2025-04-13, 16:45
Medlem
Lyssnade igenom MZ:s intervju i värvet från 2014. Jag kan konstatera att passagen angående det öppna förhållandet inte var så dramatisk som det verkat när man läst de i text. Han får frågor om sin otrohet och förhållanden ungefär 50 minuter in i intervjun. Alla som vill kan lyssna själva.

Jag lyssnade på intervjun i sin helhet, och förde anteckningar parallellt. Det allra mest uppseendeväckande med den intervjun är hur många gånger han refererar till sin mamma. Pappan framstår nästan som en bifigur i hans liv, medan mamman verkar ha styrt och ställt i MZ:s liv långt upp i tonåren. Hon vill dessutom ge honom feedback på alla intervjuer han gör. Och han verkar inte ha någonting annat än gott att säga om henne.

Jag får återkomma med en djupare sammanfattning/analys med konkreta hänvisningar till specifika stycken i intervjun vid ett senare tillfälle. Men jag kan inte säga annat än att jag är ganska illa berörd efter att ha lyssnat på den, och sammanfattningsvis framstår inte MZ:s relation till sin mamma som helt sund. Kanske det rent ut sagt inte fanns plats för en annan kvinna i MZ:s liv?
Senast redigerad av Kvitter-Splitter 2025-04-13 kl. 16:50.
Citera
2025-04-13, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvitter-Splitter
Det allra mest uppseendeväckande med den intervjun är hur många gånger han refererar till sin mamma.

Jag får återkomma med en djupare sammanfattning/analys med konkreta hänvisningar till specifika stycken i intervjun vid ett senare tillfälle. Men jag kan inte säga annat än att jag är ganska illa berörd efter att ha lyssnat på den, och sammanfattningsvis framstår inte MZ:s relation till sin mamma som helt sund.
Hm, intressant faktiskt. Han har ofta refererat till vad hans mamma tycker eller har sagt genom åren. Var det inte senast som gäst i Anis don Deminas pod tro? Något om att mamma iaf var nöjd efter melodifestivalen eftersom han hade visat sina känslor?
Inte riktigt säker.
Citera
2025-04-13, 18:25
Medlem
Sagotradapplets avatar
Efter den senaste diskussionen här tittade jag lite närmare på CJZ:s anklagelser mot MZ... Specifikt skriver hon: ”I cannot allow my family to live in a hostile environment and be exposed to drug abuse, emotional, physical abuse, and endless infidelity anymore.” Om man ser det hela ur ett juridiskt perspektiv har hon faktiskt skrivit det här ganska skickligt, eftersom hon INTE hänvisar specifikt till MZ här, så hon kan inte åtalas för förtal kanske? Jag är ingen jurist, så jag vet inte exakt hur det skulle bedömas.

Men så som hon skriver det betyder det logiskt sett bara ATT dessa omständigheter inträffar i hennes närmaste familjemiljö, och inte VEM som är orsaken till dessa omständigheter. Detta kan därför hänvisa till MZ, men också till CJZ själv. Det fick mig att återigen granska specifika anklagelserna närmare.

Drogmissbruk, vad kan det vara? Alkohol är ju också en drog... Och jag tittade igen på deras två Instagram-flöden.

MZ säljer vin under eget namn, så teoretiskt sett har vi redan en möjlig matchning här. Om du tittar på hans flöde kan du också hitta inlägg om hans vin. Men för att vara ärlig skulle han vara ganska dum om han inte använde sin egen plattform för sitt eget vin för lite reklam. På senare tid har han också visat inlägg från sin vingård, där han gör sitt eget vin. Mot denna bakgrund är det dock på något sätt förståeligt... Men jag kan inte riktigt hitta några inlägg där han skildrar en regelbunden eller överdriven konsumtion av alkohol bara för skojs skull utanför det marknadsföringsmässiga sammanhanget.

