2025-04-14, 08:35
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
(FB) Jag är en simp som donerar pengar till tjejer på Twitch vi säger så simpen
Det är en gammal tråd. Jag förvandlades efter det. Mycket kan hända på 5 år. Jag skrev en uppdatering i den tråden 2023 (FB) Jag är en simp som donerar pengar till tjejer på Twitch.
Citera
2025-04-14, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej självklart så "påstår" i inte män i gemen att det är något som helt problem med att de ligger runt hej vilt...med vilken kvinna de än får tag på, eller har 30 fruar ex....
Manligt beteende är ju inget "problem" överhuvudtaget.

I verkligheten, alltså rent sakligt, för mäns osäkerhet för om barn är hans eller inte ex....så är det lika mycket orsak av en man.....men att anklaga gruppen män för att de har sex med kvinnor utanför äktenskap är det ju inte aktuellt alls för patriarkala samhällen....just för att man riktar hela sitt ansvarsutkrävande, kontrollerande, begränsningar och förbud a olika slag..juridksa och sociala på ...
kivnnor.

precis, det som TS sysslar med i tråden...och du.

Helt korrekt. Män i gemen är inget problem i dagens västvärld. Kvinnor däremot blir ett problem eftersom de ges odemokratiska fördelar bara för att de är kvinnor. Vissa utnyttjar detta och det enda män har kvar att sätta emot samhället är att inte gänga sig med moderna feminister och andra kvinnor med för mycket negativt att erbjuda i ett förhållande. Ligga med dem går fortfarande, än så länge..
Citera
2025-04-14, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wrossmol
Er åsikt är groteskt fittig i sin vinkling. Återigen en kille med liten snopp som är rädda för erfarna kvinnor på grund av den lilla snoppen.

Dina personangrepp när du inte längre har argument i sak är inte önskvärda i tråden. Acceptera de delar av tvåsamhet som män anser vara negativa, andra uppfattningar kommer nämligen inte ge dig och andra bitterfittor några fördelar i detta.
Citera
2025-04-14, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Det är en gammal tråd. Jag förvandlades efter det. Mycket kan hända på 5 år. Jag skrev en uppdatering i den tråden 2023 (FB) Jag är en simp som donerar pengar till tjejer på Twitch.

Frågan är ju om du verkligen har ändrats speciellt, du sitter ju fortsatt och skriver kvinnohatiskt dynga på nätet.
OM du nu har en fru, har du visat henne dina åsikter om hennes kön?
Och OM du nu ex har en dotter, hur ska du presentera för henne dina åsikter om att hon inte ska få lov ha ett eget sexliv då hon blir en vuxen individ som alldeles uppenbart äger egna sexuella behov.
Men du kanske inte älskar din fru eller din dotter utan du ser enkom på dem som några slags ägodelar/ statusprylar vars liv och behov du ger dig själv rätten att styra.
Citera
2025-04-14, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wennerberg
Du verkar gömma din dåliga självkänsla bakom ord som ”biologi” och ”evolution” för att slippa erkänna att du helt enkelt inte har något att erbjuda i konkurrensen med andra män.

Du vill ha kvinnor som ingen annan man har haft. Inte för att dom är bättre partners, utan för att då har dom inget att jämföra dig med. Din retorik signalerar att allt detta svammel från dig är en copingstrategi snarare än någon vetenskap.

Sen fattar jag inte dina teorier. Det känns rimligare att män biologiskt skulle dras till kvinnor som andra män också vill ha. Typ något i stil med ”mate choice copying”, som mig veterligen faktiskt är belagt inom forskningen, till skillnad om dina pubertala fantasier om ”exklusivitet”.
Det är fascinerande hur snabbt vissa springer till personangrepp så fort man nämner biologi eller evolution, som om naturvetenskap plötsligt är "incel-retorik" bara för att den inte stämmer överens med deras vänster/feministiska ideologiska fantasier. Men nej, jag har varken dålig självkänsla eller något att copa med. Mina tidigare relationer har varit med kvinnor som hade få eller inga tidigare partners, inklusive en oskuld när jag var yngre. Jag vet hur det känns att vara först, jag vet också skillnaden i lojalitet, respekt och band när man inte konstant tävlar mot spöken från tidigare relationer.

