2025-03-30, 16:58
Medlem
Hoppas att Erik för sin egen skull så snabbt som möjligt frigör sig från allt kring lån på hus, bil och husbil. Om man vill ändra ägandeförhållandet i en fastighet*så måste man ansöka om lagfart hos Lantmäteriet och då krävs bodelningsavtal.
Citera
2025-03-30, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Att han står med som ägare är ju dock för att L inte köper ut honom. E äger och betalar för ett hem som hans exfru bor i. Jag personligen hade inte velat betala för mitt ex nya flammas långa varmdusch.
Vi vet ju inget om hur mycket han är med och betalar på huset. Han har ju sin lägenhet att betala för också. Bara för att han står med som ägare är det ju inte säkert att han betalar något, möjligen amortering på lånen.
Citera
2025-03-30, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Vi vet ju inget om hur mycket han är med och betalar på huset. Han har ju sin lägenhet att betala för också. Bara för att han står med som ägare är det ju inte säkert att han betalar något, möjligen amortering på lånen.
Tänker mest på att det är bra att frigöra sig från ägande och lån ifall Erik skulle vilja köpa något eget. I små städer som Strömsund är det inte så dyrt att köpa och kanske få samma kostnad som en hyreslägenhet.
Citera
2025-03-30, 17:53
Medlem
Luftiss avatar
Citat:

Hon har ju t o m bekräftat att de har gemensam ekonomi fortfarande.
Citera
2025-03-30, 18:49
Medlem
Anso10765s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malincecilia76
Jag hade tyckt det varit så jobbigt om mina barn valt att gå till pappan när jag bara har dem hos mig 25% av tiden MEN Linda skålar på altanen…

Japp, tillsammans med sin nya
Citera
2025-03-30, 18:50
Medlem
Anso10765s avatar
Citat:
Schäfervalpen är tydligen på besök hemma hos L idag! 😝

De hsr varit där hela helgen. Vem tror du hon hade grillpremiär med?
Citera
2025-03-30, 18:54
Medlem
Anso10765s avatar
Linda har alltså efter på sin höjd 1 månads relation tagit hem sin nya när barnen är hos henne! Hon har barnen endast 25 %

Som vanligt styrs hon av sina lustar, intressen ,ego.....skiter fullständigt i att det är lite nära inpå när Erik dessutom bor granne.

Betänk att det varit Erik som lämnat henne o tagit hem en ny direkt - hade tagit hus i helvete!

Varför inte åka till honom på sin barnfria tid till en början?

....och handlat hundlekssker på Temu..... låt mig småle.....hon är inte så intresserad av stackars Moses. Det är ju såklart till schäfervalpen! Usch vilken människa hon är!
Senast redigerad av Anso10765 2025-03-30 kl. 18:59.
Citera
2025-03-30, 18:58
Medlem
Anso10765s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granasen
Tänker mest på att det är bra att frigöra sig från ägande och lån ifall Erik skulle vilja köpa något eget. I små städer som Strömsund är det inte så dyrt att köpa och kanske få samma kostnad som en hyreslägenhet.

Nu när hon tagit hem en ny gubbe så borde han verkligen kapa alla band o be henne köps ut honom. Det enda de har gemensamt är barnen. Han är inte skyldig den egomänniskan nånting mer!
Citera
2025-03-30, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anso10765
Linda har alltså efter på sin höjd 1 månads relation tagit hem sin nya när barnen är hos henne! Hon har barnen endast 25 %

Som vanligt styrs hon av sina lustar, intressen ,ego.....skiter fullständigt i att det är lite nära inpå när Erik dessutom bor granne.

Betänk att det varit Erik som lämnat henne o tagit hem en ny direkt - hade tagit hus i helvete!

Varför inte åka till honom på sin barnfria tid till en början?

....och handlat hundlekssker på Temu..... låt mig småle.....hon är inte så intresserad av stackars Moses. Det är ju såklart till schäfervalpen! Usch vilken människa hon är!

Tyvärr sjunker Linda mer och mer. Orkar snart inte titta på hennes vloggar mer. Så självgod och det blir bara värre och värre. Jag kan inte förstår varför det är så hemskt att vara ensam ett tag, komma i ro med allt det nya och lägga all energi på barnen.
Citera
2025-03-30, 22:12
Avslutad
Citat:
Tyvärr sjunker Linda mer och mer. Orkar snart inte titta på hennes vloggar mer. Så självgod och det blir bara värre och värre. Jag kan inte förstår varför det är så hemskt att vara ensam ett tag, komma i ro med allt det nya och lägga all energi på barnen.
Det måste väl börja sina i hennes kassa snart. Paket att hämta stup i kvarten. Fixa fransar och bryn och åka bil. Har inte människan en vettig sysselsättning?
Citera
2025-03-30, 22:16
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mormor43
Det måste väl börja sina i hennes kassa snart. Paket att hämta stup i kvarten. Fixa fransar och bryn och åka bil. Har inte människan en vettig sysselsättning?

Nej. Det har hon inte.
Citera
2025-03-30, 23:35
Medlem
Anso10765s avatar
Citat:

Ja, åtminstone ha den goda smaken att låta barnen landa. Hon har nyss slängt ut deras pappa, och nu tar hon hem en ny redan......och det kan hon inte sköta när INTE barnen är där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in