2025-04-06, 00:01
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Jo, på jobbet gillar vi snällisar. Gärna undergivna betacucks som lyder order. Det är på krogen vi vill ha dom stöddiga biffarna med stora bulor i brallan.
Du är blond och längst ner i näringskedjan
Citera
2025-04-06, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Jo, det är alldeles för pinsamt att bara gå fram sådär. Jag har en mer traditionell syn på relationer mellan man och kvinna.
Det är klart du får tycka så men det är rätt dumt att handikappa sig själv på det sättet och sen beklaga över att du inte hittar bra män att dejta.
Det finns ett rent enormt utbud av män i Sverige och kvalitén är rätt hög, det är bara för dig att välja och vraka.
Vill du inte göra det så måste du inte men detta är ett väldigt lätt problem att lösa

Ingen kille kommer tycka det är konstigt ifall du visar intresse, det är snarare mycket mer logiskt för du har nästan ingen risk att det går kasst (om killen är singel).

Om inte annat kan du alltid köra vidare på dejtingappar, de är helt fyllda med killar som går att dejta
Citera
2025-04-06, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Jag är ingen ingenjör utan min största bedrift är att jag nu har sökt vanlig arbetspraktik via arbetsförmedlingen (samtidigt som jag har aktivitetsersättning).
Istället höll jag på att hamna på en daglig verksamhet via min handläggare på fk.

Och när det gäller dejting är det iallafall som så att det är alltid en fördel att leva upp till sterotyper. Folk som har neutrala värderingar och "normala" livsstilar och prioriteringar har lättare att hitta någon än människor som bryter mot normen.
Om du tar tindertjejer till exempel så söker många efter den typ av kille som visar upp en frän image istället för någon som kompletterar deras personlighet.
precis! och det är ett jättestort problem! jag har ingen aning om vad jag kan göra mot det förutom att måla upp en frän image av någon som inte är mig själv. men det skulle bara resultera i matchningar med blonda tjejer (tänk typ stureplan) med ihåligt huvud som dricker varje helg så det tar mig ju ändå ingenstans

med det sagt är min tinderprofil såhär: 1 selfie på mig när jag kör bil och ljuset träffar rätt, en bild när jag dricker öl, en bild på mig när jag jobbar i skogen och kör motorsåg, en bild från gymmet, en bild i spegeln, och en filtrerad bild på min BMW jag sålde för flera år sedan

vad man ska skriva i bion verkar inte spela någon roll. får ändå dåligt med matchningar så just nu står det ingenting...

som kvinna lär det ju bara vara att välja och vraka. var uppriktig mot dig själv, och tänk på vad du söker. ge de killar du väljer att skriva med en ärlig chans! du lär ju MINST träffa dem 1 gång innan de förtjänar att bli sågade. döm dem inte allt för hårt på foton, och jag tycker inte heller du ska döma dem för hårt baserat på hur de skriver. för tro mig, man blir trött av att aldrig få napp!
Senast redigerad av elefantstorlek 2025-04-06 kl. 21:17.
Citera
2025-04-06, 22:16
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elefantstorlek
precis! och det är ett jättestort problem! jag har ingen aning om vad jag kan göra mot det förutom att måla upp en frän image av någon som inte är mig själv. men det skulle bara resultera i matchningar med blonda tjejer (tänk typ stureplan) med ihåligt huvud som dricker varje helg så det tar mig ju ändå ingenstans

med det sagt är min tinderprofil såhär: 1 selfie på mig när jag kör bil och ljuset träffar rätt, en bild när jag dricker öl, en bild på mig när jag jobbar i skogen och kör motorsåg, en bild från gymmet, en bild i spegeln, och en filtrerad bild på min BMW jag sålde för flera år sedan

vad man ska skriva i bion verkar inte spela någon roll. får ändå dåligt med matchningar så just nu står det ingenting...

som kvinna lär det ju bara vara att välja och vraka. var uppriktig mot dig själv, och tänk på vad du söker. ge de killar du väljer att skriva med en ärlig chans! du lär ju MINST träffa dem 1 gång innan de förtjänar att bli sågade. döm dem inte allt för hårt på foton, och jag tycker inte heller du ska döma dem för hårt baserat på hur de skriver. för tro mig, man blir trött av att aldrig få napp!

Du har missförstått Tinder och övriga dejtingappar. Den stora majoriteten av kvinnor som är där, är inte där för att träffa någon. De är där för att få validering och bekräftelse. Eventuellt hocka upp med en topp 10 procentare om de får den möjligheten. Lägg därtill att apparna i sig inte ät till för att folk ska träffas. Hela deras upplägg är att få folk att stanna på appen genom att ge folk dopaminkickar och förhoppningar.

