2025-04-16, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xXEmMEXx
Det är sant att svenskar som bor i Thailand eller i Spanien inte har anpassat sig till dessa länder. Men man ska fullt anpassa sig till Sverige om man kommer hit.

Ja, jo tjena
Vad är syftet med ditt inlägg, Om de missköter sig eller begår grova brott i Thailand, kan de få dödsstraff.
Och i Spanien nyligen arresterades en gängledare som skickades till Sverige för dom och fängelse. Vad säger det till dig?
Senast redigerad av Toskana 2025-04-16 kl. 07:05.
Citera
2025-04-16, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Åsikts korridoren och pk-woke pekpinnarna har ju annars varit jävligt framme vid varje tillfälle och slagit alla svenskar på fingrarna i 30-40 år i det här landet? Men bara på svenskar. Varför kan vi då inte införa det här fast på nysvenskar?

En professor är ju mycket skolad i att vara just PK och woke och gått i den här sikts korridoren många år.

I stället för att vi skall HBTQ-certifiera invandrarna, förbjuda dem att kritisera Israel, lära dem att bli feminister med mera så borde staten i stället upphöra med sitt åsiktsförtryck riktat mot svenskar.

Låt både svenskar och invandrare få säga öppet vad vi tycker. Yttrandefrihet. Det är bäst så.

Och att se debattörer till höger försvara åsiktsförbud för invandrare med "jag får ju inte säga vad jag tycker, då skall inte de få det heller" är sorgligt. I stället för att slåss för att alla skall ha det lika dåligt så skulle de ju kunna slåss för att alla skall få det lika bra?
Citera
2025-04-16, 07:41
Medlem
flytandelyckas avatar
Det är grov rasism att invandrare ska behöva uppföra sig när de kommer hit och ska leva på bidrag och belasta sjukvården
Citera
2025-04-16, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Inte behöva uppföra sig för att få stanna. Svagheten i resonemanget är givetvis vad menas med uppföra sig?

Vi talar givetvis om olika saker och blir inte överens.

Finns mängder med solklara fall. Någon rånar en 85-åring, slår ner 85-åringen som bryter något ben i kroppen och blir liggande på sjukhus.

Okej, vem tycker denna invandrare ska få stanna i Sverige efter avtjänat straff?

Ingen, det är ett alldeles för rått brott så alla är överens om att invandraren förverkat sin rätt att vistas i Sverige.

Någon snattar en Kalle Anka tidning. Blir bötad för snatteri.

Okej, vem tycker denna invandrare ska få stanna i Sverige efter betalt böter?

Alla, brottet är inte så grovt helt enkelt.

Så det finns gradskillnader mellan tusentals olika brott man kan begå.

Det mest avgörande är ju då.

Skall man acceptera att någon vill bränna religösa böcker (Bibeln såväl Koranen) utan att det kommer stenar mot en eller på polisen?

Det som hände 2022 gav en bra bild på detta.

Ingen kvinnlig arbetsgivare skall få behöva böta om en manlig kollega pga religion inte accepterar kvinnliga arbetskollegor och dess insats. Det skall inte ens förekomma en DO anmälan.
Citera
2025-04-16, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arvidos
Det mest avgörande är ju då.

Skall man acceptera att någon vill bränna religösa böcker (Bibeln såväl Koranen) utan att det kommer stenar mot en eller på polisen?

Ingen kvinnlig arbetsgivare skall få behöva böta om en manlig kollega pga religion inte accepterar kvinnliga arbetskollegor och dess insats. Det skall inte ens förekomma en DO anmälan.

Citera
2025-04-16, 08:35
Medlem
xXEmMEXxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toskana
Vad är syftet med ditt inlägg, Om de missköter sig eller begår grova brott i Thailand, kan de få dödsstraff.
Och i Spanien nyligen arresterades en gängledare som skickades till Sverige för dom och fängelse. Vad säger det till dig?

Vad har detta med anpassa sig att göra? Pratar dessa svenskar flytande thailändska? Beter de sig som thailändare, följer de kulturen och traditioner i Thailand eller Spanien?
Citera
2025-04-16, 09:05
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
I stället för att vi skall HBTQ-certifiera invandrarna, förbjuda dem att kritisera Israel, lära dem att bli feminister med mera så borde staten i stället upphöra med sitt åsiktsförtryck riktat mot svenskar.

Låt både svenskar och invandrare få säga öppet vad vi tycker. Yttrandefrihet. Det är bäst så.

Och att se debattörer till höger försvara åsiktsförbud för invandrare med "jag får ju inte säga vad jag tycker, då skall inte de få det heller" är sorgligt. I stället för att slåss för att alla skall ha det lika dåligt så skulle de ju kunna slåss för att alla skall få det lika bra?

