2025-04-11, 18:13
  #73
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Nu hänger jag inte riktigt med på vad som hände. Jag har aldrig sagt att jag förespråkar 0% koldioxid utsläpp år 2045. Blandar du ihop mig med någon annan eller har du redan supit dig full såhär tidigt på fredagen?


Du skrev :


Citat:
En regering har en mandat period på 4 år. Så ja, i det sammanhanget blir ju 20-30 år oerhört långsiktigt. Att det görs för lite har folk sagt längre än jag har levt, vilket också är sant. Min egna slutsats är att poltikerna helt enkelt inte bryr sig. De är mer intresserade av karriär, pengar och makt.



Du menar att det går att få 0% co2 utsläpp inom 20 år
Citera
2025-04-11, 18:14
  #74
Avstängd
Rybars avatar
Det ä bra👍
Citera
2025-04-11, 18:16
  #75
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Du skrev :






Du menar att det går att få 0% co2 utsläpp inom 20 år

Jag har inte sagt något om det. Vad jag skrev var att ur en politikers perspektiv så är 20 år långsiktigt eftersom att de bara har garanterat inflytande i 4 år innan det eventuellt blir regimskifte. Långsiktiga planer är ett välkänt problem med denna sortens demokrati som vi har i t ex Sverige.
Citera
2025-04-11, 18:26
  #76
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Jag har inte sagt något om det. Vad jag skrev var att ur en politikers perspektiv så är 20 år långsiktigt eftersom att de bara har garanterat inflytande i 4 år innan det eventuellt blir regimskifte. Långsiktiga planer är ett välkänt problem med denna sortens demokrati som vi har i t ex Sverige.


Jaha, nu fattar jag.

Du är lite bitter på både dagens regering och alla föregående, därför de har flyttat fram löftet om 100% mindre CO2 hela tiden. 2025-2030-2040-2045

Jag vill mena att det tillhör allmänbildningen att detta inte kommer att kunna uppnås p.g.a. politikerlöften utan det är beroende på hur vetenskapen avancerar.
Northvolt var inte direkt lyckat , Stegra kommer att vandra samma väg. Som tur är så har Sveriges regeringar undvikit bli ekonomisk inblandade i både och.
Politiker är i allmänhet helt värdelösa att bedöma det mesta utöver deras kompetensområde. Det vet vi .
__________________
Senast redigerad av Upplyften 2025-04-11 kl. 18:29.
Citera
2025-04-11, 18:28
  #77
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Jaha, nu fattar jag.

Du är lite bitter på både dagens regering och alla föregående, därför de har flyttat fram löftet om 100% mindre CO2 hela tiden. 2025-2030-2040-2045

Jag vill mena att det tillhör allmänbildningen att detta inte kommer att kunna uppnås p.g.a. politikerlöften utan det är beroende på hur vetenskapen avancerar.
Northvolt var inte direkt lyckat , Stegra kommer att vandra samma väg. Som tur är så har Sveriges regeringar undvikit bli ekonomisk inblandade i både och.

Men herregud. Är du helt handikappad eller vad är grejen med dig? Varför fantiserar du ihop massa saker och sedan tillskriver detta till främlingar på internet?
Citera
2025-04-11, 18:28
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TedGaandie
Bönder är fan mer än halva anledningen till att det ser ut nu som det gör.. Mer egoistika, redan sten rika... och giriga individer får man nog fasen ta o leta efter

https://youtu.be/n5zESmbPWZ8?t=14

Och tror du inte att dom är rika kan du ju försöka att själv köpa en drönare att bespruta skörd med, eller varför inte bara pröva att lägga pengar på en traktor? (det kostar multum)

Vad tror du att det kostar i tid och pengar att dra runt ett lantbruk? Och du kan inte riktigt jämföra amerikanska industri jordbruk med svenska.

Och du bör läsa på mer historia om varför lantbruket ser ut som det gör idag så kanske det blir lite lättare att förstå när du ser en ny traktor åka runt på fälten.

Utan bönder så finns det ingen mat i affären.
Citera
2025-04-11, 18:32
  #79
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsusinomnibus
Vad tror du att det kostar i tid och pengar att dra runt ett lantbruk? Och du kan inte riktigt jämföra amerikanska industri jordbruk med svenska.

Och du bör läsa på mer historia om varför lantbruket ser ut som det gör idag så kanske det blir lite lättare att förstå när du ser en ny traktor åka runt på fälten.

