2025-04-14, 14:25
Avstängd
Professor i Sverige som bekostat all hans välfärd, utbildning, sociala privilegier, lön och sedermera pension?

Han utgör ingen referens för Sverige och svenskarna om han som svensk inte är patriotisk och nationalistisk!

Vandel för det här nationalförrädarsvinet, framförallt i tider som dessa!

Låt honom emigrera till muhammedanien o njuta av gratis dadlar från Bagdad-socialen samtidigt som han begår lite inbrott, knycker plånböcker o säljer kokain då får han se vad som händer.

Vidriga sosseprodukt!!
Citera
2025-04-14, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Men svenska män utnyttjar thailändska tjejer, pojkar och ladyboys trots att det är olagligt...

Och invandrare i Sverige utnyttjar svenska tjejer, köper horor, förbedringspissar svenska pojkar i munnen innan dom stjäl deras jackor, skenavrättar barn på kyrkogårdar osv. Trots det är olagligt.

Deras profet som enligt muslimer är felfri gifte sig för fan med en 6 eller 9-åring.

Dessutom så tar en stor del av prostituerade i Sverige inte ens emot blattekunder just för att det är så hög risk för sexuellt våld med dessa individer. Så var vill du komma?

I Thailand kan du få dödsstraff för att langa droger. I Sverige kan blattar rekrytera barnsoldater som utför mord åt dom, spränger byggnader, bär droger och vapen utan att få några större konsekvenser.
Senast redigerad av CriDuCoeur 2025-04-14 kl. 14:54.
Citera
2025-04-14, 15:03
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CriDuCoeur
Och invandrare i Sverige utnyttjar svenska tjejer, köper horor, förbedringspissar svenska pojkar i munnen innan dom stjäl deras jackor, skenavrättar barn på kyrkogårdar osv. Trots det är olagligt.

Deras profet som enligt muslimer är felfri gifte sig för fan med en 6 eller 9-åring.

Dessutom så tar en stor del av prostituerade i Sverige inte ens emot blattekunder just för att det är så hög risk för sexuellt våld med dessa individer. Så var vill du komma?
Du har måste ha svårt att läsa och förstå texte eller gör du som många andra och bara läser trådstarten och tar för givet att den är sann.

Jag har skrivit flera gånger att professorns artikel handlar om saker som inte är olagliga i Sverige utan handlar om yttrandefrihet.
Om du tror att skenavrättningar och förnedringsrån m.m omfattas av yttrandefriheten så bör du gå om skolan då detta är saker alla svenskar borde känna till.

Citat:
I Thailand kan du få dödsstraff för att langa droger. I Sverige kan blattar rekrytera barnsoldater som utför mord åt dom, spränger byggnader, bär droger och vapen utan att få några större konsekvenser.
Nej, thailändare som langar droger i Thailand kan få dödsstraff men det gäller inte västerlänningar.
Oftast får europeér livstidsfängelse för narkotikabrott som sedan omvandlas till tidsbestämda straff och efter ett tag förflyttas dom till sverige och avtjänar ett kort fängelsestraff här innan dom släpps.

Din jämförelse har alltså ingenting med verkligheten att göra utan baseras enbart på dina fördomar, skärpning.
Citera
2025-04-14, 15:05
Medlem
xXEmMEXxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CriDuCoeur
Det är sant att många svenskar inte anpassar sig till Spanien eller Thailand. Å andra sidan kommer vi inte dit och lever på deras skattepengar med tolkar, socialbidrag, gratis tandvård, slipper jobba och kan skrika ”RASISM!” så fort nåt inte passar.

Nu handlar det om att anpassa sig till Sverige om man bor i Sverige eller det är olika för alla? Om jag är en miljardär som driver eget företag i Sverige då gäller det inte för mig? Jag slipper att behöva anpassa mig?

