2025-04-13, 08:59
Medlem
eternussermos avatar
Det blir en tuff match mot Mjällby på långfredagen, men med full pott i bagaget måste vi tro på seger även på deras stenåker.
Citera
2025-04-13, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Nordic bar giorde det om man bad dem. Åtminstone före Brexit. Återkoppla gärna om du beger dig dit.

https://maps.app.goo.gl/8jTmQQyRf5qt6him6
Nära Oxford street ser jag, perfekt!
Jag måste ju se när Bajen krossar dif i eftermiddag.
Citera
2025-04-13, 09:09
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Du är rätt trögfattad va? Jag skrev inte "hö hö" för att han var skadad. Jag skrev "hö hö" för att jag trodde att han ännu en gång var "skadad" men att alla som vanligt spelade med och vägrade se att kejsaren var naken. Ärthjärna.

Du menar att du trodde att han fejkade när hans armbåge typ gick ur led? Jösses.
Senast redigerad av MrSkargard 2025-04-13 kl. 09:12.
Citera
2025-04-13, 09:17
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Du menar att du trodde att han fejkade när hans armbåge typ gick ur led? Jösses.
Nu såg jag bara lite av första halvlek sedan följde jag det bara på flashscore. Rätt dåliga reprisbilder där. Jösses.
Citera
2025-04-13, 09:18
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Såg om Häcken-Mjällby igår kväll, alltid saker man missar när man kollar live. Men herre jävlar vilken gigant Herman Johansson var igår, inte bara det vanliga djupledshotet som vi alltid ser utan mycket småläckert lir också. Enkel liten tunnel till Mannehs mål, klacken när han i princip har ett friläge för att ge Jesper Gustavsson ett perfekt upplagt läge. Och så totalt stängt i defensiven på det. Lite humor när Dahbo försöker rycka förbi Herman, alltså, kom igen, det borde han begripa att det aldrig kommer funka.

Och Mjällby verkar ha hittat den där sista pusselbiten i anfallet, Manneh har varit stabil och bra i uppstarten här. Den positionen var ett sorgligt kapitel förra året, Alexander Johansson, Manneh och Jagne delade på den med Stroud där emellanåt när Ståhl och Herman tog wingbackplatserna. Däremot har Bergström inte kommit igång och där har vi inget bra alternativ heller...

Stroud har inte riktigt kommit igång i år, känns som att han överarbetar det. Han är briljant, men sen istället för att göra det enkla så krånglar han till det på slutet så det rinner ut i sanden.

Blev också lite frustrerad emellanåt i första halvlek igår när Mjällby skulle spela sig upp bakifrån, Victor Gustafson tog platsen längst upp på kanten med Herman som mötte på kanten. Egentligen helt rätt, det är dom positionerna dom har. Men när man vet att det kommer spelas upp på exakt det sättet som görs, byt plats. Victor är ju oändligt mycket bättre på trixandet på mittplan, och om/när långbollen kommer så är det ju oändligt mycket bättre att den går till Herman än till Victor som varken kan vinna en löpduell eller en luftduell... Andra halvlek så känns det som att dom rättade till det, men det borde varit standard från början.

EDIT: Dessutom. 5 poäng på dom tre första när man har haft två av dom som borde vara bland dom allra svåraste matcherna är ju mer än godkänt.
Senast redigerad av Kung_Ingenting 2025-04-13 kl. 09:21.
Citera
2025-04-13, 09:19
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Jag tar ett kryss på förhand. Får lite 2018 års vibbar.
Så djurgården kryper in på alla fyra, sätter rumpan i vädret och gnyr "ta tre poäng av oss idag, käre herrn" och du ställer ölen och sidan, tittar ner på det söndertrasade åbäket där på golvet och svarar "det räcker med en idag"?!?!?
Citera
2025-04-13, 09:49
Medlem
Julinhos avatar
Alldeles för positiva tongångar i bajenled. Fy fan, då vet man hur det här slutar..
Citera
2025-04-13, 09:53
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Alldeles för positiva tongångar i bajenled. Fy fan, då vet man hur det här slutar..

Upp med tuttarna nu för fan! Allt annat än seger är underkänt idag.
Citera
2025-04-13, 09:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Jag tar ett kryss på förhand. Får lite 2018 års vibbar.

Tar ni inte tre poäng mot ett sargat Djurgården som spelade match för 3 dagar sedan så är det ett enormt misslyckande.
Citera
2025-04-13, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Entrekat
Nära Oxford street ser jag, perfekt!
Jag måste ju se när Bajen krossar dif i eftermiddag.
Missa inte tidsskillnaden.
Citera
2025-04-13, 10:22
Medlem
När kan man säga att tabellen börjar sätta sig och man vet vad man kan förvänta sig för motstånd. Hur går det för mitt lag i år?

En tillbakablick till förra året efter omgång 7, 10 maj.

Malmö 18p
AIK 14p
Djurgården 13p
Häcken 13p
GAIS 12p
Halmstad 11p
Mjällby 11p
Elfsborg 10p
Norrköping 10p
BP 9p
Hammarby 9p
Göteborg 7p
Sirius 7p
Värnamo 7p
Kalmar 6p
Västerås 3p
Citera
2025-04-13, 10:25
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Tar ni inte tre poäng mot ett sargat Djurgården som spelade match för 3 dagar sedan så är det ett enormt misslyckande.

Skademässigt är man inte speciellt sargade och halva startelvan idag spelade väl inte sist. Visst jag ser oss som favoriter och förväntar mig en bra insats men det är ju inte som gårdarna ställer ut ett reservlag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in