2025-04-03, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahajavabra
Eh, jo förvisso, men det var innan tull beskedet igår där teknikaktierna spurtade starkt sista timmen på förhoppningar om positiva besked.
Nu ska man inte ta ut nått i förskott (mycket kan hända fram till 15:30), men terminerna är rätt sura fortfarande, och AMD slutade -3.8% på efterbörsen (efter att Trump kommit med sina besked).
Tack för att jag blev korrigerad.
Eftersom stackars AA belånar till runt 65% har ju dessutom en hävstång med en faktor 3.
Citera
2025-04-03, 13:24
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Han kommer få staty i NY.
Den "flinskalliga paddan" av Reutersvärd.
Citera
2025-04-03, 13:28
Medlem
Stackars människa. Har förmodligen panik inombords 😵‍💫
Citera
2025-04-03, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konika

Raset kommer tillta när usa öppnar.
Citera
2025-04-03, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konika

Nej han är ju bäst när det är rött säger han hahahahha
Citera
2025-04-03, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AqintaX
Nej han är ju bäst när det är rött säger han hahahahha

Vad tror ni kommer hända? Jag satsar på:

För att lösa överbelåningen säljer han av hela innehavet i vilken-aktie-som-helst-som-inte-är-hexatronic och "Farliga Fyran" blir "Trista Trean", och eftersom försäljningen skapar nytt belåningsutrymme (Halleluja!!!), så måste detta givetvis spenderas, och då väljer han att "spetsa till portföljen" genom att köpa.....trummvirvel.....HEEEEXATROOOOONIC!!!!
Citera
2025-04-03, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiklasD
Vad tror ni kommer hända? Jag satsar på:

För att lösa överbelåningen säljer han av hela innehavet i vilken-aktie-som-helst-som-inte-är-hexatronic och "Farliga Fyran" blir "Trista Trean", och eftersom försäljningen skapar nytt belåningsutrymme (Halleluja!!!), så måste detta givetvis spenderas, och då väljer han att "spetsa till portföljen" genom att köpa.....trummvirvel.....HEEEEXATROOOOONIC!!!!

En prognos jag är beredd att sätta pengar på. Kanske tom med belåning.
Citera
2025-04-03, 15:28
Medlem
DonaldBidens avatar
AAs genialitet tror jag inte någon kan förneka.
Men verkar som att Trump är ute efter att sänka honom, kommer AA kunna slå tillbaka på något sätt?
Citera
2025-04-03, 15:47
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldBiden
AAs genialitet tror jag inte någon kan förneka.
Men verkar som att Trump är ute efter att sänka honom, kommer AA kunna slå tillbaka på något sätt?

När hans jurister/torpeder gjort rent hus i Looserville ställer de in siktet på Trump

För övrigt:
Visst, hans hybris retar många, men att sparka på nån som redan ligger är rätt lågt.
Citera
2025-04-03, 15:59
Medlem
Oh-be-wans avatar
Idag har han runt 250k kvar, om ens det. Om han varit sanningsenlig. Kanske han höftar och hittar på massa skit. Ingen aning. Men nu blev det massiva försäljningar pga överbelåning.
Citera
2025-04-03, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
När hans jurister/torpeder gjort rent hus i Looserville ställer de in siktet på Trump

För övrigt:
Visst, hans hybris retar många, men att sparka på nån som redan ligger är rätt lågt.

Han ligger väl inte, det är ju nu han är som bäst.
Citera
2025-04-03, 16:11
Medlem
watcher1970s avatar
Vi är nog väldigt många som haft en jobbig period på börsen den senaste tiden.A.A är inte ensam, men med hans extrema belåning så blir ha extra utsatt.
Han framstår tidvis som trevlig och rätt okay, men jäklar vad det blixtrar till ibland. Att man får mycket skit och hånskratt när det går dåligt beror väl enbart på hans eget sätt att prata och aggressiva beteende.
Och att tro sig vara världens aktieguru nummer 1, trots att resultatet nu börjar gå upp för de flesta- A.A ej inberäknad.
Hexan faller nästa 5% idag, blir nog till att agera för att åtgärda överbelåningen.
Det absolut bästa med A.A och hans agerande, är att han är ett utmärkt exempel på hur man INTE skall agera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in