2025-04-10, 04:02
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Det verkar vara skrivet baklänges, men ja här i staden finns ypperlig facilitet för ändamålet

Nu är ju jag totalt korkad, förhoppningsvis pga sömnbrist, men vad menar du med ”skrivet baklänges”?
Citera
2025-04-10, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Oj, huva har jag aldrig någonsin trätt över huvudet ute. Eller jo i höstas för första gången i mitt liv när det regnade under hundpromenader. Annars aldrig.

Jag har för stora mjukisbyxor, t-shirts och huvtröjor inomhus. Även någon t-shirt med rastamotiv har jag nött ut de senaste åren härhemma. Skulle aldrig ens gå ner till postlådan, längst ner i trappan så. Men det är bekvämt att gå själv hemma utan att bry sig om hir man ser ut. Dock skulle jag aldrig köpa adidasoverall med rastafärgerna i revärerna. Kanske byxorna. Beroende på dvs. Tror aldrig att jag någonsin köpt eller ägt ett nytt adidas plagg. Ja såklart man köpt det till någon unge någon gång. Jag gillar Reebok mer än Adidas och Nike. Tror det beror på att Reebok är mindre barnsligt. Mer neutralt och mer impopulärt bland barn.

Nej, mjukiskläder har man hemma. Morgonrock skulle jag inte springa runt i 24/7 som om jag levde i svår ohälsa.

Luvan är bara en stil, inte menat att man ska ha över huvudet om det inte är oväder. Har däremot tröttnat lite på den. Utomhus ska det väl vsra på en jacka för att jag ska komma med huva, nerfälld då. Eftersom jag faktiskt inte tar droger och inte vill se ut som det heller. Som sagt så är det åldersgräns på när det glider över i att bli "livsstilsbetonat".
Jo så borde det ju vara, huvan som luva och då utomhus. ”Rastamotiv” på tröjan ? Du menar motiv på när du rastar hunden ? Vilka märkliga idéer ni ungdomar får för er !
Citera
2025-04-10, 05:03
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Jo så borde det ju vara, huvan som luva och då utomhus. ”Rastamotiv” på tröjan ? Du menar motiv på när du rastar hunden ? Vilka märkliga idéer ni ungdomar får för er !
Jag är väl iallafall medelålders?
Syftar ganska uppenbart på T-shirt med rastafärgerna. Såsom i revärerna i TS. De panafrikanska färgerna för blod, grönska och sådd. Något sådant. Minns inte helt.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Pana..._f%C3%A4rgerna
Citera
2025-04-10, 05:58
Medlem
På en camping med svennebannaner , ja! Annars aldrig, ful som fan.
Citera
2025-04-10, 06:35
Medlem
Vettefan. Kanske kan ha det hemma som myskläder när jag är hemma och spelar PC-spel och snusar.
Citera
2025-04-10, 07:00
Medlem
immenhusens avatar
Med all respekt—varför? Det är en uniform för orten, och du kommer aldrig att få ett normalt jobb om du bär denna. Du signalerar underklass, arbetslöshet och socialbidrag. Du befäster ett liv i armod om du anammar denna stil.

/AI
Citera
2025-04-10, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TUK
Ser väldigt hbtq ut med de färgglada ränderna.
Rastafärgerna står väl ändå väldigt långt från hbtq.
Citera
2025-04-10, 11:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Med all respekt—varför? Det är en uniform för orten, och du kommer aldrig att få ett normalt jobb om du bär denna. Du signalerar underklass, arbetslöshet och socialbidrag. Du befäster ett liv i armod om du anammar denna stil.

/AI
Vad du för gamal gubbe han får respekt och är kung din töntiga svesson
Citera
2025-04-10, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Jag är väl iallafall medelålders?
Syftar ganska uppenbart på T-shirt med rastafärgerna. Såsom i revärerna i TS. De panafrikanska färgerna för blod, grönska och sådd. Något sådant. Minns inte helt.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Pana..._f%C3%A4rgerna
Ah, på så vis, plagget är en form av religiopolitiskt ställningstagande ?
Kan väl inte bli så mycket av den effekten då om den bäres för hemmamys.
Citera
2025-04-10, 11:42
Bannlyst
7 sidor och ni diskuterar fort farande den är slutsåld
Citera
2025-04-10, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Nu är ju jag totalt korkad, förhoppningsvis pga sömnbrist, men vad menar du med ”skrivet baklänges”?
Reppar orten på Courten…”

Det är säkert jag som missförstår, och jag skulle såklart varit tydlig att skriva tennishallen och inte courten.

”Orten” tolkar jag du menar ”staden”
Och det har vi ju här i staden, den fina tennishallen.
”Reppar” förstår jag dock inte vad det menas, är det sådant där slanguttryck?
Citera
2025-04-10, 16:00
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Reppar orten på Courten…”

Det är säkert jag som missförstår, och jag skulle såklart varit tydlig att skriva tennishallen och inte courten.

”Orten” tolkar jag du menar ”staden”
Och det har vi ju här i staden, den fina tennishallen.
”Reppar” förstår jag dock inte vad det menas, är det sådant där slanguttryck?

Reppar-representerar
Orten-förorten, habitat för avskum.
Ett vanligt rim alltså.

Så när du dyker upp i ditt fina Adidasplagg på Tennisbanan:
”Representerar Orten på Courten”

Yo!
Reppar Orten på Courten!
https://open.spotify.com/track/7CSp4...Qum0Bk6xqE14FQ
Senast redigerad av scoremax 2025-04-10 kl. 16:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in