Citat:
Ursprungligen postat av
MuhamtaCurry
Nej. Du har inga argument så du hittar på nya om att jag skulle förhindra mina vänner att träffa andra. Att män föredrar oskulder är inte samma sak som att rättfärdiga någon slags instängning av kvinnor a la hederskultur. Jag förespråkar inte mellanösternsk hederskultur där man använder kvinnors som handelsvaror.
Fel. Jag har samma argument hela tiden...jag bara vinklar dem på olika sätt så de kanske ska trilla ner nångång i ditt huvud. Problemet här är att din sida har INGA hållbara argument alls.
Det finns helt enkelt inget godtagbart vettigt skäl att begära att en partner ska vara oskuld.
Det var möjligen hållbara för 200 år sen, men inte idag, men ändå fortsätter ni tjata samma skit.
Får jag påminna dig om att det just är detta tjat om oskuld...som gjort och fortsatt gör att män i många samhällen just låser in sina kvinnor.
Och det finns flera sätt att "låsa" in kvinnor på...juridiskt, praktiskt och socialt.
Att sitta på nätet och stämma in i den tusenåriga kören av nedvärderande skit om kvinnor som har sex, tillhör det sistnämnda.
Citat:
Tvivlar på att detta stämmer. Om en kvinna får välja helt fritt, föredrar hon att hennes man legat med hela "byn" och hennes vänner innan de gifter sig eller att han är en oskuld som bara kommer vara med henne?
Det bör finnas åtminstone några kvinnor som föredrar det senare.
Att någon är oskuld den dagen ni inleder en relation säger inte ett skit om den personens benägenhet att vara trogen en partner.
Och som kvinna skulle jag säga att kvinnor föredrar sexuellt erfarna män, och socialt kapabla män där sex kan ingå som en del...och glada och självsäkra män, vilket alltså människor ofta blir om de får lov att skaffa sig sexuella och relationella erfarenheter i sina liv.
Män BORDE även de föredra detta, eftersom det faktiskt rent sakligt leder till bättre sexliv, och är en inställning som gynnar det motsatta könet, och inte är dubbelmoral.
Citat:
Finns gott om kvinnor som betraktar sin män som sina ägodelar. Denna drift finns hos bägge könen, kanske uttryckt på lite olika sätt.
Det behöver inte heller handla om någon hederskulturell galning som utför syraattacker eller liknande eller begår hedersmord. Det finns lagom balanserade varianter av detta där det inte förekommer något nämnvärt förtryck eller våld.
Visst, men det är ingen norm i samhället, eller har varit, att kvinnor ska äga eller kontrollera mäns liv.
Vilket alltså motsatsen varit och fortfarande är på många platser.
verkligen? det finns "balanserade varianter " där män/ samhället kan tvinga kvinnor till celibat?
Citat:
Du får skilja på mäns preferens och hederskultur. Jag förespråkar inte hederskultur enbart för att jag konstaterar att oskulder trumfar i giftemål eller i seriösa förhållanden.
Jag tycker ni borde jobba på denna "preferens" eftersom den nu är så korkad och direkt skadlig.
Citat:
Ja men det jag trycker är märkligt är ditt gnäll på mäns preferens. Om en majoritet män föredrar oskulder så är det kanske bara att gilla läget.
Att detta SKULLE handla om enkom en preferens, typ biologiskt styrd...är ditt påstående....
Jag hävdar mer att detta är en kvarleva av patriarkalt samhälle, en social mekanism för att kontrollera kvinnor.
Män har uppenbart inga problem med att ha sex med kvinnor som har haft sex med andra...eller hur.
Citat:
Du får leverera lite bättre argument om diskussionen skall vara intressant.
Det är det nog mer du som bör göra.