2025-04-15, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Salwan Momika blev tystad ja, men inte av lagen.
Rasmus Paludan fick ju inreseförbud för sin yttrandefrihet. Så det är redan helt ok att kriminalisera yttrandefriheten när det passar.

Sverige har ingen yttrandefrihet värd namnet.

Monikas hädanförd sörjs inte av någon. Vilken rätt hade han att dra in Sverige i sitt korståg ? Att komma hit och och utnyttja sin ställning som "flykting" för att på behörigt avstånd kritisera muslimbossarna och bränna koraner är åt helvete. Vi varken behöver eller förtjänar den problematiken.

Momika skulle deporterats till Arabien redan efter den första koranbränningen och fört sin kamp där. Han fultolkade svensk yttrandefrihet och satte Sverige i stora problem. Etniska svenskar skiter i regel i muslimer och deras heliga bok. Alltså behöver vi heller ingen som kommer hit, utnyttjar sitt skydd och sedan lever djävulen om Koranen.

Momika drabbades av Karma. Och inte många är ledsna över det.
Senast redigerad av Snorrelino 2025-04-15 kl. 23:15.
Citera
2025-04-15, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorrelino
Monikas hädanförd sörjs inte av någon. Vilken rätt hade han att dra in Svetige i sitt korståg ? Att komma hit och och utnyttja sin ställning som "flykting" för att på behörigt avstånd kritisera muslimbossarna och bränna koraner är åt helvete. Vi varken behöver eller förtjänar den problematiken.

Momika skulle deporterats till Arabien redan efter den första koranbränningen och fört sin kamp där. Han fultolkade svensk yttrandefrihet och satte Sverige i stora problem. Etniska svenskar skiter i regel i muslimer och deras heliga bok. Alltså behöver vi heller ingen som kommer hit, utnyttjar sitt skydd och sedan lever djävulen om Koranen.

Momika drabbades av Karma. Och inte många är ledsna över det.

Sverige skulle ha tänkt på det innan de släppte in honom.
Citera
2025-04-15, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Sverige skulle ha tänkt på det innan de släppte in honom.

Jag säger inte emot...
Citera
2025-04-16, 00:25
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Åsikts korridoren och pk-woke pekpinnarna har ju annars varit jävligt framme vid varje tillfälle och slagit alla svenskar på fingrarna i 30-40 år i det här landet? Men bara på svenskar. Varför kan vi då inte införa det här fast på nysvenskar?

En professor är ju mycket skolad i att vara just PK och woke och gått i den här sikts korridoren många år.

Aa. Att få se en kulturmarxist slåss för yttrandefrihet är något nytt.

Jag kan hålla med honom, när han öppet går ut och säger att yttrandefrihet gäller precis alla om allting. Och att han är emot HMF som är så gummi att den kan innehålla vem och vad som helst, och effektivt stoppar upp alla uttalanden i ett land som ändå gett alla fler konfliktytor och saker att bråka om, om vi säger så.

Vänstern har kämpat med näbbar och klor för att inga svenskar skall få uttrycka sig plumpt eller kritiskt, eller till och med citera vetenskap, om "mångkulturen", islam och invandringen, och använt argument som att yttrandefriheten inte får användas till ditten och datten. Men nu plötsligt, när invandrare hotas, går extrema eller avvikande åsikter bra att både ha och framföra.
Senast redigerad av -GG 2025-04-16 kl. 00:28.
Citera
2025-04-16, 00:41
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Inte behöva uppföra sig för att få stanna. Svagheten i resonemanget är givetvis vad menas med uppföra sig?

Vi talar givetvis om olika saker och blir inte överens.

Finns mängder med solklara fall. Någon rånar en 85-åring, slår ner 85-åringen som bryter något ben i kroppen och blir liggande på sjukhus.

Okej, vem tycker denna invandrare ska få stanna i Sverige efter avtjänat straff?

Ingen, det är ett alldeles för rått brott så alla är överens om att invandraren förverkat sin rätt att vistas i Sverige.

Någon snattar en Kalle Anka tidning. Blir bötad för snatteri.

Okej, vem tycker denna invandrare ska få stanna i Sverige efter betalt böter?