Men är jag en fattiglapp som kommer från MENA eller var som helst då är det obligatoriskt att anpassa sig till Sverige?
Citera
2025-04-14, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xXEmMEXx
Nu handlar det om att anpassa sig till Sverige om man bor i Sverige eller det är olika för alla? Om jag är en miljardär som driver eget företag i Sverige då gäller det inte för mig? Jag slipper att behöva anpassa mig?

Men är jag en fattiglapp som kommer från MENA eller var som helst då är det obligatoriskt att anpassa sig till Sverige?

Det är lite så världen funkar. Har du pengar och kan försörja dig själv, ja då har du andra möjligheter. Ska du istället leva på andras pengar så får du anpassa dig.

Det är lite som att en restauranggäst betalar en nota på 10 lax för en middag, ja då har personalen acceptans för gästens divalater, dryghet osv. Är du däremot inte en betalande gäst utan en snyltare som restaurangen bjudit på en måltid för dom tycker synd om dig lär du såklart uppföra dig fan så mycket bättre och framförallt vara tacksam för att andra betalar för din mat.
Citera
2025-04-14, 15:49
Medlem
Citat:
Det är sant att svenskar som bor i Thailand eller i Spanien inte har anpassat sig till dessa länder. Men man ska fullt anpassa sig till Sverige om man kommer hit.

Ja, jo tjena

Men så försörjer dessa svenskar sig själva också. & begår de brott åker de dit.
Citera
2025-04-14, 16:16
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:

Trodde tråden handlade om invandrare i Sverige och Sveriges regler, politik och etik kring fenomenet. Men visst vi skiftar fokus och som många skrivit här i tråden så anses de flesta att Svenskar som invandrar till andra länder ska anpassa sig till landet de invandrat till eller vänligen avlägsna sig. Det är det som är fint med principer, de funkar om de gäller alla. Du kan inte försvara massinvandring med hur andra nationer gör och inte gör när det är Sverige som diskuteras.

I Sverige finns det en politisk vilja att invandrare som söker sig hit ska anpassa sig efter svenska värderingar och regler. Det borde inte vara något uppseendeväckande.
Citera
2025-04-14, 16:24
Medlem
Bra, då kan vi ta in en massa ryssar som tycker att landet ska vika sig åt Putin.
Citera
2025-04-14, 16:27
Medlem
Mjälls avatar
Här tycker jag att samnytt kunde ha kostat på sig att kalla professorn i fråga för sur eller ledsen istället för "kritisk"
Citera
2025-04-14, 16:36
Medlem
Wyrdkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
För att de är medborgare och med medborgarskap kommer fler rättigheter.

Av samma anledning som jag sparkar ut en gäst som beter sig illa i min familjs hem men om mitt barn beter sig illa kan jag inte sparka ut barnet från hemmet då barnet är en del av familjen.

Det skulle vara världsunikt att medborgarskap ska ge mer yttrandefrihet. Väldigt ologiskt också.

Om det skulle uppmuntra kriminalitet eller terrorism att säga vissa saker borde det bara olagligt för medborgare också annars är det väl knappast så allvarligt.

Din liknelse med ditt barn fallerar också för du kan straffa ditt barn på massvis olika sätt än bara sparka ut det. Vilket de flesta med barn faktiskt gör om det beter sig illa.

Dessutom är det tråkigt att vi ska ha massvis med godtycklig censur. Räcker inte HMF?
Senast redigerad av Wyrdkin 2025-04-14 kl. 16:39.
Citera
2025-04-14, 16:46
Medlem
Jag tycker att lagarna ska vara i samklang med vad svenskarna tycker och regeringens föreslagna vandelskrav har starkt stöd i folkopinionen tror jag.👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

Skulle gärna se en SIFO-undersökning om sådan inte redan är gjord.
Citera
2025-04-14, 16:47
Medlem
IceEyess avatar
Nu är det inte första gången som denne Strömbäck kläcker ur sig verklighetsfrånvånda utspel.

Med ett sådant resonemang så kan man således besöka Strömbäcks hem och uppföra sig hur illa och svinigt man vill utan att bli utslängd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in