Det här handlar inte om osäkerhet, det handlar om verklighet. Du kan inte socialt konstruera bort hundratusentals år av evolution bara för att det stör ditt narrativ. Kvinnors sexuella historia spelar roll för män, inte för att män är svaga utan för att vi är biologiskt programmerade att vara vaksamma mot risken att investera i andras avkomma. Det är inte en copingstrategi, det är ett resultat av selektionstryck som format hela mänsklighetens historia.

Du nämner mate choice copying vilket faktiskt är en legitim mekanism, men du misstolkar den totalt. Det handlar inte om att män dras till kvinnor för att andra män har haft dem, utan att sociala bevis kan förstärka uppfattningen om attraktivitet, inte lojalitet eller långsiktigt värde. Kvinnor gynnas i större grad av mate choice copying, särskilt i valet av partners med hög status. Men när det gäller mäns val för långsiktiga relationer, då vänds ekvationen. Då är exklusivitet, lojalitet och tillförlitlighet centralt.

Ja, kvinnor har fler möjligheter att ligga runt, biologin gynnar det. De flesta män är villiga att ha tillfälligt sex med en genomsnittligt, även mindre attraktiv kvinna. Men kan betyder inte att man bör. Män döms efter vad de kan erbjuda, kvinnor döms efter vad de bevarar. En kvinna som lever som en man sexuellt tappar sitt långsiktiga relationsvärde, inte för att män är elaka utan för att vi undermedvetet vet att tidigare partnerantal korrelerar med lägre lojalitet, högre risk för otrohet och sämre relationsstabilitet. Det finns faktisk forskning som stödjer detta till skillnad från det du kallar pubertala fantasier.

Kvinnors sexuella val är strategiska, de vill ha kvalitet. Mäns sexuella val, särskilt för korta relationer, är betydligt mindre selektiva. Men när det gäller långsiktiga relationer vänder män blicken mot något helt annat, stabilitet, trohet, tillit. Det är inte ett patriarkalt påhitt, det är ett inbyggt biologiskt filter, ett skydd mot att bli investerad i ett barn som inte är ens eget, mot att bli känslomässigt exploaterad.

Du kan kalla det vad du vill men i slutändan, män som sätter standarder har inte dålig självkänsla, de har självrespekt. Och kvinnor som förstår detta är inte förtryckta, de är kloka nog att navigera verkligheten istället för att låtsas leva i en ideologisk drömvärld.

Studier och källor

-Teachman, J D. Premarital Sex,
Premarital Cohabitation, and the Risk of
Subsequent Marital Dissolution Among
Women, Journal of Marriage and Family

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/j.1741-3737.2003.00444.x

- Shackelford, T K, Goetz, A T, Guta, F E,
Schmitt, D P. Mate guarding and
frequent in-pair copulation in humans,
complementary anti-cuckoldry tactics, Human
Nature

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26181471/
Senast redigerad av Korlia 2025-04-14 kl. 13:47.
Citera
2025-04-14, 13:39
Medlem
Citat:
Hört talas om faderskapstest?
eller faktumet att ev. barn kommer ca 9 månader efter ett samlag...dvs vad en kvinna sysslat med för ex 1-30 år sen spelar inte ett skit roll för barnet i fråga.

Och nej det är ingen "slump", utan en kvarleva av civilisation + patriarkalt samhälle där män gav sig själva rätten och att äga kvinnor i kombination med civilisation dvs den praktiska möjligheten att göra just det, alltså ingen jävla "biologi" utan konstruerat samhällsform.

Om honors "sexuella strategi" skulle vara att enkom fokusera på en enda partner, skulle det vara en fullständigt biologisk katastrof...
Det är självklart lika intressant för generna hos kvinnor att mixa sig med så många bra partners som möjligt för att utöka sin potential att reproducera sig. Precis! som det är intressant för mäns gener att se till att ungarna överlever.
Tröttsamt.

Vidare, varför ska det vara kvinnors "uppgift" att hjälpa manlig ängslan för att inte vara fader till barn på gruppnivå? Inte kivnnors problem, kvinnor vet ju med säkerhet att barn just är hennes.

