2025-04-07, 17:55
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Självklart kommer Bitcoin krascha (och stiga) då och då. Om man bortser ifrån daytrading så är ju frågan hur Bitcoin kommer att röra sig på sikt. Om ATH-liknande nivåer kommer att nås först om 30 år finns det nog betydligt bättre investeringar att göra, för att ta ett extremt exempel.
2.5 år senare kan vi konstatera att det inte tog några 30 år att nå nya ATH nivåer.

Citat:
Som det ser ut nu har jag mycket svårt att se någon större uppgång (läs: så att kursen hamnar nära ATM) de närmsta åren. Om kriget i Ukraina slutar och lite annat positivt händer kan säkert en uppgång komma, men har svårt att se något rally).
ATH gick att nå utan att kriget i Ukraina hade slutat. Du hade svårt att se rally, men rally fick du ändå.

Så här håller du på år ut och år in, helt utan självkritik till vad du sagt tidigare.

Du borde vara mer ödmjuk och lyssna mer på oss andra som har mer rätt än dig över tid istället.
Citera
2025-04-07, 18:18
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KetaminKajsa
Så länge vi håller oss över runt 74k (toppen från mars förra året) så är vi fortfarande i spel (sista spärren).
Ser ut som att vi studsade rätt bra ifrån där idag.

I bra confluence med 350 dagars glidande medelvärde: https://pbs.twimg.com/media/Gn8AOyqW8AAJRMS?format=jpg&name=large

Citat:
Ursprungligen postat av KetaminKajsa
Dock börja golden cross på daily komma oroväckande nära nu.
Du menar death cross?
Citera
2025-04-07, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
I bra confluence med 350 dagars glidande medelvärde: https://pbs.twimg.com/media/Gn8AOyqW8AAJRMS?format=jpg&name=large

Du menar death cross?

Yes precis skrev fel
Citera
2025-04-07, 18:53
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Efter att ha reflekterat lite har jag kommit fram till att jag primärt kommer att posta uppdateringar på veckografen här på forumet fortsättningsvis för tydlighetens skull.

BTCUSD - 1W
Det vore önskvärt att den här veckans ljuskropp stänger ovanför grön stigande diagonal.
Röd fallande diagonal är en betydande motståndsnivå.
Jag är neutral så länge priset handlas inom det blåa området.
Kan vi ta ut röd fallande diagonal öppnar det upp för en prisrörelse upp till 93,2k. Börjar vi däremot att stänga ljus under det blåa området där golvet utgörs av 80,5k så kommer vi gissningsvis att ta sikte på 72k i ett första skede.

Graf 1W: https://ibb.co/Qjvrrd7v

BTC.D -1W
Priset har rört sig inom två trendlinjer som tillsammans utgör en stigande triangel sedan oktobet förra året och nu börjar det bli ont om utrymme.
Lyckas maximalisterna återigen att pressa upp dominansen eller är något helt annat på väg att hända? Noterar en bearish divergens vad gäller RSI på 1W.

Graf 1W: https://ibb.co/9H9qCScx

SPX - 1W
Horisontella motståndsnivåer ovanför priset är markerade i röda toner, potentiella stödnivåer under priset i gråa. Röd fallande diagonal behöver övervinnas innan någon typ av kontratrend kan initieras.

Graf 1W: https://ibb.co/Kc24PCNx

Getingens veckouppdatering v.15 2025

BTCUSD
Grön stigande diagonal (numera gråmarkerad och nedtonad) gick förlorad i och med veckostängningen. Även det blåa området gick förlorat så jag valde att plocka bort det helt. Priset befinner sig nu i det röda området som har fått en ny utformning och en annan ton.

Såhär ser jag på den nuvarande situationen:
Så länge priset befinner sig på den här sidan av röd fallande diagonal måste det här behandlas som en nedåtgående trend. Det innebär att jag är Neutral/bearish i det röda området där priset befinner sig just nu. Jag är neutral om priset tar sig tillbaka upp till det blåa området. Jag är beredd att flippa bullish så fort röd fallande diagonal korsas, men jag är mer skeptisk och på tårna om röd diagonal korsas under grön horisontell i det nedtonade gröna området. Går svart stigande diagonal förlorad skulle jag omedelbart se mig om efter nödutgången, även om det finns tilltalande horisontella stödnivåer direkt nedanför

Graf 1W: https://ibb.co/6JmBkcgT

BTC.D
Maximalisterna lyckades ta ut röd stigande diagonal i och med veckostängningen och grön stigande diagonal visade sig hålla som stöd. Nu befinner sig dominansen uppe vid den övre svarta trendlinjen som tillsammans med den nedre utgör en kanal som har lyckats inkappsla dominansen sedan 2022. Nu är den givna frågan om även den övre svarta trendlinjen kan utmanas och övervinnas eller om den tvärt om kommer att lyckas mota bort dominansen i likhet med hur det har sett ut dom senaste åren. Spikes över linjen räknas inte.
Under grafen har vi RSI-läsningen på veckan. Notera särskilt hur en påtaglig divergens har manifesterat sig mellan dominansen och indexet där dominansen uppvisar högre toppar medans indexet istället visar på lägre toppar.
Grattis till Stopp.Belagg som har fått åtnjuta att vara herre på täppan under ytterligare en tid!

