2025-04-15, 16:10
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lont
Vart är Sverige på väg? Om vi inte ens kan ställa krav på att invandrare ska sköta sig i väntan på uppehållstillstånd, var hamnar vi då när de väl fått sitt uppehållstillstånd?

T.o.m. tongivande personer inom C har ju backat från sitt tidigare krav på fri invandring och öppna gränser till Sverige.

Frågan här gäller inte om våldsverkare skall utvisas, vilket är en bra sak, utan om utländska medborgare skall pressas av politiker till att hålla tyst om sina åsikter för att inte riskera att de måste lämna landet.

Det är en dålig sak, för yttrandefrihet är fundamentet för demokratin och ett fungerande fritt samhälle. Ju fler som vågar uttala sin åsikt fritt så Sverige desto bättre och det inkluderar även utlänningar som vistas här.
Citera
2025-04-15, 16:31
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
De flesta sådana är inhemska, antingen etniska svenskar eller invandrade medborgare.

Om det är en bra idé att begränsa yttrandefriheten för både kritik mot islam och hyllande av islamism för utländska medborgare är det väl en ännu bättre att strypa yttrandefriheten även för svenska medborgare på liknande sätt då?

Att få islamism att försvinna och få bort islamister genom att få dem att hålla tyst kommer inte fungera. De kommer fortfarande att tycka samma sak. Men du har tystat deras kritiker som Salwan Momika.
Tysta? Utvisa skiten, kombinera med ändrad grundlag så att medborgarskap kan dras in.
Citera
2025-04-15, 17:02
Medlem
Citat:
De flesta sådana är inhemska, antingen etniska svenskar eller invandrade medborgare.

Om det är en bra idé att begränsa yttrandefriheten för både kritik mot islam och hyllande av islamism för utländska medborgare är det väl en ännu bättre att strypa yttrandefriheten även för svenska medborgare på liknande sätt då?

Att få islamism att försvinna och få bort islamister genom att få dem att hålla tyst kommer inte fungera. De kommer fortfarande att tycka samma sak. Men du har tystat deras kritiker som Salwan Momika.

Salwan Momika blev tystad ja, men inte av lagen.
Rasmus Paludan fick ju inreseförbud för sin yttrandefrihet. Så det är redan helt ok att kriminalisera yttrandefriheten när det passar.

Sverige har ingen yttrandefrihet värd namnet.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2025-04-15 kl. 17:04.
Citera
2025-04-15, 17:54
Avslutad
Citat:
det inkluderar även utlänningar som vistas här.

Nej. Svensk demokrati är något som angår svenska medborgare. Utomstående ska inte lägga sig i vår demokrati precis som jag som gäst i andra länder inte lägger mig i deras demokrati.
Citera
2025-04-15, 17:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka
Det går inte att ha demokrati i ett land fyllt med djungel- och ökenmänniskor. Det funkar inte i deras hemländer därför att de är genetiskt predisponerade som de är. I takt med att vi får fler och fler av dessa individer i befolkningen måste vi i motsvarande mån montera ner liberala värden.

Det här är inte ens en politisk fråga utan det måste ske och kommer ske. Precis som exakt överallt annars. Titta på USA som vi försökte efterlikna när vi öppnade gränserna: Man har försökt domesticera minoritetsbefolkningen som tvingades dit genom slaveri i ÅRHUNDRADEN men det GÅR INTE. Istället har man låst in en tredjedel av den vuxna befolkningen i fängelse.

Demokrati i ett mångetniskt, mångkulturellt och mångreligiöst är såklart dödsdömt.
Citera
2025-04-15, 20:16
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Salwan Momika blev tystad ja, men inte av lagen.
Rasmus Paludan fick ju inreseförbud för sin yttrandefrihet. Så det är redan helt ok att kriminalisera yttrandefriheten när det passar.

Sverige har ingen yttrandefrihet värd namnet.

Kunde inte summera det bättre själv!
Citera
2025-04-15, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
https://samnytt.se/professor-kritisk-ska-inte-behova-uppfora-sig-for-att-fa-stanna-i-sverige

[b]

Invandrare / migranter som kommer till Sverige måste självklart anpassa sig till det svenska samhällets normer, traditioner, sedvänjor, lagar och förordningar. De som inte vill eller gör det måste självklart utvisas. Man kan självklart inte leva efter Sharia-lagarna och man kan självklart inte försörja sig genom grov kriminalitet om man lever eller bor i Sverige. I Sverige gäller svensk lag. Och är man invandrare så har man ett extra stort ansvar för att vara laglydig, för att anpassa sig till det traditionellt rådande i Sverige.

Likaså anser jag att svenskar som bosätter sig i andra länder skall anpassa sig till det nya landets normer, traditioner, lagar och förordningar... alla svenskar som bor i andra länder har ett extra stort ansvar för att anpassa sig till det nya landets lagar och normer.. Den infödde svensk (med svenska rötter) som inte anpassar sig till det nya landet måste självklart räkna med att utvisas.. tillbaka till Sverige.

Vad tycker fb?

Vi hade ett bra land. Vi tog in felaktiga värderingar. Nu måste vi införa drakoniska åtgärder. Jag bryr mig faktiskt inte. Jag är bered att offra några för att få tillbaka ett land utan feminism och idioti beslut. Kvinnor som tvingat män genom kulturell kaputilation av sina manliga inre värderingar vilket banat vägen för invandring.

vet inte vilka som är värst; svenska män eller svenska kvinnor. Båda två lika hemska falska varelser.
Citera
2025-04-15, 20:35
Medlem
Ryssland o USA, kom o befria oss.. jag kommer stå som hejaklack när ni invaderar
Citera
2025-04-15, 20:53
Medlem
Han måste vara psykiskt sjuk. Det där var det vidrigaste jag har hört idag. Vilken äcklig människa. Han är en av anledningarna till att det ser ut som det gör idag.
Citera
2025-04-15, 20:56
Medlem
Gick in precis på hans sida på Facebook.

Nu förstår jag allting..

Helt öppet med sitt hat mot höger och sd.

Hatar Trump också kommer inte som en surprise det heller. 😂
Citera
2025-04-15, 21:00
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Han måste vara psykiskt sjuk. Det där var det vidrigaste jag har hört idag. Vilken äcklig människa. Han är en av anledningarna till att det ser ut som det gör idag.

De är alla psykiskt sjuka dessvärre.
Citera
2025-04-15, 21:01
Medlem
Inte behöva uppföra sig för att få stanna. Svagheten i resonemanget är givetvis vad menas med uppföra sig?

Vi talar givetvis om olika saker och blir inte överens.

Finns mängder med solklara fall. Någon rånar en 85-åring, slår ner 85-åringen som bryter något ben i kroppen och blir liggande på sjukhus.

Okej, vem tycker denna invandrare ska få stanna i Sverige efter avtjänat straff?

Ingen, det är ett alldeles för rått brott så alla är överens om att invandraren förverkat sin rätt att vistas i Sverige.

Någon snattar en Kalle Anka tidning. Blir bötad för snatteri.

Okej, vem tycker denna invandrare ska få stanna i Sverige efter betalt böter?

Alla, brottet är inte så grovt helt enkelt.

Så det finns gradskillnader mellan tusentals olika brott man kan begå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in