Citat:
Ursprungligen postat av
falsusinomnibus
Vad tror du att det kostar i tid och pengar att dra runt ett lantbruk? Och du kan inte riktigt jämföra amerikanska industri jordbruk med svenska.
Och du bör läsa på mer historia om varför lantbruket ser ut som det gör idag så kanske det blir lite lättare att förstå när du ser en ny traktor åka runt på fälten.
Utan bönder så finns det ingen mat i affären.
Jo jag förstår precis vad det innebär att vara utan bönder.. Och jag är införstådd i att de flesta affärer även här i Sverige sitter på en del matsvinn varje vecka.. Det händer för att det produceras mer än det behövs..
Förstår du, tack vare den videon jag länkade.... Vad det hade inneburit om man kontrollerat bönder lite mera under åren? Typ som i hur mycket mark dom FÅR skövla just för egna businesses.
(TLDR versionen utav det svaret hade varit att vi haft väldigt mycket mer syre..)
Du kan klara dig rätt så bra utan mat. Men det blir lite svårare att överleva när inte någon har något syre...
Nu har det ju inte varit så restrikterat just hur bönder ska få bete sig.. Utan nu har det varit lite mera "Bonden Anders har ju så jävla mycket pengar, det går ju bra för han.. Så vi kan ge han lite mera mark.."
Vad gör han med den marken? Jo han överproducerar för att kunna sälja sen till andra länder. Våran egna välfärd utav mat påverkar han ju knappast.
Nu är dock Sveriges natur rätt så väl bevarad jämnfört många andra länders marker.. Men det är inte Sverige som videon diskuterar, utan det är hur bönder eller ledare
världen över har agerat och hur det nu har påverkat att vi sitter där vi är..
Därför är låta bönder skövla mera mark nu knappast den rätta lösningen..