2025-03-27, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Parbildning kanske?

Naeäää... det är inte samma betydelse. Parbildning är mycket mer generiskt. Engelskans bonding är mer som i binda ihop, dvs att hitta varandra. Äsh jag vet inte, vi kanske bara är inne på grammatik och språkförståelse här mellan olika språk. Men jag hör aldrig ett ord i detta sammanhang som används på samma sätt.
Citera
2025-03-27, 13:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Om vi bara pratar om det strikt fysiska så får det snarare vara en heltäckande kropps-kondom. Såvida inte vi snackar om att knulla och endast kondomen rör vid kvinnan.

Men skämt åsido så är det inte det strikt fysiska som är ett problem i första hand utan andra saker och kanske allra mest att kvinnor som knullat till slut allt mer saknar förmåga till pair bonding (svenskt ord saknas såvitt jag vet).
Jaha där kom det fram.

Du vet att det finns andra orsaker till att folk inte tål beröring osv? T ex vid autism (alla har inte den där beröringsobehaget, men det är vanligt).

Min dotter berättade att hon försökte komma förbi en tant på ica som tog tag i hennes axlar och sa ”nej men oj förlåt” och hur obehagligt det var när hon tog sina händer på hennes axlar. Hon ska utredas för autism.

Jag blev ”traumatiserad” av en kille som rörde mig på ett sätt som fick det att kittla så obehagligt. Det blev som myror som irriterade mig ända in i ”själen”. Idag lever jag singel så jag slipper det där.

Värst är ändå de som KILLAR med fingrarna. Det ger mig en så stark klåda under huden. Man ber er sluta men ni fortsätter bara! Jag blir också trängd av folk som kommer för nära. Hoppar till. Jag upplever att jag är fasthållen.

Det här är 100% sant, finns med likande beskrivningar i självhjälpsböcker. Folk förstår inte hur autister funkar. Vi är inte skadade psykiskt. Och saknar era behov.

Men tjejer som har blivit svikna inte kan hantera det är absolut något att undvika, tror jag också. Blir man så skärrad och traumatiserad av något en Annan människa gör är man för känslig. Man måste stå upp lite för sig själv.

Men tro INTE att alla tjejer har haft sex och trott att de ska gifta sig och att det är det enda kvinnor vill . Och att alla tjejer har blivit så dumpade och lämnade.

Alla tjejer som också dumpar och ”sårar” gör det inte av rädsla. Vill man inte ha någon har man all rätt att dissa!
Citera
2025-03-27, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mortalitet
Nej, snacka om att projicera

Det är jag som har fått svar på frågor jag aldrig har ställt.

Skulle du vilja ha en tjej som var inne i det där?

Som du vill..

En tjej som varit inne i vad??
Citera
2025-03-27, 13:23
Medlem
Citat:
Jaha där kom det fram.

Du vet att det finns andra orsaker till att folk inte tål beröring osv? T ex vid autism (alla har inte den där beröringsobehaget, men det är vanligt).

Min dotter berättade att hon försökte komma förbi en tant på ica som tog tag i hennes axlar och sa ”nej men oj förlåt” och hur obehagligt det var när hon tog sina händer på hennes axlar. Hon ska utredas för autism.

Jag blev ”traumatiserad” av en kille som rörde mig på ett sätt som fick det att kittla så obehagligt. Det blev som myror som irriterade mig ända in i ”själen”. Idag lever jag singel så jag slipper det där.

Värst är ändå de som KILLAR med fingrarna. Det ger mig en så stark klåda under huden. Man ber er sluta men ni fortsätter bara! Jag blir också trängd av folk som kommer för nära. Hoppar till. Jag upplever att jag är fasthållen.

Det här är 100% sant, finns med likande beskrivningar i självhjälpsböcker. Folk förstår inte hur autister funkar. Vi är inte skadade psykiskt. Och saknar era behov.

Men tjejer som har blivit svikna inte kan hantera det är absolut något att undvika, tror jag också. Blir man så skärrad och traumatiserad av något en Annan människa gör är man för känslig. Man måste stå upp lite för sig själv.

Men tro INTE att alla tjejer har haft sex och trott att de ska gifta sig och att det är det enda kvinnor vill . Och att alla tjejer har blivit så dumpade och lämnade.

Alla tjejer som också dumpar och ”sårar” gör det inte av rädsla. Vill man inte ha någon har man all rätt att dissa!

Du kör på om dig själv du. Lycka till med det.
Citera
2025-03-27, 13:27
Bannlyst
Citat:
Som du vill..

En tjej som varit inne i vad??
Något desrtruktivt och manipulerande. Finns flera exempel på sådant. Mer eller mindre.

Vill du veta exakt, det var PRO ana. Man har redan förvrängda tankar, och kommer i intakt med andra alm också har det. Man lever i en egen bubbla till slut. Ofta har autistiska kvinnor detta. Och kan upplevas som väldigt hårda och kalla.

