2025-04-13, 09:57
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Det pratas för mycket streckgubbar och för lite QE, Global M2 och räntesänkningar här inne nu.
USA har förslag på bordet att börja sälja världens största guld reserv för att köpa Bitcoin, och mycket mera.

Aldrig förut har Bitcoin priset varit så mycket i händerna på det fundamentala, och så lite på TA:t.

Vakna.

Allt det där du precis nämnde återspeglas i prisutvecklingen.

Vakna.

Tråden behöver mer streckgubbar, inte mindre.
Citera
2025-04-13, 10:06
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Allt det där du precis nämnde återspeglas i prisutvecklingen.

Vakna.

Tråden behöver mer streckgubbar, inte mindre.

Lite rappakalja för mig det där.

En kurs drivs antingen mer av TA och mindre av fundamentala händelser när det är ont om sådana, eller så är det tvärtom.

Just nu är vi i ett klimat av det sistnämnda. Dvs det händer mycket kring det fundamentala. Då är det svårt att titta på kurserna och tro man kan avgöra vad som händer härnäst. Istället får man följa nyhetsflödet allt mer, om och försöka förespå utspel där. Stöd och motstånd på en graf betyder allt mindre i ett läge vi är i nu.

Håller du inte med, så kan vi vara eniga om att vara oeniga. Jag är övertygad om att det inte är på något annat sätt.
Citera
2025-04-13, 10:37
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Lite rappakalja för mig det där.

En kurs drivs antingen mer av TA och mindre av fundamentala händelser när det är ont om sådana, eller så är det tvärtom.

Just nu är vi i ett klimat av det sistnämnda. Dvs det händer mycket kring det fundamentala. Då är det svårt att titta på kurserna och tro man kan avgöra vad som händer härnäst. Istället får man följa nyhetsflödet allt mer, om och försöka förespå utspel där. Stöd och motstånd på en graf betyder allt mindre i ett läge vi är i nu.

Håller du inte med, så kan vi vara eniga om att vara oeniga. Jag är övertygad om att det inte är på något annat sätt.

Priset har inte reagerat nämnvärt på några fundamentala nyheter som har nått marknaden under Q1
Citera
2025-04-13, 10:45
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Priset har inte reagerat nämnvärt på några fundamentala nyheter som har nått marknaden under Q1
Lets agree to disagree om det
Citera
2025-04-13, 10:46
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Lets agree to disagree om det

Ge några exempel?
Citera
2025-04-13, 10:49
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ge några exempel?
Trump pumpen på 50% i november/december med alla positiva löften som det innebar med en Bitcoin vänlig president, senat och kongress i världens största ekonomi.

Den efterföljande tariffdumpen på 25%, är väl inte mycket att orda om?

Är du allvarlig när du påstår att makrofaktorer inte påverkar priser på marknader?
Citera
2025-04-13, 10:52
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Trump pumpen på 50% i november/december med alla positiva löften som det innebar med en Bitcoin vänlig president, senat och kongress i världens största ekonomi.

Bitcoin dumpade redan innan fadäsen med tarifferna. Det visade sig att "kryptopresidenten" var en nothingburger, förutom att han har insett hur enkelt det är att berika sig själv och sina närmaste den vägen.
Citera
2025-04-13, 10:54
Medlem
hazenectars avatar
Citat:

Är du allvarlig när du påstår att makrofaktorer inte påverkar priser på marknader?

Nu var det exempel under Q1 jag efterfrågade.
Citera
2025-04-13, 10:56
Avslutad
Citat:

Håller med. Priset dippade t o m när Trump implementerade den strategiska reserven.
Citera
2025-04-13, 11:10
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Nu var det exempel under Q1 jag efterfrågade.
I Q1 gick vi sidledes, efter en hård pump. Marknaden var obeslutsam, och fundamentalt fanns det inte mycket nytt.

Jag ställer frågan igen:
Citera
2025-04-13, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Håller med. Priset dippade t o m när Trump implementerade den strategiska reserven.

Därmed finns ett uppdämt behov av stora prisstegringar.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2025-04-13 kl. 11:19.
Citera
2025-04-13, 11:17
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
I Q1 gick vi sidledes, efter en hård pump. Marknaden var obeslutsam, och fundamentalt fanns det inte mycket nytt.

Jag ställer frågan igen:

Citat:
Det pratas för mycket streckgubbar och för lite QE, Global M2 och räntesänkningar här inne nu.
USA har förslag på bordet att börja sälja världens största guld reserv för att köpa Bitcoin, och mycket mera.

Aldrig förut har Bitcoin priset varit så mycket i händerna på det fundamentala, och så lite på TA:t.

Vakna.

I det ena inlägget fanns det fundamentalt inte mycket nytt, och samtidigt har Bitcoin priset aldrig varit så mycket i händerna på det fundamentala?

Jag har aldrig påstått att makrofaktorer inte påverkar priser på marknader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in