2025-04-10, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Noterat det och hällt upp en whisky.

Hoppas fortfarande på uppgång innan sommaren, men, ska erkännas, blir alltmer skeptisk.
Hoppas faktiskt inte på det. Det skulle innebära en ohälsosam uppgång och sedan slutar det roliga där.
Citera
2025-04-10, 20:03
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
BTC orkade inte ens över 82,5k på 1D igår. Nu står priset i 79,3k.
78,5k måste hålla som stöd annars ökar sannolikheten avsevärt att vi kommer att få se ännu lägre priser.

Bra trejdingklimat med stora slag åt båda hållen.
Räknar iskallt med det blir upp i morgon..
Notera att mitt spörsmål gäller usa-börsen..
Citera
2025-04-10, 20:08
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Bra trejdingklimat med stora slag åt båda hållen.
Räknar iskallt med det blir upp i morgon..
Notera att mitt spörsmål gäller usa-börsen..

Man kan ju alltid hoppas.
Citera
2025-04-10, 20:09
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Hoppas faktiskt inte på det. Det skulle innebära en ohälsosam uppgång och sedan slutar det roliga där.

Jaha, och varför skulle det vara ohälsosamt efter en nedgång på över 30%?
Citera
2025-04-10, 20:14
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Man kan ju alltid hoppas.

Igår låg jag plus på alla mina innehav förutom Rockwell som fortfarande var back ca 2%.

Sålde då av rejält för att köpa tillbaka idag..

Skicklighet eller bonnatur?
Citera
2025-04-10, 20:40
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Igår låg jag plus på alla mina innehav förutom Rockwell som fortfarande var back ca 2%.

Sålde då av rejält för att köpa tillbaka idag..

Skicklighet eller bonnatur?

Det var utan tvekan skicklighet med tanke på att du spelar i samma division som Kalle81.
Citera
2025-04-10, 20:51
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Det var utan tvekan skicklighet med tanke på att du spelar i samma division som Kalle81.
Kalle81 är ju vanligtvis den som redovisar de mest insiktsfulla analyserna på framtida Bitcoin pris.. En legend i sitt slag.

Å eftersom Leaston är så nyfiken på mina bets kan jag härmed upplysa om att jag köpte 1888 st Riot Platforms alldeles nyss.
Citera
2025-04-10, 20:53
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Kalle81 är ju vanligtvis den som redovisar de mest insiktsfulla analyserna på framtida Bitcoin pris.. En legend i sitt slag.

Å eftersom Leaston är så nyfiken på mina bets kan jag härmed upplysa om att jag köpte 1888 st Riot Platforms alldeles nyss.

Du har rätt, Kalle81 ligger på en nivå som vi vanliga dödliga bara kan drömma om.
Citera
2025-04-10, 21:29
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Aha, ja det är i princip analogt med en klassisk aktierisk när flera av ens innehav riskerar att samvariera vid nedgång. Lika roligt det är i uppgång - lika tufft i nedgång.

Edit: kan omöjligt gå bra för mining just nu - i snitt kostar det kring 85k per skapad Bitcoin. Inte så roligt när den säljs nästan 10k under det. Måste till ganska stort kapital för att vänta ut svängningar när elräkningarna måste betalas löpande.

Varifrån fick du siffran $85 000?
För ett Texas-baserat mining bolag rör det sig snarast om 50 000..
Citera
2025-04-10, 21:38
Medlem
Citat:
Varifrån fick du siffran $85 000?
För ett Texas-baserat mining bolag rör det sig snarast om 50 000..

Till skillnad från många i tråden så har jag, givetvis, adekvat källa.

Dock kom det ny data igår, så nu är vi ännu högre:

https://en.macromicro.me/charts/29435/bitcoin-production-total-cost

Bitcoin Average Mining Costs
2025-04-09
89,076 USD

Förra:
85,061 USD

Måste vara tungt att tappa cirka 200 000 sek per hittad Bitcoin ...
Citera
2025-04-10, 21:42
Medlem
Väldigt kul marknad just nu, förresten!

Trodde faktiskt att Bitcoin skulle kämpa till sig 85k och stannat mellan 83k och 87k några veckor (tänka sig PolisenOrebro var lite halvbullish efter Trump inte vågade köra på med Tarifferna med stort T ...

Men ... tji fick jag: Bitcoin tappade 80k och tramsar återigen runt i 70-träsket.

Intressant fråga nu: kan Saylor få ihop något nice lån och trycka upp kursen eller börjar lånekranen sina?
Citera
2025-04-10, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Väldigt kul marknad just nu, förresten!

Trodde faktiskt att Bitcoin skulle kämpa till sig 85k och stannat mellan 83k och 87k några veckor (tänka sig PolisenOrebro var lite halvbullish efter Trump inte vågade köra på med Tarifferna med stort T ...

Men ... tji fick jag: Bitcoin tappade 80k och tramsar återigen runt i 70-träsket.

Intressant fråga nu: kan Saylor få ihop något nice lån och trycka upp kursen eller börjar lånekranen sina?

Hade Trump lagt på tullar på bitcoin som han sedan tog bort, alltså?

Jag tycker att grafen ser ganska ok ut nu. Jag gillar det tydliga W:et, dvs en dubbelbotten. Om vi bildar en högre botten här någonstans så har vi något att bygga vidare på. Lite oklart läge dock. Skulle helst ha sett att den senaste lokala toppen hade varit ett par hundringar högre. Men man kan inte få allt.

Edit. Frågan är om inte 74k är det nya 49k från i sensomras?

Nu har vi även testat ~73k som stöd tillräckligt och kan gott lämna det orosmolnet bakom oss, tycker jag.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2025-04-10 kl. 22:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in