Alla, brottet är inte så grovt helt enkelt.

Så det finns gradskillnader mellan tusentals olika brott man kan begå.

Brott som brott. Att få bo i Sverige ligger i potten. Dessutom är det inte svårt att sköta sig.
Citera
2025-04-16, 01:17
Medlem
Om folk inte vill lyda lagen i det land man kommit till kan man åka hem igen.

Sen undrar jag iofs hur man gör med traffickingoffer t.ex.
Citera
2025-04-16, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
https://samnytt.se/professor-kritisk-ska-inte-behova-uppfora-sig-for-att-fa-stanna-i-sverige

[b]

Invandrare / migranter som kommer till Sverige måste självklart anpassa sig till det svenska samhällets normer, traditioner, sedvänjor, lagar och förordningar. De som inte vill eller gör det måste självklart utvisas. Man kan självklart inte leva efter Sharia-lagarna och man kan självklart inte försörja sig genom grov kriminalitet om man lever eller bor i Sverige. I Sverige gäller svensk lag. Och är man invandrare så har man ett extra stort ansvar för att vara laglydig, för att anpassa sig till det traditionellt rådande i Sverige.

Likaså anser jag att svenskar som bosätter sig i andra länder skall anpassa sig till det nya landets normer, traditioner, lagar och förordningar... alla svenskar som bor i andra länder har ett extra stort ansvar för att anpassa sig till det nya landets lagar och normer.. Den infödde svensk (med svenska rötter) som inte anpassar sig till det nya landet måste självklart räkna med att utvisas.. tillbaka till Sverige.

Vad tycker fb?

Det är solklart att det borde vara så som du skriver!!
Alla människor ska ta sitt ansvar för anpassning till nya landet, följa lagen, kunna skilja på mitt och ditt och göra rätt för sig!
Aldrig aldrig aldrig är det ok att göra en annan människa något ont!!
Gör du det så stick och kom aldrig mer hit!!
Citera
2025-04-16, 04:02
Medlem
Behövs en minipoll i tråden:

Ska den flykting som misshandlar eller våldtar en politisk vänsterextrem aktivistprofessor få stanna i Sverige?

* Ja
* Nej
Citera
2025-04-16, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbozzebozzman
Ju mindre de anpassar sig desto bättre. Svensken försvinner i en brun massa om de anpassar sig. Med det innebär det att alla åker hem.

Jaha, det var ju också ett sätt att det på!
Om de anpassar sig så behöver de ju inte åka hem utan vi lever alla fridfullt sida vid sida, eller?
Eller du tycker att de ska åka hem bara för att de är bruna
Citera
2025-04-16, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Om folk inte vill lyda lagen i det land man kommit till kan man åka hem igen.

Sen undrar jag iofs hur man gör med traffickingoffer t.ex.
Traffickingoffer blir helt fria från att vara traffickingoffer i samma ögonblick som de kommer hem igen.
Citera
2025-04-16, 04:12
Medlem
Polis2010s avatar
Jag ser i min del de stackars- trafficking offren som i bland annat Facebook erbjuder sina tjänster nära inpå din adress. Här sitter jag med stora flöjten i beredskap men får inte kontakta de flickorna då jag kan dömas för sexuella övergrepp även fast kvinnan är överåldrig med hennes medgivanden. Tacka vet jag Finland där de har bordell med dockor.
Citera
2025-04-16, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimosaspinosa
Jaha, det var ju också ett sätt att det på!
Om de anpassar sig så behöver de ju inte åka hem utan vi lever alla fridfullt sida vid sida, eller?
Eller du tycker att de ska åka hem bara för att de är bruna
Bigbozzebozzman förespråkar att sverige ska vara ett land med ständigt pågående etnisk rensning och folkmord.

Så fort det svenska folket förintats ska ännu fler främlingar välla in och skapa kaos och begå etnisk rensning av inkräktarna som ersatte svenska folket, ett system för en oändlig ond spiral av våld, misär, folkmord och etnisk rensning, som en kopia på mellanöstern och afrika.

Vilka ligger bakom och marknadsför denna ideologi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in