Så varför inte män som grupps egna uppgift/ ansvar? Ett barn blir ju till lika mycket, om inte mer! pga mäns sexualitet...
Så? varför ägnar sig inte män åt att skambelägga manlig sexualitet? Kräva att män som grupp absolut inte har sex före de hittat sin partner de vill binda sig med och skaffa barn med?
Då hade ju män mer kunna vara säkra på att de barn som blir till faktiskt är hans...

Men tydligen inte lika bra idé...
Jag orkar inte
Citera
2025-04-14, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korlia
Jag orkar inte
Du ”orkar inte” för du har inga svar komma med.
Citera
2025-04-14, 14:43
Medlem
Citat:
Och? Frågan var inte vilket kön är mest BO, frågan var vilket kön kostar samhället mest i form av negativt beteende?
Svar: det gör män.

Att män står som uppfinnare av de flesta prylar i världen beror på att man aktivt förbjudit kvinnor både att uppfinna, erhålla den kunskap som behövts för att uppfinna, ens fått lov till tiden det krävt samt ens få stå som uppfinnare i de fall kvinnor faktiskt medverkat. Allt också sådant som kostar samhället, eftersom det inte kunnat ta halva befolkningens begåvning i bruk, utan istället satt mindre begåvade män på dessa positioner.

Vidare prylar är inte allt i ett samhälle.
Människor är också del av samhället och deras förmåga att prestera något, den fullständigt essentiella delen av ett mänskligt samhälle, har alltså kvinnor stått för genom tiderna. Men som ditt kvinnohat vägrar erkänna något värde av.

Allt du är, skulle inte existera utan kvinnor.
Och din framtid som en gammal skröplig gubbstrutt kommer inte existera utan div mestadels kvinnors hårda arbete inom vård och omsorg.

Bara för typ fem minuter sedan så läser jag om en kvinnlig chef i Södertälje kommun som har ett förhållande med en gängkrimminell och div oegentligheter och korruption pga det. Ett typexempel på hur kvinnor kan vara en belastning för samhället. Ett exempel på varför (inkvoterade) kvinnor kostar samhället mer än män. Men vi ju tjafsa och jämföra såhär tills korna går hem...

Prylar.... du tror att jag pratar om prylar... suck. Vi snackar gator, byggnader, medicinsk utrustning och teknik(-prylar) som är avgörande för ett modernt samhälle.

Patetisk och gubbstrutt..... klarar du inte av att göra ett inlägg utan personangrepp???

Jag erkänner - kvinnor är värdefulla! Utan kvinnor skulle jag nog ta livet av mig. Men det är inte det som är det vi pratar om här. Du har på förhand bestämt dig för att alla som inte tycker som du och som för samma agenda som du på något sätt hatar kvinnor. Det är kontentan i de flesta av dina inlägg. Och du har rätt utifrån denna agenda - jag hatar kvinnor som du! Ni tillför ingenting i mitt liv eller till samhället. Ni är en social, politisk och kulturell belastning. Ni duger bara att knulla i röven! Och inte genom sex, utan ni ska motarbetas till varje pris. Avgå! Gör plats för ärbara, normala kvinnor som respekterar män och våra olikheter och hur de kan foga samman oss. Någon som aldrig kommer att vara möjligt med moderna feminister, eller kvinnohatare utan kollektiv agenda för den delen. Ni behöver sättas på plats i det vardagliga och yrkesmässiga livet. Och detta kommer, var så säker - och det kommer inte att ske genom "hatet" och krigandet mot väderkvarnar som du och statligt understödda aktivister som bereder grund för den sk "manosfären".

Men nu har vi hamnat alltför långt från trådens topic - män gillar inte slampiga kvinnor för seriösa förhållanden och hor-historiken spelar roll. Varför fattar du inte det?
Citera
2025-04-14, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Bara för typ fem minuter sedan så läser jag om en kvinnlig chef i Södertälje kommun som har ett förhållande med en gängkrimminell och div oegentligheter och korruption pga det. Ett typexempel på hur kvinnor kan vara en belastning för samhället. Ett exempel på varför (inkvoterade) kvinnor kostar samhället mer än män. Men vi ju tjafsa och jämföra såhär tills korna går hem...

