2025-04-29, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Om hon vore känslostyrd utan konsekvenstänk skulle hon nog ha agerat betydligt tidigare än vad hon nu gjort. Detta har ju pågått i flera år.
Jag tänkte närmast på hennes uttalanden.
Hon fick barn med MZ så sent som för två år sedan. Varför, om han nu är en sådan usling?
Citera
2025-04-29, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det hade säkert MZ gjort ändå om skilsmässan förblivit privat. Att CJZ la in om skilsmässa var väl en väckarklocka för MZ.
Men varför behövde hon basunera ut sina anklagelser offentligt? Det har hon även gjort tidigare.
Så hon visste att sådant leder till skvallerdrev mot maken.

Det kunde hon tagit med sina vänner istället tycker jag. För barnens välbefinnande.

Det är ju exakt det en förövare använder mot sitt offer: "Att du ska förstöra för barnen..". Dvs, de skyller SIN skit på partnern när den outar förövaren.
Citera
2025-04-29, 16:26
Medlem
Finns ingen sanning i detta alls.

Citat:
Det hade säkert MZ gjort ändå om skilsmässan förblivit privat. Att CJZ la in om skilsmässa var väl en väckarklocka för MZ.
Men varför behövde hon basunera ut sina anklagelser offentligt? Det har hon även gjort tidigare.
Så hon visste att sådant leder till skvallerdrev mot maken.

Det kunde hon tagit med sina vänner istället tycker jag. För barnens välbefinnande.
Citera
2025-04-29, 16:27
Medlem
Citat:
Hon fick barn med MZ så sent som för två år sedan. Varför, om han nu är en sådan usling?

För att den här typen av relstioner är oerhört komplexa...?
Citera
2025-04-29, 16:27
Medlem
Kryptonitonias avatar
Citat:

En del vill ge sin partner en chans. M har nog lovat både det ena och det andra som han inte kunnat hålla. Som missbrukare gör.
Citera
2025-04-29, 16:29
Medlem
Sveppss avatar
Väldigt märkligt 😇 att Måns ”pratar ut” om sitt missbruk dagen innan det blir allmän kännedom att han har blivit anmäld för våld mot sin fru.

Jävla kukhuvud - skenet bedrar skulle jag tro. Då kanske det stämmer det någon skrev på insta, att hans fru fått besöka akuten pga av Måns.

Varför i helvete skulle han annars prata ut? Alla skiter i vilka det är som använder kola när de festar.
Citera
2025-04-29, 16:29
Medlem
Citat:
Nej, men vad säger att hon är smart? Hon verkar vara impulsiv utan konsekvenstänk.
Eller kanske känslomässigt styrd. Vem vet?

Eller - bara en tokig tanke - så har han utsatt henne för relationsvåld... 🤷‍♀️ Isf räcker inga pengar i världen till "sveda och värk".
Citera
2025-04-29, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Det är ju exakt det en förövare använder mot sitt offer: "Att du ska förstöra för barnen..". Dvs, de skyller SIN skit på partnern när den outar förövaren.
Nu vränger du till sanningen.
Varför "outar" man offentligt. Det finns polis och myndigheter som hjälper offer.
Om man verkligen är ett "offer" för våld och misshandel i nära relation tex.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-04-29 kl. 16:34.
Citera
2025-04-29, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pexta
Hämd. Hon tycker hon har blivit dåligt behandlad och då använder hon rättsystemet för att skada honom så mycket det går. Hon kommer inte att vinna målet med skriverierna skadar förmodligen tillräckligt. Jag säger inte att hon gör fel eller att Måns inte betett sig dåligt. Men är övertygad av att dett handlar om att skada honom mer än att hon söker nån form av upprättelse för något. Det kan också vara bränsle till en ev vårdnadstvist.

Motivet till polisanmälan är garanterat att skapa ammunition till vårdnadstvisten. Eftersom familjen bott i Staffanstorp det senaste året kan Ciara inte flytta hem till England med barnen så länge Måns har delad vårdnad. Väldigt taktiskt av Måns att flytta hem familjen innan skilsmässan.
Citera
2025-04-29, 16:34
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Så sant så sant . Nu står det ju i deras äktenskapsförord att om någon av dom av någon anledning inte kan försörja sig ska den andre betala den 65000 kr / mån i 1 år därefter 39000 kr.
Rätt mkt pengar det.

Det om något, talar väl i så fall EMOT att hon skulle vilja förstöra hans karriär?
Varför skulle hon vara intresserad av att försörja honom i framtiden...
Citera
2025-04-29, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mannen009
Finns ingen sanning i detta alls.
Vad menar du då????
Du får gärna feta och visa på vad som inte är sant i mitt inlägg.
Citera
2025-04-29, 16:37
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Så sant så sant . Nu står det ju i deras äktenskapsförord att om någon av dom av någon anledning inte kan försörja sig ska den andre betala den 65000 kr / mån i 1 år därefter 39000 kr.
Rätt mkt pengar det.
Om ni som försvarar honom nu efter allt som kommit fram lägger ihop er samlade IQ så kanske den blir tresiffrig.
Ni säger både att hon vill förstöra hans karriär och ha hans pengar.
När ni samtidigt påpekar att BÅDA enligt äktenskapsförordet är skyldiga att försörja den ANDRE om hen inte kan försörja sig.
Således får Ciara framöver försörja MÅNS och inte tvärtom, eftersom hans bokningar kommer dras in nu när allt kommer fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in