2025-04-09, 21:07
  #4381
Medlem
Hon är hemma och kokar buljong med P
Citera
2025-04-09, 21:14
  #4382
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloroformtrasan
Ja... dialektisk beteendeterapi - det enda verksamma på lång sikt är hon för egensinnig för att tycka sig behöva pyssla med.

Allt blir lösa-på-studs-lösningar gällande hennes mående.
Och lättare sagt än gjort att kräla sig ur bensoträsket. Men alkoholen och viljan att smala till sig borde ju kunna flätas ihop.
Om hon blir instängd i Kaknästornets städskrubb i 100 dagar.

DBT kräver dock att du vill, gör något själv, bottnar i det och är kapabel att göra dina läxor och dyka upp på terapin två gånger i veckan. Så det är tveksamt om det är något för Jackie…
Hon känns betydligt mer narcissistisk med antisociala drag än den klassiska självskade-tjejen som ofta går i DBT (betvivlar dock INTE att hon har diagnosen). Jackie skulle väl manipulera sönder dessa tjejer och se sig själv som en beskyddare för dem, precis så som hon sett sig själv för tjejerna på behandlingshemmen. Vilket i sig bara skulle göda hennes narcissism ännu mer.
Citera
2025-04-09, 21:17
  #4383
Avstängd
Kloroformtrasans avatar
Sant, det. Viljan att flagga med en diagnos som offerkofta verkar dock finnas

Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
DBT kräver dock att du vill, gör något själv, bottnar i det och är kapabel att göra dina läxor och dyka upp på terapin två gånger i veckan. Så det är tveksamt om det är något för Jackie…
Hon känns betydligt mer narcissistisk med antisociala drag än den klassiska självskade-tjejen som ofta går i DBT (betvivlar dock INTE att hon har diagnosen). Jackie skulle väl manipulera sönder dessa tjejer och se sig själv som en beskyddare för dem, precis så som hon sett sig själv för tjejerna på behandlingshemmen. Vilket i sig bara skulle göda hennes narcissism ännu mer.
Citera
2025-04-09, 22:49
  #4384
Medlem
Varför hatar ni Jackie så mycket? Känner ni henne personligen? Bara nyfiken
Citera
2025-04-09, 23:12
  #4385
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zpam
Varför hatar ni Jackie så mycket? Känner ni henne personligen? Bara nyfiken
Hatet står hon för men ja tyvärr gör jag det.
Citera
2025-04-10, 00:06
  #4386
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Okiiiii
Hatet står hon för men ja tyvärr gör jag det.

Förlåt om jag är trög, men menar du ja tyvärr känner du henne?
Citera
2025-04-10, 06:55
  #4387
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zpam
Varför hatar ni Jackie så mycket? Känner ni henne personligen? Bara nyfiken

Vet inte om det läser är hat men ett ifrågasättande av en ”vuxen” kvinna och hennes beteende. Jag hatar inte henne men blir frustrerad över att ett barn finns med i bilden och det läggs ut opassande videos, sex, hat mot den andre föräldern. Jag tycker hela situationen är sorglig.
Citera
2025-04-10, 07:58
  #4388
Medlem
Minns en gång när J på sin blogg la ut att hon fått ett brev från Nya Tider. Där var utrivna sidor med tidningens reportage om Svartenbrandt. Vad hon inte såg på det handskrivna brevet var att adressen var skriven av Svartenbrandt själv. Hon om någon borde ju känna till det. Hon blev iaf paranoid och kontaktade Nya Tider o fick svar
https://www.nyatider.nu/rasistisk-propaganda-stefan-torssell-skriver-till-jackie-ferm/

J:s blogginlägg är i länken från Nya Tider
__________________
Senast redigerad av Cianneli 2025-04-10 kl. 08:00.
Citera
2025-04-10, 11:19
  #4389
Medlem
Undrar hur länge det dröjer innan J lyckads bli sjukpensionär och på så sätt trygg sin försörjning.
Vanliga jobb verkar hon ha svårt för och royaliteis för boken lär hon knappast kunna leva av.
Citera
2025-04-10, 11:39
  #4390
Medlem
Man blir inte sjukpensionär för att man är arbetsskygg och älskar att bli försörjd av sina kn*lloffer.
Citera
2025-04-10, 11:54
  #4391
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zpam
Varför hatar ni Jackie så mycket? Känner ni henne personligen? Bara nyfiken

Hata är ett starkt ord, känner absolut ett ogillande pga hur hon betett sig mot en gemensam väninna hon var vän med förut och behandlade illa.
Citera
2025-04-10, 11:56
  #4392
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lerog
Undrar hur länge det dröjer innan J lyckads bli sjukpensionär och på så sätt trygg sin försörjning.
Vanliga jobb verkar hon ha svårt för och royaliteis för boken lär hon knappast kunna leva av.

Alkoholism och narcissism är inte tillräckligt till skäl för att bli sjukpensionär.
Hon kan eventuellt få ett socialbidrag om hon orkar söka det begärda antalet jobb dom kräver varje månad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in