Citat:
Ursprungligen postat av
peter_pung
Enskilda personer?
Nej, han har återkallat säkerhetsklassningen för oppositionsledaren tillsammans med alla andra i oppositionen som hade samma behörighet. Och nej, Biden gjorde inte samma sak.
Oppositionsledaren säger du?
Typ som när Joe Biden tog bort Donald Trumps tillgång till säkerhetsklassificerad information kort efter att han tillträdde som president i januari 2021. Specifikt beslutade Biden i februari 2021 att Trump inte längre skulle få de regelbundna underrättelsegenomgångar som traditionellt erbjuds tidigare presidenter efter att de lämnat ämbetet. Detta rapporterades av bland annat New York Times och CNN vid tidpunkten.
Både Biden och Trump hade lagen på sin sida att göra så mot varandra.
Du tror på fullaste allvar att USA håller på att bli en diktatur. För att han inte vill dela med sig av säkerhetsklassificerad information till vissa personer? Det är ett otroligt starkt uttalande och jag undrar om du ens vet hur en diktatur ser ut. Jag tycker det är en sån sjuk låg nivå på såna här diskussioner.
Det bor 340 miljoner människor i USA.
Befolkningen i USA har mest vapen per kapita i hela världen tack vare deras konstitution som ger dom rätten att kunna försvara sig mot ett förtryckande styre.
Trump fick runt 77 miljoner röster.
263 miljoner röstade inte på honom.
Om han på något magiskt vis skulle göra om USA till en diktatur tror du att dessa 77 miljoner skulle fortsätta stödja honom?
Jag skulle våga säga att mer eller mindre ingen i USA vill ha diktatur. Speciellt inte republikanerna som runkar till deras konstitution.
Glömmer vi bort att han har varit President tidigare i 4 år?
Glömmer vi bort att han nystar fram objektiv korruption?
Glömmer vi bort att han vill göra röstningsprocessen mer säker och införa att man måste ha ett röst id exakt som vi har i Sverige för att kunna rösta? Något dom inte har idag och gissa vilka som är emot detta? Just det, hans opposition.
Märkligt beteende om man tänker att hans mål är att bli diktator.