2026-05-18, 10:57
Medlem
Idag är grabben saknad och älskad och inte bara Patriks son

Tror vi på första avföljningen av varandra kommer denna eller nästa vecka?
Citera
2026-05-18, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hankiso
*Är ny på FB så lade in följande inlägg lite fel häromdagen, som ett svar istället för nytt inlägg, så publicerar det igen.

Har följt tråden ett tag men kände att fler måste verkligen vakna till till vad som verkar försiggå, och det är faktiskt chockerande att se till vilka längder Pa*riks mamma, Andem*mman som en del kallar henne här, verkar gå till vad gäller paret Fer*s försörjning. Är det ingen av hennes klienter som undrar, och som undrar vad det går till, ger de bara pengar hejvilt utan att veta till vad??

Den lotteriförsäljningen som Pa*riks mamma nu har på hennes Facebook – att sälja lotter som kostar och med den typen av priser är olagligt enligt svensk lag för privatpersoner/enskild näringsverksamhet. För det måste man vara organisation eller förening, och t o m de måste ha tillstånd och licenser för sånt.

Och vi vet väl alla vid det här laget om den insamling som Ja*kie hade för ett tag sen på Gofundme – vad var den insamligen till? Vad blev det av den?

Och var är uppföljningarna av de här typerna av insamlade pengar och försäljningar, vad har pengarna som folk gett gått till, var är tackhälsningarna till de som gett och de som köpt.

Och visst, nu har bebisen kommit så nu kanske det inte blir mycket av arbetande för Ja*kie de närmaste månaderna, men något jag inte kan fatta är ju det faktumet att Ja*kie redan har en enskild firma så varför har hon inte gjort något med det, varför har hon inte använt sig av hennes redan existerande firma och skapat arbete av egen maskin! Att hon i flera, flera år inte dragit igång saker inom hennes firma, utan istället levt på andra det fattar jag inte.

Jag personligen orkar inte anmäla ande-tanten men om hon via sin "verksamhet" bedriver nån typ av olagligt lotteri borde det gå att anmäla (lotteriinspektionen?) Dock skulle det inte förvåna mig om Patriks morsa bedriver sin verksamhet svart, men även det går ju utmärkt att rapportera till lämplig instans.

Angående vad som hände med "insamlingen" kommer vi aldrig få veta hur det gick eftersom (jag är helt övertygad om) att allt var fejk och alla som skrivit till Jackie eller kommenterat saken i efterhand blir borttagna och blockade. Jackie är en kvinna som öppet önskat pin, lidande och doxxat följare som artigt påpekat att det kan vara olagligt att elda på berghällar, där har vi nivån av lättkränkthet. Så tror du att hon skulle acceptera att någon ens försiktigt lyfter frågan om en sketchy pengainsamling som det sen bara blev tyst om, utan att blocka den följaren? Retorisk fråga. Självklart var allt fejk och pengarna gick till paret själva som är för lata för att arbeta och för stolta att erkänna att de sitter i skiten ekonomiskt (därav alla matbilder om hur "nyttigt och näringsrikt de äter", de vill verkligen lajva medelsvenssons trots att de uppenbart går på soc).

Slutligen, angående hennes firma så lär väl den ligga minst sagt på is? Hon har inte haft några influencersamarbeten på flera år? Senaste tv-produktionen hon var med i ligger även den flera år bak i tiden. Hon är inaktuell, lat och har på ett eller annat sätt gjort sig ovän med whatever kontaktnät hon kanske hade en gång i tiden. Det finns liksom ingen verksamhet, hon har inget att dela förutom bilder på henne och Patrik. Undantaget nu då, när de vips har en ny öppning genom att exploatera sitt stackars barn 🙃 Vilket hon kommer göra till max.

