2025-04-13, 10:48
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Skademässigt är man inte speciellt sargade och halva startelvan idag spelade väl inte sist. Visst jag ser oss som favoriter och förväntar mig en bra insats men det är ju inte som gårdarna ställer ut ett reservlag.
Kanske inte, men det är nog ganska många trötta ben i truppen efter Wien-matchen. Jag brukar ju höja ett finger för er hybris inför dif, nån gång kommer det vända liksom, men i denna matchen har ni fått alla fördelar ett lag kan få inför ett derby.
Citera
2025-04-13, 11:03
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
När kan man säga att tabellen börjar sätta sig och man vet vad man kan förvänta sig för motstånd. Hur går det för mitt lag i år?

En tillbakablick till förra året efter omgång 7, 10 maj.

Malmö 18p
AIK 14p
Djurgården 13p
Häcken 13p
GAIS 12p
Halmstad 11p
Mjällby 11p
Elfsborg 10p
Norrköping 10p
BP 9p
Hammarby 9p
Göteborg 7p
Sirius 7p
Värnamo 7p
Kalmar 6p
Västerås 3p

En tabell över omgång 5, 10, 15, 20, 25 och 30 omgångar 2024 hade uppskattats. Egentligen inte ens en tabell utan endast Gnagets placering hade räckt. Underbara Allsvenskan trots er närvaro

Mot tre poäng om ngn timme.
Senast redigerad av London 2025-04-13 kl. 11:07.
Citera
2025-04-13, 11:11
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Alldeles för positiva tongångar i bajenled. Fy fan, då vet man hur det här slutar..

Hammarbys lättaste match för säsongen.
Citera
2025-04-13, 11:15
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Så djurgården kryper in på alla fyra, sätter rumpan i vädret och gnyr "ta tre poäng av oss idag, käre herrn" och du ställer ölen och sidan, tittar ner på det söndertrasade åbäket där på golvet och svarar "det räcker med en idag"?!?!?
Om krysset på förhand gör att jag slipper må så jävla dåligt absolut. Men på väg till alkoholen nu så losermentaliteten kanske försvinner när dopaminkicken slår in
Citera
2025-04-13, 11:16
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Kanske inte, men det är nog ganska många trötta ben i truppen efter Wien-matchen. Jag brukar ju höja ett finger för er hybris inför dif, nån gång kommer det vända liksom, men i denna matchen har ni fått alla fördelar ett lag kan få inför ett derby.
Sist hybrisen (från delar av våra led) var så påtaglig hade Berg show och Badji lurade bort Paulsen. Det var 2018 men det är dags igen.
Citera
2025-04-13, 11:36
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Sist hybrisen (från delar av våra led) var så påtaglig hade Berg show och Badji lurade bort Paulsen. Det var 2018 men det är dags igen.
Vi ska egentligen kunna ställa upp med vårat P-16 + Besara och vinna men även en blind höna kan hitta ett korn så jag fattar vad du menar.
Citera
2025-04-13, 11:44
Medlem
Teus avatar
Citat:
Har inte ens kollat oddset på er, men hade jag fortfarande fått betta hade jag lagt 50 lax på er utan att blinka. Det är sällan ett derby har lutat så kraftigt i fördel till ett lag på förhand som denna matchen. Utöver DIF:s derbyfacit har ni har börjat säsongen bra och är inne i en bra rytmen samtidigt som DIF precis checkat av en tung match i Europa och knappast börjat särskilt imponerande.

Men, men, det är väl lite som du säger att när hybrisen står i topp så står Fru Fortuna redo med en strapon runt hörnet och väntar.
Citera
2025-04-13, 12:11
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Vi ska egentligen kunna ställa upp med vårat P-16 + Besara och vinna men även en blind höna kan hitta ett korn så jag fattar vad du menar.

Citat:
Har inte ens kollat oddset på er, men hade jag fortfarande fått betta hade jag lagt 50 lax på er utan att blinka. Det är sällan ett derby har lutat så kraftigt i fördel till ett lag på förhand som denna matchen. Utöver DIF:s derbyfacit har ni har börjat säsongen bra och är inne i en bra rytmen samtidigt som DIF precis checkat av en tung match i Europa och knappast börjat särskilt imponerande.

Men, men, det är väl lite som du säger att när hybrisen står i topp så står Fru Fortuna redo med en strapon runt hörnet och väntar.
Jag litar på er. enklare att åka till jordgubben då vet jag att vi kommer torska och är nöjd med kryss.
Citera
2025-04-13, 12:22
Medlem
Teus avatar
Citat:
Jag litar på er. enklare att åka till jordgubben då vet jag att vi kommer torska och är nöjd med kryss.
Typ samma känsla jag har mot Häcken och Malmö.

Men du vet vad Miklo säger; When you expect nothing and you get everything, that's destiny.
Citera
2025-04-13, 14:55
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Typ samma känsla jag har mot Häcken och Malmö.

Men du vet vad Miklo säger; When you expect nothing and you get everything, that's destiny.
😍
Citera
2025-04-13, 15:49
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Hammarbys lättaste match för säsongen.

Som sagt.

Diffen är för övrigt tvär slut. Inga ungdomar att snacka om, ingen scouting och massa dyra flopp värvningar senaste åren. Oavsett om dom håller Bosse som någon jävla Gud så hade det varit bra för klubben att faktiskt bli av med tv personligheten och få in en riktig sportchef med ny energi och tankar. Detta håller inte.
Citera
2025-04-13, 16:10
Medlem
junazs avatar
Lite trögstartat i första halvlek, men sen redde det ut sig. Komfortabel seger trots allt, och vi ser riktigt stabila ut.

Nervositeten inför var helt obefogad.

Någon som sett till kukräven, för övrigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in