Om man tittar på CJZ:s flöde ser man dock ofta henne med ett glas vin i handen, till exempel. Bland annat stötte jag på det här inlägget: ”Reckon I'm 84% wine”. Hon har redan gjort andra liknande inlägg av den här typen, vilket tyder på att det inte bara är ett skämt. https://www.instagram.com/p/CU2ytEOg5N7/

Och sedan kom jag ihåg en annan sak. Under en av de sista veckorna av graviditeten med sin yngste son publicerade hon ett foto där hon drack vin. Jag minns att detta inlägg utlöste en enorm diskussion i kommentarerna på grund av det. Och jag tror inte att jag behöver nämna att det är ett mycket kontroversiellt ämne. Jag försökte hitta inläggen igen, men tydligen raderades de. Kan detta möjligen peka på ett mönster – att hon raderar inlägg när de inte får det gensvar hon förväntat sig? Det är slående... Hon drack tydligen också vin och annan alkohol när hon ammade, vilket man fortfarande kan se i den här videon, till exempel.
https://www.instagram.com/reel/CkGzLeVp2-q/
Bara 2 veckor tidigare visar hon ett foto på sig själv när hon ammar, det var oktober, så hennes barn var bara 2 månader gammalt.

Vissa människor kanske inte ser detta så snävt, men jag personligen, särskilt som mamma, reagerar jag väldigt starkt på sånt här. Är hennes längtan efter vin verkligen så stor att hon inte kan avstå ens under graviditet och amning - att hon till och med riskerar att äventyra sitt barns hälsa? För mig liknar det snarare tecken på ett verkligt beroendebeteende - och det tycker jag kan kasta ett helt annat ljus på hennes anklagelser om drogmissbruk i Zelmerlöws hushåll...
Citera
2025-04-13, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagotradapplet
Om man ser det hela ur ett juridiskt perspektiv har hon faktiskt skrivit det här ganska skickligt, eftersom hon INTE hänvisar specifikt till MZ här, så hon kan inte åtalas för förtal kanske?

Om man tittar på CJZ:s flöde ser man dock ofta henne med ett glas vin i handen, till exempel. Bland annat stötte jag på det här inlägget: ”Reckon I'm 84% wine”.

Kan detta möjligen peka på ett mönster – att hon raderar inlägg när de inte får det gensvar hon förväntat sig? Det är slående...
Juridiskt tror jag tror det räcker med att alla förstår vem som åsyftas. Det står ju också att hon har "skyddat sin man för länge" samt att hon skriver för att "andra sidan" har gjort det.
I annat fall var det nog mer tur än skicklighet då hon förmodligen inte hade någon aning om den svenska förtalslagen. Den skiljer ju sig från många andra länder.

Jag kan lägga till att jag tom sett inlägg, eller om det var stories, när hon är ute i skogen på promenad med hundarna (och en nyfödd i vagn) med ett glas vin i handen.

Och sist; då jag tydligen är en "stalker", eftersom jag följt på Insta i 9 år så kan jag säga att det är exakt så! Det är väldigt, väldigt många inlägg hon raderat vid minsta kritik eller osäkerhet. Minns speciellt ett, då hon fick mellansonen (när han var liten) att gråta förtvivlat när hon om och om igen lämnade rummet för att han skulle lära sig något (som hon läst om). Oklart vad.
Citera
2025-04-13, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Hm, intressant faktiskt. Han har ofta refererat till vad hans mamma tycker eller har sagt genom åren. Var det inte senast som gäst i Anis don Deminas pod tro? Något om att mamma iaf var nöjd efter melodifestivalen eftersom han hade visat sina känslor?
Inte riktigt säker.

Ja det stämmer, han sade 21 minuter in ”mamma var stolt att jag våga visa känslor”
Citera
2025-04-13, 19:54
Medlem
Babydolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagotradapplet
Och sedan kom jag ihåg en annan sak. Under en av de sista veckorna av graviditeten med sin yngste son publicerade hon ett foto där hon drack vin. Jag minns att detta inlägg utlöste en enorm diskussion i kommentarerna på grund av det. Och jag tror inte att jag behöver nämna att det är ett mycket kontroversiellt ämne.