Graf 1W: https://ibb.co/dJrj0t6t

SPX
Priset har sålt av såpass aggressivt att dom potentiella horisontella stödnivåerna jag hade med på förra veckans graf inte räckte till! Röd fallande diagonal är barriären som måste korsas för att den nedåtgående trenden ska kunna brytas. Direkt under oss har vi lila stigande diagonal som har agerat stöd ända sedan Covid-botten. Vill inte ens tänka på vad som händer om den går förlorad. Det är mycket horisontella nivåer på grafen, jag återkommer till dom nästa vecka om priset väljer att interagera med någon av dessa.
Vi har även översålt rsi på veckan, något man inte ser jätteofta direkt.

Graf 1W: https://ibb.co/VcL3FvSR
Senast redigerad av hazenectar 2025-04-07 kl. 18:58.
Citera
2025-04-07, 18:54
Medlem
Monerokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Från Twitter:

JUST IN: President Trump considers 90-day pause in tariffs for all countries except China.

Räkna med återhämtning i det närmaste.

Spekulationer bara?
Citera
2025-04-07, 19:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Spekulationer bara?

Fake news tydligen, beklagar.

Men vem vet vem som skickade ut denna testballong? Marknaden svarade iaf på detta test att den är beredd att återhämta sig fast Kina utesluts från förhandlingar .. Kan kanske vara intressant för någon att veta?
Citera
2025-04-07, 20:27
Medlem
hazenectars avatar
Spännande utveckling på 1D. Lyckas vi stänga över 78,5k eller högre?
Citera
2025-04-07, 21:21
Medlem
Chili-cheese19krs avatar
Fyllde på med blygsamma 400$ under Donald DUMP's tariff krig!

Bättre någonting än ingenting!

Vill inte leva på knäckebröd och vatten i slutet av April!

Köpte ni dippen eller är alla skrajja?
Citera
2025-04-07, 21:32
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Fake news tydligen, beklagar.

Men vem vet vem som skickade ut denna testballong? Marknaden svarade iaf på detta test att den är beredd att återhämta sig fast Kina utesluts från förhandlingar .. Kan kanske vara intressant för någon att veta?

Det var dock intressant att se kursrörelser under den halvtimme som ryktet vara levande..
Både mara och clsk gick upp drygt 20% på 30 min.
Citera
2025-04-07, 23:22
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Det var dock intressant att se kursrörelser under den halvtimme som ryktet vara levande..
Både mara och clsk gick upp drygt 20% på 30 min.

Hur ligger du till på 3x-tradet? Och hur gick det med tanden?
Citera
2025-04-08, 08:28
Medlem
Citat:
Hej,

Stopp.Belagg du har tidigare påstått att jag drar felaktiga slutsatser och inte generaliserar korrekt när jag påstår att det är uppenbart att flertalet personer här inte klarar av en dipp utan att gå till personangrepp.

Se ovan. Numera helt tveklöst att jag hade rätt.

Mvh

Se där ja, lite mer belägg för generaliseringen.

Anledningen till reaktionerna är dock inte prisnedgången i sig. Men så snart priset faller några procent så faller du tillbaka i föreställningen att andra har något att lära av dig när det gäller placeringar och pengar. Det är som att du glömmer bort dig i upphetsningen.

Om du testar att ständigt försöka mästra din handledare på högskolan, så kommer du kanske att få liknande reaktioner, vad vet jag.

Håll dig på mattan nästa gång priset rasar så kommer du att gå skottfri ur dippen ska du se. Och för din egen skulle borde du utnyttja dippen till att skaffa dig en position i stället för att framföra bitcoinkritik.
Citera
2025-04-08, 08:54
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Se där ja, lite mer belägg för generaliseringen.

Anledningen till reaktionerna är dock inte prisnedgången i sig. Men så snart priset faller några procent så faller du tillbaka i föreställningen att andra har något att lära av dig när det gäller placeringar och pengar. Det är som att du glömmer bort dig i upphetsningen.
Nu är det ju så att polisen endast har pekat ut motstridigheter och rena felaktigheter i andras uttalanden, vilket uppenbarligen provocerar. Deras (och ditt) beteende är inte adekvat för situationen, utan är helt enkelt pinsam.

Citat:
Om du testar att ständigt försöka mästra din handledare på högskolan, så kommer du kanske att få liknande reaktioner, vad vet jag.
En fullständigt felaktig analogi. Du utgår alltså från antagandet att de personer som blir rättade av polisen per automatik skulle vara de mer kunniga, endast pga att de har positiva (men irrationella och korkade) föreställningar om bitcoin.

Dessutom är det uppenbart att du aldrig har satt din fot på någon högskola, då det tvärtom uppmuntras till diskussion i saklig form med lektorer.
Senast redigerad av kebabmedpommes 2025-04-08 kl. 08:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in