För övrigt värjer jag mig för bilden som många verkar ha av Jackie, att hon bara är en trasslig liten strul-fia som minsann också är skön och ärlig, att hon har "bara haft det lite tufft i livet". Jackie är en emotionellt underutvecklad och självisk galning som gjort sig omöjlig i alla sammanhang hon medverkat i, som konsekvent hyllar orsaken till sin pissuppväxt (Svarten) och som aldrig tagit ansvar för ett skit i sitt liv. Nu vet jag att du som jag citerade inte hyllade henne, men jag menar allmänt till alla de som, fritt citerat, skriver typ "Ahhh men ge henne en chans rå!! Hon har ju blitt morsa precis! Va inte så taskiga."
Senast redigerad av Mobygoldfish 2026-05-18 kl. 12:57.
Citera
2026-05-18, 13:29
Medlem
Mycket intressant och välskrivet inlägg, Mobygoldfish. Ja, det är till Spelinspektionen man anmäler lotterier och spel som utförs olagligt på det sätt andem*mman pysslar med. Att bryta mot spel- och lotterilagar är banne mig inget att leka med, så vore jag henne skulle jag hålla mig långt från sådana aktiviteter där det verkligen krävs att man är insatt och har kunskap om de regler som finns inom det området!

Exploatering - ja, det är både vidrigt och sorgligt hur från dag ett - DAG ETT! - när bebisen var en dag! gammal, att de direkt börjar med deras tidigare beteende som de alltid gjort med allt annat i deras tillvaro, nämligen att de nu från bebisens dag ett direkt lägger ut bilder, och dessutom med ansiktet på den lille. Och inte nog med detta, t o m farmor lägger ut bilder med bebisens ansikte överallt i hennes sociala medier... Sanslöst, totalt sanslöst. Bebisen har inte bett om att exploateras och slängas ut i media och sociala medier överhuvudtaget. De borde vara väldigt restriktiva med sånt och istället låta barnet själv sen när han blir myndig att då själv bestämma om han vill vara offentlig person eller ej. Han har ju ingen aning om, som det lilla oskyldiga knyttet som han är, vilken familj och familjehistoria, som han har blivit fött in i!

Och helt rätt där Mobygoldfish, precis som du uppfattade det så hyllar jag henne verkligen inte - tycker snarare att det är ruggigt att en person som inte bearbetat något av allt det hon själv varit med om sen barnsben och det arv hon bär på, nu har ansvar för ett litet oskyldigt nytt liv och allt vad det kommer innebära minst de kommande 18 åren.

Citat:
Ursprungligen postat av Mobygoldfish
Jag personligen orkar inte anmäla ande-tanten men om hon via sin "verksamhet" bedriver nån typ av olagligt lotteri borde det gå att anmäla (lotteriinspektionen?) Dock skulle det inte förvåna mig om Patriks morsa bedriver sin verksamhet svart, men även det går ju utmärkt att rapportera till lämplig instans.

Angående vad som hände med "insamlingen" kommer vi aldrig få veta hur det gick eftersom (jag är helt övertygad om) att allt var fejk och alla som skrivit till Jackie eller kommenterat saken i efterhand blir borttagna och blockade. Jackie är en kvinna som öppet önskat pin, lidande och doxxat följare som artigt påpekat att det kan vara olagligt att elda på berghällar, där har vi nivån av lättkränkthet. Så tror du att hon skulle acceptera att någon ens försiktigt lyfter frågan om en sketchy pengainsamling som det sen bara blev tyst om, utan att blocka den följaren? Retorisk fråga. Självklart var allt fejk och pengarna gick till paret själva som är för lata för att arbeta och för stolta att erkänna att de sitter i skiten ekonomiskt (därav alla matbilder om hur "nyttigt och näringsrikt de äter", de vill verkligen lajva medelsvenssons trots att de uppenbart går på soc).

Slutligen, angående hennes firma så lär väl den ligga minst sagt på is? Hon har inte haft några influencersamarbeten på flera år? Senaste tv-produktionen hon var med i ligger även den flera år bak i tiden. Hon är inaktuell, lat och har på ett eller annat sätt gjort sig ovän med whatever kontaktnät hon kanske hade en gång i tiden. Det finns liksom ingen verksamhet, hon har inget att dela förutom bilder på henne och Patrik. Undantaget nu då, när de vips har en ny öppning genom att exploatera sitt stackars barn 🙃 Vilket hon kommer göra till max.