Manosfärrörelser har ofta väldigt autistiska idéer och regler. Ja jag vet hur man kan funka och tänka som autist. Det är inte alltid bra att sätta upp system för allt.
Citera
2025-03-27, 13:28
Bannlyst
Citat:
Du kör på om dig själv du. Lycka till med det.
Ja självklart. Det är en trolltråd vars syfte är att punga ut sådant. Fattar du det?
Citera
2025-03-27, 14:28
Medlem
Citat:
Ja självklart. Det är en trolltråd vars syfte är att punga ut sådant. Fattar du det?

Du gillar inte trådens innehåll. Så då gör du det enda du kan, anklagar den för att inte vara äkta. Typiskt.

FYI: jag är på riktigt. Fattar du det?
Citera
2025-03-27, 15:08
Medlem
Run3s avatar
Citat:

1) När en kvinna har sex med en man så knyter hon an till honom. Ju fler partners en kvinna har haft, desto större är risken att ett framtida förhållande inte kommer att hålla i längden.
2) Även om en kvinna teoretiskt kan ha sex hur många gånger som helst med olika män utan att få någon anknytning till dem, så är det ändå äckligt för mig som man att veta att andra män redan har varit och tömt sig i henne. Oavsett anknytning och risk att ett framtida förhållande inte håller, så vill jag inte vara tillsammans med en slampa som en rad av killar redan har brukat för sina behov. Känns riktigt sunkigt och äckligt att vara tillsammans med en använd, begagnad hona.
Citera
2025-03-27, 16:48
Bannlyst
Citat:
Du gillar inte trådens innehåll. Så då gör du det enda du kan, anklagar den för att inte vara äkta. Typiskt.

FYI: jag är på riktigt. Fattar du det?
Nej jag bryr mig inte alls. Jag skrev ju det: män får gärna föredra oskulder. Men ange inte detta som ett av skälen! För det är det inte. Hur dum får man bli?

Jag vet inte varför du och andra ständigt försöker missuppfatta mig…

Jag hade nog också föredragit en oskuld faktiskt. Man vet att han är fri från HPV och HSV. Det går också bra att han inte har det. (Det går väl inte riktigt att bevisa enkelt bara, som andra könssjukdomar.) Där har du ett (två) skäl som är giltiga.
Citera
2025-03-27, 16:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
1) När en kvinna har sex med en man så knyter hon an till honom. Ju fler partners en kvinna har haft, desto större är risken att ett framtida förhållande inte kommer att hålla i längden.
2) Även om en kvinna teoretiskt kan ha sex hur många gånger som helst med olika män utan att få någon anknytning till dem, så är det ändå äckligt för mig som man att veta att andra män redan har varit och tömt sig i henne. Oavsett anknytning och risk att ett framtida förhållande inte håller, så vill jag inte vara tillsammans med en slampa som en rad av killar redan har brukat för sina behov. Känns riktigt sunkigt och äckligt att vara tillsammans med en använd, begagnad hona.
1. Nej det behöver man inte göra. Det var därför jag beskrev min första. Förstår du det nu? Det är inte kärlekar om tror det.
2. Ja men inte många män tömmer sig i kvinnor . Jag tycker samma sak om fittsaft. Eller ännu värre att han har haft bajs på kuken. De flesta män verkar inte alls tycka det är äckligt. 🚨
Citera
2025-03-27, 17:06
Medlem
Run3s avatar
Citat:
1. Nej det behöver man inte göra. Det var därför jag beskrev min första. Förstår du det nu? Det är inte kärlekar om tror det.
2. Ja men inte många män tömmer sig i kvinnor . Jag tycker samma sak om fittsaft. Eller ännu värre att han har haft bajs på kuken. De flesta män verkar inte alls tycka det är äckligt. 🚨
1. Större antal partners korrelerar med större sannolikhet att framtida förhållande inte håller.
2. Öh va?

Att ha sex med en kvinna som andra män redan har haft sex med är som att återanvända någon annans kondom. Att ha sex med byns slampa är som att använda en kondom eller lösfitta som 50 andra män redan har använt. Jag skulle inte använda den kondomen eller lösfittan hur väl du än har diskat den.
Citera
2025-03-27, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
1. Större antal partners korrelerar med större sannolikhet att framtida förhållande inte håller.
2. Öh va?

Att ha sex med en kvinna som andra män redan har haft sex med är som att återanvända någon annans kondom. Att ha sex med byns slampa är som att använda en kondom eller lösfitta som 50 andra män redan har använt. Jag skulle inte använda den kondomen eller lösfittan hur väl du än har diskat den.
1. Ja, detsamma gäller män! Män som anger att de vill ha variation är sådana man har stött på som har en flickvän där hemma!

Eller som sitter och försöker få kontakt med en tjej fast det är i en relation med någon annan!!! 🚩🚩🚩 🙅‍♀️ 🙅‍♀️ 🙅‍♀️ 😵 😵 😵

2. De flesta killar kommer inte i fittan. Men jag fattar att ni inte vill ha något där någon annans förhud har gnuggats. Jag tycker detsamma om att gnuggats i en fitta. Eller i ett rumphål. Mun är mer ok
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in