Citat:
Ursprungligen postat av
LeTeigneux
I stället för att vi skall HBTQ-certifiera invandrarna, förbjuda dem att kritisera Israel, lära dem att bli feminister med mera så borde staten i stället upphöra med sitt åsiktsförtryck riktat mot svenskar.
Låt både svenskar och invandrare få säga öppet vad vi tycker. Yttrandefrihet. Det är bäst så.
Och att se debattörer till höger försvara åsiktsförbud för invandrare med "jag får ju inte säga vad jag tycker, då skall inte de få det heller" är sorgligt. I stället för att slåss för att alla skall ha det lika dåligt så skulle de ju kunna slåss för att alla skall få det lika bra?
Jag tror egentligen ingen vill, iallafall höger, vill särbehandla någon. Men det är tyvärr vad som har skett, vågen har vägt över fel så in i helvete i 30 år där bara svenskar negligeras enormt medans andra "minoriteter" med mera fått en standard som extremt särbehandlade, prioriterade, lyfta till skyn, hyllade, framförda som experter och det ena och andra.
Så för att ens få jämnvikt på vågen skulle det behövas ett jävla omtag där varje lyft för svensken inte automatiskt behöver innebära ett lyft för "minoriteten". Det har blivit en jättekonstig övervikt som är standard i Sverige.
Samma med HBTQ och sånt skit, positiv särbehandling. Till och med flaggor på kommunhus, armbindlar på landslag med mera har deras flagga. Militären. Varför kan inte alla bara enas som svenskar under svenska flaggan?
Tänk om ALLA behandlades lika inför lagen och allt annat. Tänk om.