Jag tror egentligen ingen vill, iallafall höger, vill särbehandla någon. Men det är tyvärr vad som har skett, vågen har vägt över fel så in i helvete i 30 år där bara svenskar negligeras enormt medans andra "minoriteter" med mera fått en standard som extremt särbehandlade, prioriterade, lyfta till skyn, hyllade, framförda som experter och det ena och andra.

Så för att ens få jämnvikt på vågen skulle det behövas ett jävla omtag där varje lyft för svensken inte automatiskt behöver innebära ett lyft för "minoriteten". Det har blivit en jättekonstig övervikt som är standard i Sverige.

Samma med HBTQ och sånt skit, positiv särbehandling. Till och med flaggor på kommunhus, armbindlar på landslag med mera har deras flagga. Militären. Varför kan inte alla bara enas som svenskar under svenska flaggan?

Tänk om ALLA behandlades lika inför lagen och allt annat. Tänk om.
Citera
2025-04-16, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Jag tror egentligen ingen vill, iallafall höger, vill särbehandla någon. Men det är tyvärr vad som har skett, vågen har vägt över fel så in i helvete i 30 år där bara svenskar negligeras enormt medans andra "minoriteter" med mera fått en standard som extremt särbehandlade, prioriterade, lyfta till skyn, hyllade, framförda som experter och det ena och andra.

Så för att ens få jämnvikt på vågen skulle det behövas ett jävla omtag där varje lyft för svensken inte automatiskt behöver innebära ett lyft för "minoriteten". Det har blivit en jättekonstig övervikt som är standard i Sverige.

Samma med HBTQ och sånt skit, positiv särbehandling. Till och med flaggor på kommunhus, armbindlar på landslag med mera har deras flagga. Militären. Varför kan inte alla bara enas som svenskar under svenska flaggan?

Tänk om ALLA behandlades lika inför lagen och allt annat. Tänk om.

Jag håller med om allt det du skriver.

Jag menar enbart att när det gäller yttrandefrihet så borde vi sträva efter så stor yttrandefrihet som möjligt för alla. Inte efter att införa nya åsiktsförbud för att balansera de gamla.

Låt säga att jag inte vågar säga vad jag tycker i diverse frågor men min ovän kan prata vitt och brett om sina (enligt mig) dumma åsikter.

Då borde mitt mål vara att avskaffa de åsiktsförbud som begränsar min möjlighet att tala öppet. Inte att "av rättviseskäl" införa nya förbud så att min ovän också tvingas vara tyst.
Citera
2025-04-16, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Bigbozzebozzman förespråkar att sverige ska vara ett land med ständigt pågående etnisk rensning och folkmord.

Så fort det svenska folket förintats ska ännu fler främlingar välla in och skapa kaos och begå etnisk rensning av inkräktarna som ersatte svenska folket, ett system för en oändlig ond spiral av våld, misär, folkmord och etnisk rensning, som en kopia på mellanöstern och afrika.

Vilka ligger bakom och marknadsför denna ideologi?

Om du ser det redigerade inlägget inser du snart att det du inte skriver stämmer. De ska åka hem. Men det är inte önskvärt att de integreras medan de är här, det är mycket lättare att skicka hem ju mindre de är en del av samhället. Om de integreras eller assimileras försvinner svenskarna.
Citera
2025-04-16, 11:22
Medlem
UpMagiCs avatar
Tror man ej på yttrandefriheten för personer man inte gillar så tror man helt enkelt inte på yttrandefriheten överhuvudtaget, så simpelt är det oavsett vilken propoganda SD och de andra partierna kastar ur sig.
Senast redigerad av UpMagiC 2025-04-16 kl. 11:25.
Citera
2025-04-16, 13:37
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Att vara kriminell.
Nej.

"Exempelvis kan det röra sig om klara fall av ovilja att betala sina skulder, missbruk av välfärdssystemet eller annan bristande regelefterlevnad."

Så alla blattar i lyxfällan typ.
Senast redigerad av swimmingpool 2025-04-16 kl. 13:40.
Citera
2025-04-16, 14:09
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Vi hade ett bra land. Vi tog in felaktiga värderingar. Nu måste vi införa drakoniska åtgärder. Jag bryr mig faktiskt inte. Jag är bered att offra några för att få tillbaka ett land utan feminism och idioti beslut. Kvinnor som tvingat män genom kulturell kaputilation av sina manliga inre värderingar vilket banat vägen för invandring.

vet inte vilka som är värst; svenska män eller svenska kvinnor. Båda två lika hemska falska varelser.
Minns min gamle tysklärare på gymnasiet som kläckte ur sig den ena minnesvärda one-linern efter den andra, på den tiden när folk inte var så jävla lättkränkta:
"De värsta kärringarna bär byxor".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in