2025-04-04, 15:47
  #22441
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Folk med mycket pengar tenderar att vara lite smartare än andra
Så jag försöker tänka här med. Tullarna har gjort skada kortsiktigt. Men dom kanske vet något långsiktigt.

Hade dessa människor inte haft förtroende för BTC hade inte 90% köpt på sig BTC och 10% sålt.

Sen är en stor majoritet små handlare, Som du och jag. Men som tillsammans gör att mycket pengar försvinner.


Jag är ingen expert. Men bara en tanke

Apropå förmögna människor - med ett visst inflytande över penningpolitiken:

https://x.com/PunterJeff/status/1892617172645552423

Citat:
Remember this guy? Howard Lutnick, the US Secretary of Commerce.

Yeah, his company holds $1.03B of $MSTR, and he personally holds “hundreds of millions of dollars of Bitcoin”

This is the guy in charge of the US Sovereign Wealth fund…

...
Citera
2025-04-04, 16:00
  #22442
Medlem
hazenectars avatar
Hygglig vix-spike idag
Citera
2025-04-04, 16:50
  #22443
Medlem
hazenectars avatar
Får covid-kraschen-vibbar av s&p 500 just nu. Jisses vilket jack det är i indexgrafen. Undrar hur Yellen och Powell resonerar just nu.
Citera
2025-04-04, 16:57
  #22444
Medlem
Chili-cheese19krs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Får covid-kraschen-vibbar av s&p 500 just nu. Jisses vilket jack det är i indexgrafen. Undrar hur Yellen och Powell resonerar just nu.

Covid vibbar. Bitcoin nere på 6000$/Btc?
Citera
2025-04-04, 17:02
  #22445
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chili-cheese19kr
Covid vibbar. Bitcoin nere på 6000$/Btc?

Nästan, Bitcoin rasade över 50% på mindre än 24H under Covid-kraschen. Det är som om vi hade varit nere under 40k nu. Då skulle nybörjarna i tråden ha varit med.
Citera
2025-04-04, 17:16
  #22446
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Jag bryr mig att jag förlorar 500 tusen kronor varenda gång han öppnar käften!

Vet att du inte kan fantisera ihop detta. Men hade du förlorat 200-500k varenda jävla gång han håller ett tal. Hade det påverkat dig också.
Bry dig om att lära dig spelet istället. You cry like a little bitch. 500k är småsummor.
Citera
2025-04-04, 17:17
  #22447
Medlem
Leastons avatar
Vad händer? Två av de värsta dagarna på börserna, men BTC är på grönt...?
Citera
2025-04-04, 17:17
  #22448
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Nästan, Bitcoin rasade över 50% på mindre än 24H under Covid-kraschen. Det är som om vi hade varit nere under 40k nu. Då skulle nybörjarna i tråden ha varit med.

mmm då va man inte kaxig, tror en del av livsglädjen försvann då som aldrig riktigt repat sig, varit liknande 50% innan också men då handlade det inte i närheten om samma belopp
Citera
2025-04-04, 17:21
  #22449
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Vad händer? Två av de värsta dagarna på börserna, men BTC är på grönt...?
Min observation också. Grymt starkt!
Citera
2025-04-04, 17:22
  #22450
Medlem
Leastons avatar
Powell skall snacka om 8 minuter (17:30).

Trump har pressat på om räntesänkningar för att rädda sitt egna skin.
Vore intressanta tider om Powell väljer att INTE dansa efter Trumps pipa, utan starta ett krig istället...

https://www.youtube.com/watch?v=OSi8ILKaNCM&ab_channel=CNBCTelevision
Citera
2025-04-04, 17:27
  #22451
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Trump har pressat på om räntesänkningar för att rädda sitt egna skin.

Tom priset på ägg är nere...

"This would be a PERFECT time for Fed Chairman Jerome Powell to cut Interest Rates. He is always “late,” but he could now change his image, and quickly. Energy prices are down, Interest Rates are down, Inflation is down, even Eggs are down 69%, and Jobs are UP, all within two months - A BIG WIN for America. CUT INTEREST RATES, JEROME, AND STOP PLAYING POLITICS!"

(sorry om OT...)
Citera
2025-04-04, 17:30
  #22452
Medlem
Monerokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Bry dig om att lära dig spelet istället. You cry like a little bitch. 500k är småsummor.

Vilket spel? Det finns inget spel! Jag är en av Sveriges största spelare i PLO så jag kan spel om något! Btc är manipulerat.


500k småsummor? Vi pratar Euro här. Inte iranska Rial

Jag kan sätta min anal oskuld på att du känner ingen och har aldrig känt någon som vaskar 500k per dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in