2025-04-13, 07:53
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omnik
Oskuld? Det är inte ett dugg viktigt och en orealistisk förväntning i dagens värld, får man söka bland stränga katoliker etc.

Däremot vill man ju inte bygga ett förhållande med en kvinna som är lösaktig, utan en som är material för en stabil relation och trogen etc. Kvinnor som ligger runt en massa respekterar ju inte säga själva eftersom det inte faller naturligt för en kvinna att göra så, det kan liknas vid ett självskadebeteende.

Problemet idag är att kvinnorna blivit hjärntvättade av den radikala vänster feminismen som i sin tur är en verklighetsfrånvänd ideologi i denna mening, allt ska vara lika jämställt etc. Men uppenbarligen har naturen skapat män och kvinnor annorlunda rent anatomiskt och så även när det kommer till sexualitet och beteende.

Det som är normal för hanar, att ligga runt och sprida sina vingar( alla däggsdjurs hanar gör detta och är överkåta) är absolut inte detsamma för kvinnor/ honor. Kvinnans natur är att vara selektiv när det kommer till val av partner, hon bär trots allt på avkomman och har ett mycket högre ansvar i rollen. Syftet med sex och våra naturliga instinkter är trots allt reproduktion trots att vi ''fuskar'' med preventinmedel etc.

Därför ser män med integritet också instinktivt ner på kvinnor som är lösaktiga, för att skydda sin avkomma är en naturlig instinkt. Män som är ideologiskt radikaliserade eller porrskadade är sådana som dock inleder förhållande med lösaktiga kvinnor, det blir en ond cirkel för alla involverade och förhållanden som slutar i skilsmässa.

Därför ligger inte kvinnor som mår mentalt bra runt med en massa män, utan söker en mentalt stabil pojkvän istället och stabila relationer.

Dina instinkter är korrekta däremot har du en överdriven syn på det hela, det klart att tjejer som är bra har haft tidigare sexuella förhållanden med män i form av att vara tillsammans, det en seriös man vill undvika är lösaktiga kvinnor givetvis. Då är det bättre att leva singel.
Bra analys om biologin.

Då betyder det alltså att ju färre partners hon har haft, desto bättre? Så då är det bästa en oskuld?

Var skulle man ens dra gränsen för lösaktighet? Du kanske drar den vid 5 tidigare partners, medan jag drar den vid 1. Det känns som en subjektiv gräns för vad man kan tolerera.

Precis som att vissa vill ha och har råd med en ny bil som inte har gått några mil. Medan andra bara har råd med en begagnad som redan har ägts av en rad andra män.
Citera
2025-04-13, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omnik
Oskuld? Det är inte ett dugg viktigt och en orealistisk förväntning i dagens värld, får man söka bland stränga katoliker etc.

Däremot vill man ju inte bygga ett förhållande med en kvinna som är lösaktig, utan en som är material för en stabil relation och trogen etc. Kvinnor som ligger runt en massa respekterar ju inte säga själva eftersom det inte faller naturligt för en kvinna att göra så, det kan liknas vid ett självskadebeteende.

Problemet idag är att kvinnorna blivit hjärntvättade av den radikala vänster feminismen som i sin tur är en verklighetsfrånvänd ideologi i denna mening, allt ska vara lika jämställt etc. Men uppenbarligen har naturen skapat män och kvinnor annorlunda rent anatomiskt och så även när det kommer till sexualitet och beteende.

Det som är normal för hanar, att ligga runt och sprida sina vingar( alla däggsdjurs hanar gör detta och är överkåta) är absolut inte detsamma för kvinnor/ honor. Kvinnans natur är att vara selektiv när det kommer till val av partner, hon bär trots allt på avkomman och har ett mycket högre ansvar i rollen. Syftet med sex och våra naturliga instinkter är trots allt reproduktion trots att vi ''fuskar'' med preventinmedel etc.

Därför ser män med integritet också instinktivt ner på kvinnor som är lösaktiga, för att skydda sin avkomma är en naturlig instinkt. Män som är ideologiskt radikaliserade eller porrskadade är sådana som dock inleder förhållande med lösaktiga kvinnor, det blir en ond cirkel för alla involverade och förhållanden som slutar i skilsmässa.

Därför ligger inte kvinnor som mår mentalt bra runt med en massa män, utan söker en mentalt stabil pojkvän istället och stabila relationer.

Dina instinkter är korrekta däremot har du en överdriven syn på det hela, det klart att tjejer som är bra har haft tidigare sexuella förhållanden med män i form av att vara tillsammans, det en seriös man vill undvika är lösaktiga kvinnor givetvis. Då är det bättre att leva singel.