Hon drack tydligen också vin och annan alkohol när hon ammade, vilket man fortfarande kan se i den här videon, till exempel.
https://www.instagram.com/reel/CkGzLeVp2-q/
Bara 2 veckor tidigare visar hon ett foto på sig själv när hon ammar, det var oktober, så hennes barn var bara 2 månader gammalt.

Vissa människor kanske inte ser detta så snävt, men jag personligen, särskilt som mamma, reagerar jag väldigt starkt på sånt här. Är hennes längtan efter vin verkligen så stor att hon inte kan avstå ens under graviditet och amning - att hon till och med riskerar att äventyra sitt barns hälsa? För mig liknar det snarare tecken på ett verkligt beroendebeteende - och det tycker jag kan kasta ett helt annat ljus på hennes anklagelser om drogmissbruk i Zelmerlöws hushåll...

Det går inte att se på bilderna om det är alkoholfritt vin eller ej som hon sippade på under graviditeten. Men det är ganska vanligt att man tar bilder med vinglas eller champagneglas som viktig rekvisita när man skapar content till Instagram. Det ger följarna bilden av en glamorös tillvaro som kändis/halvkändis.

Berusade föräldrar bör verkligen inte hantera ett litet barn (bland annat på grund av risken att tappa det). Men det gäller lika mycket pappor som mammor..

Att det skulle vara skadligt att dricka ett glas vin när man ammar är dock tveksamt. Du behöver dricka stora mängder utan att det påverkar barnet - via bröstmjölken. Sen bör mamma och pappa rimligen ändå välja alkoholfritt när de är småbarnsföräldrar. Så att sinnena är skärpta.
https://www.aftonbladet.se/family/a/...agar-nya-radet
Citera
2025-04-13, 19:56
Medlem
FairyGirls avatar
Innan en vårdnadstvist inleds hålls först ett informationssamtal med kommunen, detta för att försöka lösa konflikten med hjälp av dem istället. Går inte det, går man vidare till domstol.

Ett sånt samtal är obligatoriskt om föräldrarna i ärendet om skilsmässan inte är överens om vårdnad, boende eller rätt till umgänge med barnet.

Gissar att de samtalat och att de är överens om någon slags lösning. En tillfällig kanske, tills skilsmässan är klar.

Angående huset i Båstad var hon förmodligen där för att hämta sina grejer, och skrev ärligt att hon kommer sakna stället. Kanske ville hon med det även berätta att hon inte kommer komma tillbaka dit, och att ansökan om skilsmässa därmed är definitiv/inte kommer ångras.

Kommande uppdatering/ar lär visa vad som bestämdes på mötet. Om hon kommer hyra ett eget tillfälligt boende i Staffanstorp, eller om hon kommer bo på vingården (och Måns i Båstad eller hos föräldrarna, eller även han på vingården), eller om hon rentav tillåts flytta med barnen till England redan nu.

När hon väl är tillbaka i England, när det nu blir, tror jag på en uppdatering typ "God, it feels good to be back home".
Senast redigerad av FairyGirl 2025-04-13 kl. 20:08.
Citera
2025-04-13, 20:18
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FairyGirl
Innan en vårdnadstvist inleds hålls först ett informationssamtal med kommunen, detta för att försöka lösa konflikten med hjälp av dem istället. Går inte det, går man vidare till domstol.

Ett sånt samtal är obligatoriskt om föräldrarna i ärendet om skilsmässan inte är överens om vårdnad, boende eller rätt till umgänge med barnet.

Gissar att de samtalat och att de är överens om någon slags lösning. En tillfällig kanske, tills skilsmässan är klar.

Angående huset i Båstad var hon förmodligen där för att hämta sina grejer, och skrev ärligt att hon kommer sakna stället. Kanske ville hon med det även berätta att hon inte kommer komma tillbaka dit, och att ansökan om skilsmässa därmed är definitiv/inte kommer ångras.