För övrigt värjer jag mig för bilden som många verkar ha av Jackie, att hon bara är en trasslig liten strul-fia som minsann också är skön och ärlig, att hon har "bara haft det lite tufft i livet". Jackie är en emotionellt underutvecklad och självisk galning som gjort sig omöjlig i alla sammanhang hon medverkat i, som konsekvent hyllar orsaken till sin pissuppväxt (Svarten) och som aldrig tagit ansvar för ett skit i sitt liv. Nu vet jag att du som jag citerade inte hyllade henne, men jag menar allmänt till alla de som, fritt citerat, skriver typ "Ahhh men ge henne en chans rå!! Hon har ju blitt morsa precis! Va inte så taskiga."
Citera
2026-05-18, 22:41
Medlem
Varför skulle en 11 åring bli orolig för att ungen gråter på natten? ”Vi har förberett” trams säger jag bara. Hon förminskar Patriks son. Det är vad hon gör.
Senast redigerad av Sverre1 2026-05-18 kl. 22:44.
Citera
2026-05-19, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverre1
Varför skulle en 11 åring bli orolig för att ungen gråter på natten? ”Vi har förberett” trams säger jag bara. Hon förminskar Patriks son. Det är vad hon gör.

Lägger J ut på Instagram att bebisen gråter på natten? Varför gråter den? Tar de inte hand om den på rätt sätt? Abstinens?
Citera
2026-05-19, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Lägger J ut på Instagram att bebisen gråter på natten? Varför gråter den? Tar de inte hand om den på rätt sätt? Abstinens?

Den är väl hungrig förmodligen, bebisar brukar gråta och skrika.
Hade den varit abstinent hade de väl inte fått åka hem hipp som happ?
Citera
2026-05-19, 09:55
Medlem
pixiewings avatar
Citat:

Nej hon lade ut att de hade förberett storebror om att bebis kunde skrika på natten för att han var hungrig.
Rimligt att förbereda men totalt orimligt att dela med sig till tusentals människor att man förberett.
Det är ju åter igen skådespelet med rollen som mamma och det bekymrar mig.
Bebisen har inte valt att födas till detta sjuka spel.
Citera
2026-05-19, 10:17
Medlem
pixiewings avatar
Dagens tanke: Jackan skulle spara mycket tid och energi på att amma som vanligt - istället för pumpa och ge i flaskan.
Citera
2026-05-19, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
Den är väl hungrig förmodligen, bebisar brukar gråta och skrika.
Hade den varit abstinent hade de väl inte fått åka hem hipp som happ?

Läste att det kan ta ett tag m abstinens.
Citera
2026-05-19, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pixiewing
Dagens tanke: Jackan skulle spara mycket tid och energi på att amma som vanligt - istället för pumpa och ge i flaskan.

Tänkte på hennes slöseri med tid när hon lägger ut på sociala medier med o inte tjänar ett öre på det. Finns en del andra som ser om sitt hus. Men de är ordentliga människor.
Flaska är enormt jobbigt eftersom det kräver jobbet att diska o koka dem.
Citera
2026-05-19, 11:15
Medlem
pixiewings avatar
Citat:
Tänkte på hennes slöseri med tid när hon lägger ut på sociala medier med o inte tjänar ett öre på det. Finns en del andra som ser om sitt hus. Men de är ordentliga människor.
Flaska är enormt jobbigt eftersom det kräver jobbet att diska o koka dem.

Exakt!
Nu klagar hon på att det inte kommer så mycket mjölk vid pumpning..
Jisses.. har inte BVC informerat om att det kommer mer vid amning?
Senast redigerad av pixiewing 2026-05-19 kl. 11:50.
Citera
2026-05-19, 11:36
Medlem
Man märker hur ensam hon är.
Lägger ut om den icke existerande amningen och ber sina trogna följare om råd för att en minut senar lägga ut med att tacka alla för råden

Really kontakta BVC om du är så orolig inte lägga ut ditt jävla dravel på sociala medier och samtidigt tror jag att hon har en baktanke med det tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in