Utan bönder så finns det ingen mat i affären.

Jo jag förstår precis vad det innebär att vara utan bönder.. Och jag är införstådd i att de flesta affärer även här i Sverige sitter på en del matsvinn varje vecka.. Det händer för att det produceras mer än det behövs..
Förstår du, tack vare den videon jag länkade.... Vad det hade inneburit om man kontrollerat bönder lite mera under åren? Typ som i hur mycket mark dom FÅR skövla just för egna businesses.

(TLDR versionen utav det svaret hade varit att vi haft väldigt mycket mer syre..)

Du kan klara dig rätt så bra utan mat. Men det blir lite svårare att överleva när inte någon har något syre...


Nu har det ju inte varit så restrikterat just hur bönder ska få bete sig.. Utan nu har det varit lite mera "Bonden Anders har ju så jävla mycket pengar, det går ju bra för han.. Så vi kan ge han lite mera mark.."

Vad gör han med den marken? Jo han överproducerar för att kunna sälja sen till andra länder. Våran egna välfärd utav mat påverkar han ju knappast.

Nu är dock Sveriges natur rätt så väl bevarad jämnfört många andra länders marker.. Men det är inte Sverige som videon diskuterar, utan det är hur bönder eller ledare världen över har agerat och hur det nu har påverkat att vi sitter där vi är..

Därför är låta bönder skövla mera mark nu knappast den rätta lösningen..
__________________
Senast redigerad av TedGaandie 2025-04-11 kl. 18:43.
Citera
2025-04-11, 18:35
  #80
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Kan någon förklara för mig hur man mäter hur mycket koldioxid man har i luften?
Citera
2025-04-11, 18:41
  #81
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Men herregud. Är du helt handikappad eller vad är grejen med dig? Varför fantiserar du ihop massa saker och sedan tillskriver detta till främlingar på internet?


Var har jag fantiserat ihop saker tillskrivet främlingar på internet ?


Det är riktat direkt till dig.
Men vi skiter i det.
Citera
2025-04-11, 18:45
  #82
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
20 år långsiktig ? 2045 ska det bli noll CO2

Förra regeringen hade 2030 som mål.

Är det en hund begraven här. Ju mer verklighet regeringarna tar in desto längre ut flyttas målen längre fram i tiden.
Är det inte dags att dela ut en del smockor här för Sveriges tyckarelit samt deras politiska företrädare ? Inte en enda siffra är rätt, inte ett enda mål är realistisk . Man har bara konstaterat att det görs för lite , vilket är ett annan förklaring varför våra politikerbroilers att inse att de sysslar med ren och skär populism . Plastpåseförbudet höll en mandatperiod, sedan kom något geni i regeringen på att svenska plastpåsar inte är delaktiga i världshavens plastifiering
Northvolt var det första offret. Vem står på nästa tur ? Stegra kanske.
Det hela är så jäkla illa skött det är slapface hela vägen.
Sveriges regering består av f.d, kommunalpolitiker som tänker smått och när de tänker stort så blir det fel varenda jävla gång

Green Steal står på tur. Väldigt passande namn de valde för övrigt. Freudiansk felsägning? Jag tror det.

Nåväl, de bytte passande nog sitt namn när bedragarna inom NoVolt nådde point of no return.

Testa själv att googla på Green Steel:

->

No information is available for this page.

Den Gröna Stölden

Bedragarna är redan på reträtt. Lägger ner sin hemsida och byter namnet som avslöjar vad deras verksamhet egentligen går ut på.; att stjäla andras pengar tills andras pengar tar slut.

Det är mycket samma folk som är verksamma även inom det blufföretaget för övrigt. Precis som för Northvolt kommer snaran att knytas åt allt hårdare med tidens gång.
Citera
2025-04-11, 18:46
  #83
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Var har jag fantiserat ihop saker tillskrivet främlingar på internet ?


Det är riktat direkt till dig.
Men vi skiter i det.

Jag har inte skrivit något om att vi ska ha 0% koldioxid utsläpp. Varken imorgon eller om 20, 30 eller 40 år.
Citera
2025-04-11, 18:51
  #84
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Kan någon förklara för mig hur man mäter hur mycket koldioxid man har i luften?
Mauna Loa använder idag Cavity ring-down spectroscopy:
https://en.wikipedia.org/wiki/Cavity_ring-down_spectroscopy
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in