Citat:
Ursprungligen postat av
Myror-Elefanter
Om vi bara pratar om det strikt fysiska så får det snarare vara en heltäckande kropps-kondom. Såvida inte vi snackar om att knulla och
endast kondomen rör vid kvinnan.
Men skämt åsido så är det inte det strikt fysiska som är ett problem i första hand utan andra saker och kanske allra mest att kvinnor som knullat till slut allt mer saknar förmåga till pair bonding (svenskt ord saknas såvitt jag vet).
Jaha där kom det fram.
Du vet att det finns andra orsaker till att folk inte tål beröring osv? T ex vid autism (alla har inte den där beröringsobehaget, men det är vanligt).
Min dotter berättade att hon försökte komma förbi en tant på ica som tog tag i hennes axlar och sa ”nej men oj förlåt” och hur obehagligt det var när hon tog sina händer på hennes axlar. Hon ska utredas för autism.
Jag blev ”traumatiserad” av en kille som rörde mig på ett sätt som fick det att kittla så obehagligt. Det blev som myror som irriterade mig ända in i ”själen”. Idag lever jag singel så jag slipper det där.
Värst är ändå de som KILLAR med fingrarna. Det ger mig en så stark klåda under huden. Man ber er sluta men ni fortsätter bara! Jag blir också trängd av folk som kommer för nära. Hoppar till. Jag upplever att jag är fasthållen.
Det här är 100% sant, finns med likande beskrivningar i självhjälpsböcker. Folk förstår inte hur autister funkar. Vi är inte skadade psykiskt. Och saknar era behov.
Men tjejer som har blivit svikna inte kan hantera det är absolut något att undvika, tror jag också. Blir man så skärrad och traumatiserad av något en Annan människa gör är man för känslig. Man måste stå upp lite för sig själv.
Men tro INTE att alla tjejer har haft sex och trott att de ska gifta sig och att det är det enda kvinnor vill

. Och att alla tjejer har blivit så dumpade och lämnade.
Alla tjejer som också dumpar och ”sårar” gör det inte av rädsla. Vill man inte ha någon har man all rätt att dissa!