2025-04-10, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Hade Trump lagt på tullar på bitcoin som han sedan tog bort, alltså?

Jag tycker att grafen ser ganska ok ut nu. Jag gillar det tydliga W:et, dvs en dubbelbotten. Om vi bildar en högre botten här någonstans så har vi något att bygga vidare på. Lite oklart läge dock. Skulle helst ha sett att den senaste lokala toppen hade varit ett par hundringar högre. Men man kan inte få allt.

Edit. Frågan är om inte 74k är det nya 49k från i sensomras?

Nu har vi även testat ~73k som stöd tillräckligt och kan gott lämna det orosmolnet bakom oss, tycker jag.

Procentuellt stämmer mönstret riktigt bra. Tills jag blir motbevisad av verkligheten kommer jag att se 74,4k som botten för denna konsolidering, liksom 49k någonting var botten för konsolideringen i somras. En normal 32 procentig korrigering.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2025-04-10 kl. 22:21.
Citera
2025-04-10, 22:34
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Till skillnad från många i tråden så har jag, givetvis, adekvat källa.

Dock kom det ny data igår, så nu är vi ännu högre:

https://en.macromicro.me/charts/29435/bitcoin-production-total-cost

Bitcoin Average Mining Costs
2025-04-09
89,076 USD

Förra:
85,061 USD

Måste vara tungt att tappa cirka 200 000 sek per hittad Bitcoin ...
Enligt Grok hade Riot Platforms en genomsnittlig omkostnad för sin bitcoinbrytning på strax under $34 000 för att minea en Bitcoin under 2024.
Citera
2025-04-10, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Till skillnad från många i tråden så har jag, givetvis, adekvat källa.

Dock kom det ny data igår, så nu är vi ännu högre:

https://en.macromicro.me/charts/29435/bitcoin-production-total-cost

Bitcoin Average Mining Costs
2025-04-09
89,076 USD

Förra:
85,061 USD

Måste vara tungt att tappa cirka 200 000 sek per hittad Bitcoin ...

Citat:
Through observing consumption of electricity and daily issuance of bitcoin, provided by Cambridge University, we can find out the average mining costs of bitcoin. When mining costs are lower than bitcoin's market value, more miners will join. When mining costs are higher than miner's revenue, number of miners will decrease.

Trots det sticker bitcoins hashrate uppåt i oförminskad eller rent av ökande takt. Kan det vara att bitcoinbrytning betraktas som en fråga om nationell säkerhet på allt fler håll runt om i världen? Eller har en ny, mycket kraftfullare hashmaskin lanserats nyss?

https://www.blockchain.com/explorer/charts/hash-rate
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2025-04-10 kl. 23:37.
Citera
2025-04-10, 22:58
Medlem
Citat:
Procentuellt stämmer mönstret riktigt bra. Tills jag blir motbevisad av verkligheten kommer jag att se 74,4k som botten för denna konsolidering, liksom 49k någonting var botten för konsolideringen i somras. En normal 32 procentig korrigering.

Även MVRV-kvoten var nere på ungefär samma nivå som vid botten på 49k från i somras:

https://www.coinglass.com/pro/i/mvrv-ratio

Den senaste lokala botten var nog det lägsta vi kommer att se i den här konsolideringen, tror jag.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2025-04-10 kl. 23:01.
Citera
2025-04-10, 23:01
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Enligt Grok hade Riot Platforms en genomsnittlig omkostnad för sin bitcoinbrytning på strax under $34 000 för att minea en Bitcoin under 2024.
För all del.. Vad händer vanligtvis med tillgångar som blir allt dyrare att producera?

Missväxt i kakao plantagen skulle kunna ge en viss indikation.
Citera
2025-04-10, 23:33
Medlem
hazenectars avatar
Citat:

Som Leaston pekade ut för några dagar sedan så finns det en bullish rsi div på 1D, det talar för att någon typ av bottenformation har etablerats
Citera
2025-04-11, 00:17
Medlem
EgoistNs avatar
Nåväl.. Jag erkänner utan omsvep att det finns ett visst nöje att tjöta med gubbsen på Bitcoinfora.

Så länge som jag har överlägset lägst gav på mina Bitcoin köp kan jag fortsätta att dominera..
Citera
2025-04-11, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Som Leaston pekade ut för några dagar sedan så finns det en bullish rsi div på 1D, det talar för att någon typ av bottenformation har etablerats

Jag har inte följt mannen som var väldigt träffsäker under förra cykeln på ett tag, då jag tyckte att han hade en del fel under början av 2024, men kollade på en av hans videor nu, och han målar inte upp en ljus bild. Troligen har vi redan sett cykeltoppen, enligt honom:

https://www.youtube.com/watch?v=btG-QtK7NKM
Citera
2025-04-11, 01:07
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Jag har inte följt mannen som var väldigt träffsäker under förra cykeln på ett tag, då jag tyckte att han hade en del fel under början av 2024, men kollade på en av hans videor nu, och han målar inte upp en ljus bild. Troligen har vi redan sett cykeltoppen, enligt honom:

https://www.youtube.com/watch?v=btG-QtK7NKM
Den där jävla snackpåsen, asså..
Hade jag haft en fungerande dator hade jag länkat till Motörheads ”I don’t believe a word”
Lite norra Sthlm-attityd vore på sin plats..
Citera
2025-04-11, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Jaha, och varför skulle det vara ohälsosamt efter en nedgång på över 30%?
BTC har inte ens tappat 15% senaste 90 dagar. Att den ska slå nytt ATH innan slutet av maj är för snabb uppgång IMO.
Citera
2025-04-11, 07:46
Medlem
Leastons avatar
BTC är, liksom alla marknader, bara en drake i vinden i den globala världspolitiken som dikterat villkoren de senaste veckorna.
Jag skulle inte utfästa för säkra gissningar vart priserna är om några veckor/månader. Allt för mycket är beroende på om Trump fortsätter att vara Trump eller inte.
Citera
2025-04-11, 08:53
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
BTC är, liksom alla marknader, bara en drake i vinden i den globala världspolitiken som dikterat villkoren de senaste veckorna.
Jag skulle inte utfästa för säkra gissningar vart priserna är om några veckor/månader. Allt för mycket är beroende på om Trump fortsätter att vara Trump eller inte.
Varför då? Trodde bitcoin var guld 2.0 osv? Det som man köper när man vill säkra sitt kapital?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in