// CC
Citera
2025-04-06, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Du har missförstått Tinder och övriga dejtingappar. Den stora majoriteten av kvinnor som är där, är inte där för att träffa någon. De är där för att få validering och bekräftelse. Eventuellt hocka upp med en topp 10 procentare om de får den möjligheten. Lägg därtill att apparna i sig inte ät till för att folk ska träffas. Hela deras upplägg är att få folk att stanna på appen genom att ge folk dopaminkickar och förhoppningar.

// CC
Exakt skippa det där. Hade folk verkligen träffat någon där det funkar hade apparna aldrig gått runt. Och de som träffas så och blir ihop, tja de blir aldrig mer än bara kompisar utan riktiga känslor i verkligheten. Man kan inte få det genom att träffas på ett så förutbestämt sätt. Sedan nöjer sig folk uppenbarligen med det också. Mitt tips till alla är att skippa sådana relationer. Det är bättre att vara ensam än att leva med en kompis.
Citera
2025-04-06, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ensamvarg666
Exakt skippa det där. Hade folk verkligen träffat någon där det funkar hade apparna aldrig gått runt. Och de som träffas så och blir ihop, tja de blir aldrig mer än bara kompisar utan riktiga känslor i verkligheten. Man kan inte få det genom att träffas på ett så förutbestämt sätt. Sedan nöjer sig folk uppenbarligen med det också. Mitt tips till alla är att skippa sådana relationer. Det är bättre att vara ensam än att leva med en kompis.
så hur gör man då?
Citera
2025-04-06, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75

// CC
så hur gör man då? man går ju varken till kyrkan eller dansar bugg (i regel) år 2025
Citera
2025-04-06, 22:36
Bannlyst
Citat:
så hur gör man då?
Man behöver inte träffa någon. Man behöver inte ha en så förlorad och respektlös syn på relationer. Träffar man någon som dyker upp, ja men då så (om man vill). Men man måste ingenting.

Det är när folk verkligen anstränger sig och försöker som det bara blir fel.
Citera
2025-04-06, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ensamvarg666
Man behöver inte träffa någon. Man behöver inte ha en så förlorad och respektlös syn på relationer. Träffar man någon som dyker upp, ja men då så (om man vill). Men man måste ingenting.

Det är när folk verkligen anstränger sig och försöker som det bara blir fel.
men för de som vill träffa någon, som mig? då är din lösning att inte träffa någon men hålla tummarna att jag råkar träffa någon ändå? det känns som en otrolig lågoddsare med mitt levnadsmönster

om jag inte kastar mig ut i världen och marknadsför mig, då kanske jag 1. aldrig träffar någon och dör ensam eller 2. träffar någon alldeles för sent i livet och råkar då vara för gammal för att skaffa barn. jag vill inte att något av detta uppfylls. det är inte en hållbar lösning...

att inte vilja leva i ensamhet har absolut inget att göra med att man har en respektlös syn på relationer
Citera
2025-04-07, 07:44
Medlem
CC75s avatar
Citat:
så hur gör man då? man går ju varken till kyrkan eller dansar bugg (i regel) år 2025

Vad är du beredd att göra, är snarare den frågan du behöver ställa dig. Vad är du beredd att "offra" idag för att få det du vill ha i morgon? Svara på detta och jag ska svara på din fråga ovan.

// CC
Citera
2025-04-07, 08:11
Medlem
Kvinnor säger att det finns få bra män.
Kanske dejta kvinnor? De är bättre.
Citera
2025-04-07, 08:52
Bannlyst
Citat:
men för de som vill träffa någon, som mig? då är din lösning att inte träffa någon men hålla tummarna att jag råkar träffa någon ändå? det känns som en otrolig lågoddsare med mitt levnadsmönster

om jag inte kastar mig ut i världen och marknadsför mig, då kanske jag 1. aldrig träffar någon och dör ensam eller 2. träffar någon alldeles för sent i livet och råkar då vara för gammal för att skaffa barn. jag vill inte att något av detta uppfylls. det är inte en hållbar lösning...

att inte vilja leva i ensamhet har absolut inget att göra med att man har en respektlös syn på relationer
Skaffa barn med vem som helst och dumpa sedan åbäket. Då har du barn i alla fall 🙃. Att försöka träffa någon online för en hållbar relation går inte. Ffa kommer de riktiga känslorna saknas. Man har redan förstört dst genom att träffas från en DEJTINGsida
Senast redigerad av Ensamvarg666 2025-04-07 kl. 09:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in