? Strålande! Precis vad jag vill.
Citera
2025-04-16, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Om jag eldar upp ditt hem (med dig i) så är det inte mitt fel? Det var ju inte mitt fel att det var så lätt att få tag på tändstickor och ta sig hela vägen till ditt hem

I det fallet har du förstås rätt, men det jag menar är att Vasaskeppet inte borde vara så lättillgängligt för dom som vill skada svenska intressen.

Rena turen det var en grupp som inte ville skeppet något illa, ville varken bränna eller hugga ner det, utan ville bara varna Sverige för en kommande naturkatastrof! Att det blev Vasaskeppet dom gick upp på är ju för att det skulle bli stor uppmärksamhet för en viktig sak naturligtvis!
Citera
2025-04-16, 17:13
Moderator
Schlesiens avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Miljöaktivism

/Moderator
Citera
2025-04-16, 17:17
Medlem
DeadByDawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Vänsterextrema är terrorister.

De skall alltid attackera infrastruktur eller konst/skatter i samhället. För att få som de vill då Demokrati är det sista de bryr sig om.

Ren terrorism och de borde möta galjen för den skit de gör.

Dödsstraff för Vänsterextrema tack!

Är de extrema för att de vill bevara vårt vackra land? Är det verkligen demokrati när man inte kan rösta emot miljöförstörelsen? Hatar du Sverige så mycket är det bara att hoppa i havet och börja simma...
Citera
2025-04-16, 17:25
Medlem
Bra av aktivisterna. Jag tror att de flesta av oss håller med om att klimatet är viktigare än en gammal (?) båt.
Citera
2025-04-16, 17:27
Medlem
Alltså, man blir ju bara gråtfärdig (iaf om "man" är jag)
titta på deras hemsida
https://aterstallvatmarker.se/
Visst har de en god sak, jag skulle utan vidare ställa mig bakom en kampanj för våtmarkerna.
MEN jag gillar inte stilen!!
Jag vill inte ses i deras sällskap!
Vad kan man göra i stället?
Klanka inte ner på budskapet, tjafsa gärna med budbärarna, men ge helst konkreta, positiva förslag på hur man kan tackla frågan!
Citera
2025-04-16, 17:46
Medlem
Elitmalajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SydneyPowell
Bra av aktivisterna. Jag tror att de flesta av oss håller med om att klimatet är viktigare än en gammal (?) båt.
Jag vill veta vad aktivisterna heter. Jag undrar dessutom om de är aktiva i någon politisk rörelse, utöver Bevara våtmarkerna.
Citera
2025-04-16, 17:49
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Alltså, man blir ju bara gråtfärdig (iaf om "man" är jag)
titta på deras hemsida
https://aterstallvatmarker.se/
Visst har de en god sak, jag skulle utan vidare ställa mig bakom en kampanj för våtmarkerna.
MEN jag gillar inte stilen!!
Jag vill inte ses i deras sällskap!
Vad kan man göra i stället?
Klanka inte ner på budskapet, tjafsa gärna med budbärarna, men ge helst konkreta, positiva förslag på hur man kan tackla frågan!
Håller med men deras sida visar att de är splittrade. Våtmarker och torvbrytning är inte samma sak.
Budskapet på det de satte upp på Wasa skeppet så står det "Förbjud torvbrytning"
Sedan ger de sig på Tesla

"Den 31:a mars genomförde vi aktioner i Stockholm och Malmö för att uppmärksamma Musks stöd för högerextrema rörelser och hans angrepp på demokrati och vanligt folk"

Men det är ju för katten inte samma sak som våtmarker.

Nej detta är enbart ett gäng "NEJ TILL ALLT"
Deras skit är bara negativt för våtmarker som vi verkligen behöver värna om för mångfald av växter och djur.

Jag gillar inte Tesla och absolut inte Musk men att göra civil olydnad är inte demokratiskt som de påstås värna om.
Citera
2025-04-16, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elitmalaj
Jag vill veta vad aktivisterna heter. Jag undrar dessutom om de är aktiva i någon politisk rörelse, utöver Bevara våtmarkerna.
Återställ våtmarkerna handlar det om. Läs på!
Citera
2025-04-16, 18:01
Medlem
Elitmalajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Återställ våtmarkerna handlar det om. Läs på!
Aktivister som inte följer de regler som gäller för andra skall ställas till ansvar. Jag vill veta vad aktivisterna heter.
Citera
2025-04-16, 18:03
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elitmalaj
Aktivister som inte följer de regler som gäller för andra skall ställas till ansvar. Jag vill veta vad aktivisterna heter.

Den ena heter Pontus Bergendahl.

https://www.expressen.se/ledare/linda-jerneck/de-grona-aktivisterna--avslojar-sin-fanatism/
Citera
2025-04-16, 18:04
Medlem
Elitmalajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Den ena heter Pontus Bergendahl.

https://www.expressen.se/ledare/linda-jerneck/de-grona-aktivisterna--avslojar-sin-fanatism/
Heder åt dig! Stort tack! Snabbt levererat! Utmärkt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in