Lösaktiga män/ fäder är ju ungefär lika dåligt, om inte mer dåligt för deras barn som dito mödrar, i ett samhälle som organiseras efter att män ärver allt, och män är de enda som drar hem pengar och kärnfamilj är det enda sättet att ha barn på etc...
Mäns involvering och satsande av tid och resurser har ju varit av enorm vikt för barns överlevnad genom tiderna.
Så? varför har vi inte en kulturell tradition av visad våldsamt äckel mot män av den typen, utan bara mot kvinnor?
Kvinnor som dessutom bara är fertila några dagar per månad och fram tills de är ca 50, och som därför faktiskt! mer kan ta risken med att ligga.
medan män är fertila dygnet runt årets alla dagar...tills de dör,, och därför faktiskt! borde vara de som bör hålla på sig mest för att undvika att skapa barn.

Kanske du borde ta dig en fundering över.

Eran tro på att detta enkom skulle handla om nån slags biologi är fel.
Det handlar metadels om kultur och inget annat.
Beviset för det är att du har samhällen i världen där man inte har samma syn på kvinnor och kvinnors rätt ha sex efter sina egna behov som i patriarkala samhällen. Och det är ofta samhällen där någon annan/ andra än fadern är huvudansvarig för att hjälpa till med barn...ex kvinnans bröder, och/ eller där det man lever på...jordbruk eller något annat ärvs på mördernet.

Slutshaming och oskuldnormer är konstruerade patriarkala normer och inte biologi.
Citera
2025-04-13, 09:23
Medlem
Spelar ingen roll, sen ska hon inte varit med för många heller, beroende på ålder när man blir ihop så känns väll mellan 0-15 personer rimligt. Det är vad jag varit med.
Citera
2025-04-13, 09:37
Medlem
Driftstopps avatar
Enligt min erfarenhet som haft relation i 33 år så anser jag att de kvinnorna som legat ordentligt har knackig relation redan från start och att de inte alls är sådär jätte roliga att ha en relation med.

Med det menar jag att de har legat runt för att söka bekräftelse och har bekräftelsebehov. Har man legat runt ordentligt så har de haft kortvariga förhållanden eller varit singlar väldigt länge och det tyder ju på att det är lite udda, inget fel att vara singel länge men kombinationen med annat.
Svåra att lita på också och inget jag skulle vilja ha som partner.

Aldrig hört uttrycket "ready to settle down" När det kommer till kvinnor?
Det är när en tjej legat runt som en dåre och helt plötsligt är redo att hitta sin partner, trots att halva stan pumpat henne, ofta vill hitta sin livspartner sent i livet. Stick säger jag.

Jag vet ett par kvinnor som är vuxna och som är hos olika män och är bara " vänner" och de sticker ut än de normalbegåvade. Alla hästar är inte riktigt hemma.

De kvinnorna däremot som haft samma partner under längre tid brukar fungera.
Hellre en kvinna som haft ligg med samma partner 1000 gånger än en kvinna som legat med 25 olika partner.

Män som varit singlar riktigt länge brukar tyda på onormala.
Förmodligen asperger, incel och har dåligt självförtroende, missbrukare, snåla.

Män som är gifta är oftast mer attraktiva hos andra kvinnor, upptagna män visar att de är normalbegåvade och fixar en kvinnas närhet.
Senast redigerad av Driftstopp 2025-04-13 kl. 10:04.
Citera
2025-04-13, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Är man, vad man skulle kunna kalla, en alphaman, så har man det utbudet. Däremot ju lägre man hamnar på skalan för vad man kan erbjuda, desto sämre kvinna kan man attrahera.
Du Alfa man? Du klarar ju inte ens av träffa kvinnor.
Citera
2025-04-13, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Enligt min erfarenhet som haft relation i 33 år så anser jag att de kvinnorna som legat ordentligt har knackig relation redan från start och att de inte alls är sådär jätte roliga att ha en relation med.

Med det menar jag att de har legat runt för att söka bekräftelse och har bekräftelsebehov. Har man legat runt ordentligt så har de haft kortvariga förhållanden eller varit singlar väldigt länge och det tyder ju på att det är lite udda, inget fel att vara singel länge men kombinationen med annat.

Det är när en tjej legat runt som en dåre och helt plötsligt är redo att hitta sin partner, trots att halva stan pumpat henne, ofta vill hitta sin livspartner sent i livet. Stick säger jag.

Jag vet ett par kvinnor som är vuxna och som är hos olika män och är bara " vänner" och de sticker ut än de normalbegåvade. Alla hästar är inte riktigt hemma.

Hellre en kvinna som haft ligg med samma partner 1000 gånger än en kvinna som legat med 25 olika partner.

Män som är gifta är oftast mer attraktiva hos andra kvinnor, upptagna män visar att de är normalbegåvade och fixar en kvinnas närhet.

Intressant..anser du att män som haft många sexpartners ex mellan 20-30 också enkom har haft det för att de har bekräftelsebehov? eller är detta sex = bekräftelsebehov enkom något som gäller kvinnor?

Tror faktiskt att sex handlar om fler saker än enkom bekräftelsebehov, och att det gäller båda könen.
Vidare att sexualitet är en individuell sak, en del är superintresserade, andra är det mindre, en del gillar ha sex med många olika, andra vill bara ha sex med ett fåtal väldigt nära, ex i fasta relationer...har med personlighet att göra samt vilken ålder man är i och gäller faktiskt för båda könen.