Och vad var könet på den kriminelle? Och vad säger det om MÄNS belastning för samhället?
Seriöst...hur blåst kommentar var inte den.

Vi pratar inte på individnivå vi pratar GRUPPNIVÅ

Citat:
Prylar.... du tror att jag pratar om prylar... suck. Vi snackar gator, byggnader, medicinsk utrustning och teknik(-prylar) som är avgörande för ett modernt samhälle.

Barn, hälsa, utbildning, omsorg...jävligt mycket mer avgörande för ett samhälle

Citat:
Patetisk och gubbstrutt..... klarar du inte av att göra ett inlägg utan personangrepp???

Du sitter och angriper ett helt kön, nedvärderar kivnnor till skit...
och så gnäller du på att jag angriper det du skriver för just det skit det nu är.

Citat:
Jag erkänner - kvinnor är värdefulla! Utan kvinnor skulle jag nog ta livet av mig. Men det är inte det som är det vi pratar om här. Du har på förhand bestämt dig för att alla som inte tycker som du och som för samma agenda som du på något sätt hatar kvinnor. Det är kontentan i de flesta av dina inlägg. Och du har rätt utifrån denna agenda - jag hatar kvinnor som du! Ni tillför ingenting i mitt liv eller till samhället. Ni är en social, politisk och kulturell belastning. Ni duger bara att knulla i röven! Och inte genom sex, utan ni ska motarbetas till varje pris. Avgå! Gör plats för ärbara, normala kvinnor som respekterar män och våra olikheter och hur de kan foga samman oss. Någon som aldrig kommer att vara möjligt med moderna feminister, eller kvinnohatare utan kollektiv agenda för den delen. Ni behöver sättas på plats i det vardagliga och yrkesmässiga livet. Och detta kommer, var så säker - och det kommer inte att ske genom "hatet" och krigandet mot väderkvarnar som du och statligt understödda aktivister som bereder grund för den sk "manosfären".

Men nu har vi hamnat alltför långt från trådens topic - män gillar inte slampiga kvinnor för seriösa förhållanden och hor-historiken spelar roll. Varför fattar du inte det?

Japp jag har i förtid "bestämt mig för" att alla som sitter och skriver åsikter om att kvinnor måste vara oskulder...annars är de "horor" slampor" och alla skitord som finns för kvinnlig sexualitet, eller ex formulerar sig: "en kvinna som slampat runt."...." så är kvinnor just använda fittor "... är i grunden kvinnohatare...det är nämligen exakt detta: uttryckt hat.

När ska DU fatta det?
Senast redigerad av Merapi 2025-04-14 kl. 22:16.
Citera
2025-04-15, 00:40
Medlem
Wrossmols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Dina personangrepp när du inte längre har argument i sak är inte önskvärda i tråden. Acceptera de delar av tvåsamhet som män anser vara negativa, andra uppfattningar kommer nämligen inte ge dig och andra bitterfittor några fördelar i detta.
För att er sexualpolitiska trygghet bygger på kontroll, inte kontakt. En oskuld har ju inte hunnit märka hur patetiska ni är i sängen ännu. Det är inte kvinnors erfarenhet ni är rädda för, det är jämförelsen. Ju mer hon vet, desto svårare blir det att låtsas vara man.
Citera
2025-04-15, 11:15
Medlem
KinggKonggs avatar
Citat:
För att er sexualpolitiska trygghet bygger på kontroll, inte kontakt. En oskuld har ju inte hunnit märka hur patetiska ni är i sängen ännu. Det är inte kvinnors erfarenhet ni är rädda för, det är jämförelsen. Ju mer hon vet, desto svårare blir det att låtsas vara man.

Att vara den bästa i sängen som ett luder haft är som att vara världsmästare på att äta bajs det är en achievment man ändå inte vill ha att vara byhorans prins.
Citera
2025-04-15, 12:23
Medlem
Citat:

Vi lever i en tid på allt som kan uppfattas som maskulint motarbetas från högsta ort. Det är de moderna feministerna som strävar efter kontroll. Därför blir det en motreaktion. Synd då..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in