Efter den senaste diskussionen här tittade jag lite närmare på CJZ:s anklagelser mot MZ... Specifikt skriver hon: ”I cannot allow my family to live in a hostile environment and be exposed to drug abuse, emotional, physical abuse, and endless infidelity anymore.” Om man ser det hela ur ett juridiskt perspektiv har hon faktiskt skrivit det här ganska skickligt, eftersom hon INTE hänvisar specifikt till MZ här, så hon kan inte åtalas för förtal kanske? Jag är ingen jurist, så jag vet inte exakt hur det skulle bedömas.
Men så som hon skriver det betyder det logiskt sett bara ATT dessa omständigheter inträffar i hennes närmaste familjemiljö, och inte VEM som är orsaken till dessa omständigheter. Detta kan därför hänvisa till MZ, men också till CJZ själv. Det fick mig att återigen granska specifika anklagelserna närmare.
Drogmissbruk, vad kan det vara? Alkohol är ju också en drog... Och jag tittade igen på deras två Instagram-flöden.
MZ säljer vin under eget namn, så teoretiskt sett har vi redan en möjlig matchning här. Om du tittar på hans flöde kan du också hitta inlägg om hans vin. Men för att vara ärlig skulle han vara ganska dum om han inte använde sin egen plattform för sitt eget vin för lite reklam. På senare tid har han också visat inlägg från sin vingård, där han gör sitt eget vin. Mot denna bakgrund är det dock på något sätt förståeligt... Men jag kan inte riktigt hitta några inlägg där han skildrar en regelbunden eller överdriven konsumtion av alkohol bara för skojs skull utanför det marknadsföringsmässiga sammanhanget.
Om man tittar på CJZ:s flöde ser man dock ofta henne med ett glas vin i handen, till exempel. Bland annat stötte jag på det här inlägget: ”Reckon I'm 84% wine”. Hon har redan gjort andra liknande inlägg av den här typen, vilket tyder på att det inte bara är ett skämt.
https://www.instagram.com/p/CU2ytEOg5N7/