Kommande uppdatering/ar lär visa vad som bestämdes på mötet. Om hon kommer hyra ett eget tillfälligt boende i Staffanstorp, eller om hon kommer bo på vingården (och Måns i Båstad eller hos föräldrarna, eller även han på vingården), eller om hon rentav tillåts flytta med barnen till England redan nu.

När hon väl är tillbaka i England, när det nu blir, tror jag på en uppdatering typ "God, it feels good to be back home".
Nej du det är delad vårdnad om barnen det kommer bli ett utslag på ska du se, på Vingådern kommer hon inte in till Måns Pappa står som ägare till fastigheten och då är det stopp för Ciara där!

Så hon kommer få forts flyga mellan UK och Sverige vare sig hon vill eller inte..!
Citera
2025-04-13, 20:31
Medlem
Babydolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Nej du det är delad vårdnad om barnen det kommer bli ett utslag på ska du se, på Vingådern kommer hon inte in till Måns Pappa står som ägare till fastigheten och då är det stopp för Ciara där!

Fast Måns pappa är väl i så fall att anses som en fastighetsvärd? Måns och Ciara hyresgäster?
I så fall har Måns pappa inget inflytande över vem av hyresgästerna som bor kvar i hemmet. Vid en skilsmässa ska den av parterna som har bäst behov av hyresrätten få bo kvar. Om C ska ha barnen större delen av tiden skulle det kunna ses som skäl till att hon får stanna.

Sen tvivlar jag på att Ciara vill bo där.
Det var ju Måns projekt att sköta och underhålla en vingård.
Citera
2025-04-13, 20:40
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:

Så hon kommer få forts flyga mellan UK och Sverige vare sig hon vill eller inte..!

Kan mycket väl bli delad vårdnad, men inte nödvändigtvis pga något beslut utan för att Ciara och Måns kommit överens om det.

Och de kan även ha kommit överens om att hon får bo på vingården tills skilsmässan är klar. Det ligger helt klart i Måns intresse att vara medgörlig och visa sig från sin bästa sida, så det är inte osannolikt. Att hans pappa köpt/äger gården är irrelevant i sammanhanget.

Och det kan likaväl bli Måns som får pendla mellan England och Sverige. Är mycket möjligt att barnens anknytning till England anses starkare än den till Sverige.
Citera
2025-04-13, 20:46
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babydoll
Fast Måns pappa är väl i så fall att anses som en fastighetsvärd? Måns och Ciara hyresgäster?
I så fall har Måns pappa inget inflytande över vem av hyresgästerna som bor kvar i hemmet. Vid en skilsmässa ska den av parterna som har bäst behov av hyresrätten få bo kvar. Om C ska ha barnen större delen av tiden skulle det kunna ses som skäl till att hon får stanna.

Sen tvivlar jag på att Ciara vill bo där.
Det var ju Måns projekt att sköta och underhålla en vingård.
Nej Ciara har inget i den fastigheten att göra överhuvudtaget och det vet hon även om, där av så bor hon på annat ställe än just där Måns finns....
VID skilsmässa har HON inga rättigheter till fastigheter där inte dem har gemensam registrering, dem som Måns äger är sk enskild egendom och dem kan hon inte lägga i ägorätten eller kräva boende rätt på!
Citera
2025-04-13, 20:49
Medlem
FairyGirls avatar
Citat:
Nej Ciara har inget i den fastigheten att göra överhuvudtaget och det vet hon även om, där av så bor hon på annat ställe än just där Måns finns....
VID skilsmässa har HON inga rättigheter till fastigheter där inte dem har gemensam registrering, dem som Måns äger är sk enskild egendom och dem kan hon inte lägga i ägorätten eller kräva boende rätt på!

Skilsmässan är inte klar förrän om tidigast sex månader.

Nu handlar det om barnens bästa fram till dess.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in