• 1
  • 2
2025-04-13, 19:27
Medlem
Hallå! Nyss när jag var i stockholm slogs jag av en tanke: alla stockholmare ser (nästan) konstiga ut. såhär menar jag: är man hemma i sin vanliga miljö eller nästan var som helst annars i sverige så ser folk rätt vanliga ut men inte i stockholm! nästan alla där ser uppklädda eller "styleade" ut på nåt vis.
Förstår ni vad jag menar och håller ni med? Isåfall varför är det så?!
Citera
2025-04-13, 19:33
Medlem
Var bor du, i Krokom?
Citera
2025-04-13, 19:45
Medlem
TheGretaResets avatar
Ja, jag kan se vilka som är ifrån stockholm här i skåne enbart på klädseln.

Det är en välvårdad "arbets-stil".
Citera
2025-04-13, 19:45
Medlem
Posers och pretenders. Dom försöker ge sken av att vara något dom inte är. Fake människor kallar jag dom

Såklart om man jobbar på bank, advokatbyrå eller liknande så är det en annan sak.
Citera
2025-04-13, 19:51
Medlem
pn222jws avatar
Dom vill väl se ut som dom i London, Paris och New York.
Citera
2025-04-13, 19:55
Medlem
Bawsbawsbawss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snarkeADOLF
Hallå! Nyss när jag var i stockholm slogs jag av en tanke: alla stockholmare ser (nästan) konstiga ut. såhär menar jag: är man hemma i sin vanliga miljö eller nästan var som helst annars i sverige så ser folk rätt vanliga ut men inte i stockholm! nästan alla där ser uppklädda eller "styleade" ut på nåt vis.
Förstår ni vad jag menar och håller ni med? Isåfall varför är det så?!

vart e ditt "hemma"? blir man ju väldigt nyfiken på. kan det va så jävligt att du e skåning? fy fan säger jag bara. smuts

"nyss när jag var i sthlm" lallare...
Citera
2025-04-13, 20:01
Medlem
Bawsbawsbawss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Var bor du, i Krokom?

Exakt vad jag undra! Vafan eru här å klagar på folk för?! hem till falafel å det där äckliga maräng-tornet ni pysslar m som inte ens smakar maräng... äckliga jävla aber, ärligt talat. USCH!
Citera
2025-04-13, 20:12
Medlem
ManAvOrdnings avatar
Stockholmare är speciella varelser. Jag har hört ifrån flertalet utlänningar som besökt Sverige att de verkligen inte gillat landet eller folket. När man frågar dessa var i Sverige de varit så är det alltid bara Stockholm... De man pratat med som gillat Sverige har alltid besökt andra städer och platser.

Stockholmare sprider ett uselt rykte av Sverige över hela världen med sitt beteende.
Senast redigerad av ManAvOrdning 2025-04-13 kl. 20:16.
Citera
2025-04-13, 20:36
Medlem
Vit-spades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManAvOrdning
Stockholmare är speciella varelser. Jag har hört ifrån flertalet utlänningar som besökt Sverige att de verkligen inte gillat landet eller folket. När man frågar dessa var i Sverige de varit så är det alltid bara Stockholm... De man pratat med som gillat Sverige har alltid besökt andra städer och platser.

Stockholmare sprider ett uselt rykte av Sverige över hela världen med sitt beteende.

Håller med, jag har inget positivt att säga om stockholmare. Ful dialekt har dom också: "reker är sådant man eter"
Citera
2025-04-13, 22:01
Medlem
Vitiss avatar
Stockholm är ingen bruksort / industristad, utan mer en finansiell / administrativ stad.
Det sätter naturligtvis sin prägel på folk som bor där.
Man är mer väldressad, och Jante är blekare än på vissa andra orter (där man "inte ska göra sig till").

Stockholmare är generellt betraktade som artiga, hjälpsamma men lite distanserade.
Senast redigerad av Vitis 2025-04-13 kl. 22:04.
Citera
2025-04-13, 22:45
Medlem
Ser ingenting märkvärdigt i min vardag på hur vi klär oss.

Tycker dessutom att påståendet om att vi stockholmare är trygga inte alls stämmer.
Men att det kanske kan upplevas så om man är någon annanstans ifrån.

Däremot så vet jag inte hur många gånger som jag har besökt andra städer i Sverige.
Där människor direkt blir dryga mot en så fort dom vet att dom har med en Stockholmare att göra.
Citera
2025-04-13, 22:53
Medlem
Det är mindre jante i stockholm. Folk här drar inte ögonen åt sig om någen är lite annorlunda eller bryr sig om att grannen har en finare bil än sig själv som man gör på landet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in