Citat:
Ursprungligen postat av
Kloroformtrasan
Ja... dialektisk beteendeterapi - det enda verksamma på lång sikt är hon för egensinnig för att tycka sig behöva pyssla med.
Allt blir lösa-på-studs-lösningar gällande hennes mående.
Och lättare sagt än gjort att kräla sig ur bensoträsket. Men alkoholen och viljan att smala till sig borde ju kunna flätas ihop.
Om hon blir instängd i Kaknästornets städskrubb i 100 dagar.
DBT kräver dock att du vill, gör något själv, bottnar i det och är kapabel att göra dina läxor och dyka upp på terapin två gånger i veckan. Så det är tveksamt om det är något för Jackie…
Hon känns betydligt mer narcissistisk med antisociala drag än den klassiska självskade-tjejen som ofta går i DBT (betvivlar dock INTE att hon har diagnosen). Jackie skulle väl manipulera sönder dessa tjejer och se sig själv som en beskyddare för dem, precis så som hon sett sig själv för tjejerna på behandlingshemmen. Vilket i sig bara skulle göda hennes narcissism ännu mer.