Citat:
Ursprungligen postat av
ManAvOrdning
Stockholmare är speciella varelser. Jag har hört ifrån flertalet utlänningar som besökt Sverige att de verkligen inte gillat landet eller folket. När man frågar dessa var i Sverige de varit så är det alltid bara Stockholm... De man pratat med som gillat Sverige har alltid besökt andra städer och platser.
Stockholmare sprider ett uselt rykte av Sverige över hela världen med sitt beteende.
Ännu värre är den är stockholmarna kommer utomlands till exempel här i utlandet så ska man alltid höra deras jäkla skrikiga högljudda ton. Dessutom deras totala avsaknad på kompetens att prata engelska utan att låta som en dum jävla svensk verkar vara totalt omöjligt att lära en Stockholmare.
" Aj am from swiiiden".
Man skäms jo. Det där får man hela tiden får säga att man kommer från Skåne södra Sverige så man slipper förknippas med stockholmarna och övriga efterblivna norrlänningar.
Men jag vet inte för jag vet inte riktigt vad en riktig Stockholmare är och var de är någonstans jag tror att de riktiga stockholmarna är väl de som är bosatta i Stockholm?
Och sedan när vi ändå hinner fått ämnet som de älskar att prata skit om Skåne men ändå ska de åka ner där varenda förbannad sommar och smutsar ner.
Det är ingen som vill ha er på Österlen och det är absolut ingen som vill ha er i Båstad heller.
Snälla stanna innanför tullarna.
Så kan ni få vara där helt själva.