Sen har du de där sex blir en form av mani, ett självskadebeteende, och samma här, det gäller båda könen.

men det som skiljer mellan könen är samhället syn och "domslut" på dem och deras sexualitet...DÄR skiljer det sig rejält. För män är det helt ok ha massor med partners....go for it!
För kvinnor...nope.

Män blir kungar....kvinnor blir "äckliga"

Mycket märkligt fenomen, eftersom de båda i realiteten gör precis samma sak utefter sitt personliga sexuellt behov som är existerande för båda könen.

Så? varför ska det betraktas som "äckligt" när kvinnor utrycker sin personlighet och sexualitet...
men inte när män gör det? Då är det plötsligt något som ska berömmas?

Dessutom i en verklighet där kvinnor betydligt mer tar ansvar för preventivanvändning, avsevärt mer sällan tvingar sig på andra sexuellt och är den som har aborträtten.

Mycket märkligt.
Senast redigerad av Merapi 2025-04-13 kl. 11:15.
Citera
2025-04-13, 17:50
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Intressant..anser du att män som haft många sexpartners ex mellan 20-30 också enkom har haft det för att de har bekräftelsebehov? eller är detta sex = bekräftelsebehov enkom något som gäller kvinnor?

Tror faktiskt att sex handlar om fler saker än enkom bekräftelsebehov, och att det gäller båda könen.
Vidare att sexualitet är en individuell sak, en del är superintresserade, andra är det mindre, en del gillar ha sex med många olika, andra vill bara ha sex med ett fåtal väldigt nära, ex i fasta relationer...har med personlighet att göra samt vilken ålder man är i och gäller faktiskt för båda könen.

Sen har du de där sex blir en form av mani, ett självskadebeteende, och samma här, det gäller båda könen.

men det som skiljer mellan könen är samhället syn och "domslut" på dem och deras sexualitet...DÄR skiljer det sig rejält. För män är det helt ok ha massor med partners....go for it!
För kvinnor...nope.

Män blir kungar....kvinnor blir "äckliga"

Mycket märkligt fenomen, eftersom de båda i realiteten gör precis samma sak utefter sitt personliga sexuellt behov som är existerande för båda könen.

Så? varför ska det betraktas som "äckligt" när kvinnor utrycker sin personlighet och sexualitet...
men inte när män gör det? Då är det plötsligt något som ska berömmas?

Dessutom i en verklighet där kvinnor betydligt mer tar ansvar för preventivanvändning, avsevärt mer sällan tvingar sig på andra sexuellt och är den som har aborträtten.

Mycket märkligt.

Svar ja.
Senast redigerad av Driftstopp 2025-04-13 kl. 18:42.
Citera
2025-04-13, 19:49
Avslutad
Återigen, tjejer och kvinnor behöver inte anpassa sig efter mäns madonna/hora komplex längre. Och de flesta tjejer och kvinnor skiter blankt i killar och mäns madonna/hora komplex.

Sååå..... De här diskussionerna är totalt meningslösa. För sålänge ni killar och män som lider av madonna/hora komplexet inte vill söka partner i nåt katolskt nunnekloster så får ni ta vad ni får. Simple as that.

I övrigt så är män inte kända för att välja partner med huvudet som sitter mellan skulderbladen i vilket fall. De flesta killar och män blir tillsammans med en kvinna/tjej för att hon gillar honom och för att hon vill ligga med honom. Det finns miljontals män i världen som slagit sig till ro och skaffat barn med kvinnor som valde honom. Inte tvärtom. Iallafall i väst.

Och hon kan ha legat med 100 och hon kan ha legat med 2. De flesta män kommer aldrig veta exakt hur många hon legat med.

Det är så jävla tröttsamt och patetiskt att ni män här tror att ni har något som helst att säga till om angående hur många eller få andra (kvinnor) ligger med.
Senast redigerad av Jenny9 2025-04-13 kl. 19:54.
Citera
2025-04-13, 22:07
Medlem
Citat:
Svar ja.

Svar nej...Skälen till varför människor, män som kvinnor, har sex är betydligt fler än enkom bekräftelsebehov....sexualitet...njutning...intimi tet...nyfikenhet... skälen är många.
Citera
2025-04-13, 22:54
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Du Alfa man? Du klarar ju inte ens av träffa kvinnor.
Jag är gift och har barn.
Citera
2025-04-13, 22:57
Medlem
Run3s avatar
Citat:

Helt rätt, ju mer "mint condition", desto stabilare kvinna för ett förhållande. En slampa är inget man vill bli ihop med för ett seriöst förhållande. Hennes historik talar sitt tydliga språk.
Citera
2025-04-13, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Jag är gift och har barn.
(FB) Jag är en simp som donerar pengar till tjejer på Twitch vi säger så simpen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto